Nail's Love By Ms

Αποτελεσματικές τεχνικές διαφήμισης για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις

Αποτελεσματικές τεχνικές διαφήμισης για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις


Η διαφήμιση είναι ο τρόπος που παρουσιάζεις υπηρεσίες και προϊόντα. Υπάρχουν πολλές αποτελεσματικές τεχνικές και συμβουλές αλλά δυστυχώς ο χώρος (και ο χρόνος) είναι περιορισμένος.
Τα κυρίως μέσα που μπορούμε να διαφημιστούμε είναι:
  • ·         Τηλεόραση
  • ·         Ραδιόφωνο
  • ·         Κινηματογράφος
  • ·         Ηλεκτρονικά παιχνίδια
  • ·         Διαδίκτυο
  • ·         Τηλέφωνο
  • ·         Πανό
  • ·         Διαφημιστικές πινακίδες
  • ·         Έντυπα (π.χ. περιοδικά ή φυλλάδια)
Οι διαφημίσεις δημιουργούνται για να εξάψουν την φαντασία του καταναλωτή και φυσικά να ανεβάσουν τα έσοδα και τις πωλήσεις. Φυσικά, δεν δύναται μία διαφήμιση να αρέσει σε όλους πάρ’ αυτά η καλή διαφήμιση αποδίδει. Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε σε μερικά παραδείγματα από αποτελεσματικές τεχνικές ώστε να σας βοηθήσουν να προωθήσετε τον εαυτό σας καλύτερα.
Υπάρχουν πολλές αποτελεσματικές τεχνικές, μερικές που χρησιμοποιούνται για να μεταμορφώσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή σε πώληση είναι και μερικές από αυτές είναι οι εξής:

Περιέργεια

Είσαι περίεργος;
Ας το πούμε έξω από τα δόντια. Αν υπάρχει μία λέξη να χαρακτηρίζει την διαφήμιση αυτή είναι η «περιέργεια». Ο άνθρωπος πάντα έλκεται στο άγνωστο ή ακόμα καλύτερα: στο νέο και στο προχωρημένο. Το να εξάπτεις την περιέργεια με εικόνες, σωστά κείμενα, έξυπνες μακέτες είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχεις πετύχει το πρώτο βήμα. Με μέσο όρο τα 5 δευτερόλεπτα, ο αναγνώστης πρέπει να ενδιαφερθεί με το που κοιτάξει την διαφήμιση. Αν δεν το πετύχουμε αυτό τότε έχουμε σίγουρα χάσει μία καλή ευκαιρία. Μία καλή διαφήμιση πρέπει να είναι σωστά σχεδιασμένη / δομημένη και να «τραβάει» το μάτι.

Δημόσιες Σχέσεις

Κάπου σε ξέρω...
Απλά να εξήγήσω από την αρχή ότι οι δημόσιες σχέσεις δεν είναι διαφήμιση αλλά αν αναλογιστούμε ότι έχεις 500% περισσότερη πιθανότητα να πουλήσεις και ότι αυτό είναι 500% περισσότερη επιστροφή της επένδυσής σου (ROI) τότε αξίζει να το αναφέρουμε. Να γνωρίζουμε τι είμαστε, ποιος είμαστε και μέχρι που μπορούμε να «φανούμε». Αν δεν μπορούμε, καλό είναι να αναζητήσουμε έμπιστο συνεργάτη να αναλάβει αυτό το κομμάτι της επιχείρησής μας. Επίσης, για να