Nail's Love By Ms

Το... γενεαλογικό δέντρο των ομάδων της F1

.

Από τις 12 ομάδες που παίρνουν μέρος στο εφετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, οι μισές, στο πέρασμα των χρόνων, έχουν αλλάξει ονομασίες, ιδιοκτησιακό καθεστώς, χώρα προέλευσης.
Υπάρχουν βέβαια και οι παραδοσιακές δυνάμεις του σπορ, όπως η Ferrari, η McLaren και η Williams, που γνωρίζουν πολύ καλά που βρίσκονται οι ρίζες τους μιας και δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα από την πρώτη τους εμφάνιση στη Formula 1.
Πλην των παραδοσιακών δυνάμεων, όμως, υπάρχουν και οι τρεις ομάδες που μόλις πέρσι μπήκαν στη Formula 1. Ο λόγος για την Hispania Racing, την Virgin Racing και την Lotus Racing, αν και η τελευταία προσπαθεί να συνδεθεί με το ένδοξο παρελθόν του θρυλικού Team Lotus του αείμνηστου Colin Chapman. Μάλιστα έχει εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη με την Lotus Renault GP σχετικά με το ποια από τις δύο ομάδες θα μπορεί να χρησιμοποιεί το όνομα Lotus στην επίσημη ονομασία της...
Όπως προείπαμε όμως υπάρχουν και έξι ομάδες που δεν είναι αποτέλεσμα παρθενογένεσης. Με αυτές θα ασχοληθούμε σε αυτό το θέμα.
Τι σχέση, λοιπόν, μπορεί να έχει η Mercedes GP Petronas με την Matra International; Πως η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια του 2010 Red Bull Racing συνδέεται με τον Sir Jackie Stewart; Ποια η σχέση της Force India με τον Eddie Jordan; Τι συνδέει την Toleman με την Lotus Renault GP;
Το wmotors.gr έκανε μια μικρή έρευνα στο... γενεαλογικό δέντρο των ομάδων, βρήκε τις ρίζες τους και σας απαντά στα παραπάνω ερωτήματα.
Red Bull Racing
Η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια του 2010 έχει τις ρίζες της στην Stewart GP, την ομάδα που ίδρυσαν το 1996 ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, Sir Jackie Stewart και ο γιος του Paul. Η πορεία της στο σπορ ξεκίνησε το 1997 και έμεινε στο χώρο μέχρι το 1999. Στα τέλη της σεζόν η Ford αγόρασε την ομάδα και την μετονόμασε σε Jaguar Racing.
Τα οικονομικά προβλήματα ανάγκασαν την εταιρεία να προχωρήσει στην πώληση της ομάδας στην Red Bull του Αυστριακού επιχειρηματία Dietrich Mateschitz.
Mercedes GP Petronas
H Mercedes μπήκε στη Formula 1 ως κατασκευαστής το 1954 και αποχώρησε την αμέσως επόμενη χρονιά μετά το ανατριχιαστικό δυστύχημα κατά τη διάρκεια των 24 ωρών του Le Mans.
Στις 11 Ιουνίου του 1955, ο Pierre Levegh έχασε τη ζωή του οδηγώντας την ολοκαίνουργια 300 SLR παρασέρνοντας στο θάνατο 83 ανθρώπους και τραυματίζοντας άλλους 120 στο πιο καταστροφικό δυστύχημα στην ιστορία των μηχανοκίνητων σπορ. Ήταν η αρχή του τέλους για τη γερμανική φίρμα που ανακοίνωσε ότι στο τέλος της σεζόν αποχωρεί από τη Formula 1.
Οι ρίζες της ομάδας του σήμερα βρίσκονται πίσω στο 1968 στην Matra International που δημιούργησε ο Ken Tyrrell. Σε αυτά τα 43 χρόνια η ομάδα άλλαξε συνολικά έξι ονομασίες (Matra International, Tyrrell, B.A.R, Honda, Brawn GP και Mercedes GP) ενώ έχει λάβει μέρος στο Πρωτάθλημα ως αγγλική, ως ιαπωνική και εσχάτως ως γερμανική συμμετοχή.
Η Mercedes επέστρεψε στη Formula 1 το 2010, με την Daimler να αγοράζει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της Brawn GP, ενώ σκοπεύει λίαν συντόμως να αγοράσει και το μερίδιο των υπόλοιπων μετόχων (σ.σ. κάτι που συνέβη τη Δευτέρα 28/2).
Lotus Renault GP
Η Renault πρωτοεμφανίστηκε στη Formula 1 με δική της ομάδα το 1977, για να αποχωρήσει από το χώρο το 1985.
Οι ρίζες της σημερινής ομάδας βρίσκονται στην Toleman, η οποία έκανε την εμφάνισή της στο χώρο το 1981. Το 1986 ο επί χρόνια βασικός σπόνσορας της Toleman, η εταιρεία Benetton, αγοράζει την ομάδα και αλλάζει ονομασία.
Το 2000 η Renault αποφασίζει να επιστρέψει στο χώρο με δική της ομάδας και προχωρά στην αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Benetton η οποία από το 2002 μετονομάζεται σε Renault.
Στα τέλη του 2009 η Renault ετοιμάζει το έδαφος ώστε να κόψει κάθε δεσμό με την ομάδα. Πουλάει το 75% των μετοχών της στην επενδυτική εταιρεία Genii Capital, η οποία ένα χρόνο αργότερα αποκτά και το υπόλοιπο 25% και συνάπτει συμφωνία συνεργασίας με το Group Lotus...
Sauber F1 Team
το μικρό ελβετικό Team, δημιούργημα του Peter Sauber, κάνει την εμφάνισή του στη Formula 1 το 1993. To 2005 η BMW μπαίνει δυναμική στο χώρο αγοράζοντας το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της ομάδας.
Από το 2006 ως και το 2009 παίρνει μέρος στο Πρωτάθλημα ως BMW Sauber. Ωστόσο στα τέλη του 2009 η BMW αποφασίζει να αποσυρθεί από τη Formula 1 και η βιωσιμότητα της ομάδας κρέμεται από μια κλωστή.
Τελικά τη λύση έδωσε ο Peter Sauber ο οποίος πήρε και πάλι πίσω την ομάδα. Παρότι η συνεργασία της με την γερμανική εταιρεία είχε λήξει η ονομασία της παρέμεινε BMW Sauber. Το παράλογο της υπόθεσης είναι ότι τα μονοθέσια της ομάδας χρησιμοποιούσαν κινητήρες της Ferrari! Και όλα αυτά παρά τις προσπάθειες του Sauber να αλλάξει την ονομασία της κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Scuderia Toro Rosso
Οι ρίζες της μικρής αδερφής της Red Bull βρίσκονται στη Minardi, το παιδί του Ιταλού επιχειρηματία Giancarlo Minardi. Στα τέλη του 2005 και έχοντας πλέον σοβαρά οικονομικά προβλήματα οι μετοχές της ομάδας μεταβιβάζονται στον αυστριακό μεγιστάνα Dietrich Mateschitz και η ομάδα μετονομάζεται σε Scuderia Toro Rosso.
Force India F1 Team
Μπορεί τώρα να βρίσκεται υπό ινδική κατοχή, ωστόσο όλα αυτά τα χρόνια έχει αλλάξει αρκετές... εθνικότητες.
Οι ρίζες της βρίσκονται πίσω στο 1991, στην ομάδα του Eddie Jordan. Τα οικονομικά προβλήματα και η απουσία χορηγών υποχρέωσαν τον Βρετανό να πουλήσει το 2005 την ομάδα στο Midland Group του Alex Shnaider.
Aπό την επόμενη χρονιά, η Jordan μετονομάζεται σε Midland αλλά σύντομα το ρωσικό project πέφτει έξω και το 2007 η ομάδα περνάει στην ιδιοκτησία της ολλανδικής Spyker και μετονομάζεται σε Spyker MF1 Racing.
Στο τέλος της σεζόν αλλάζει και πάλι χέρια με τον Ινδό μεγιστάνα Vijay Mallyaνα την αγοράζει και να της δίνει το όνομα Force India.

e-go.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

May Banners

ΠΑΤΑ LIKE ΚΙ ΕΣΥ ΑΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΕΝΑ ΦΙΛΟ ΣΟΥ

free counters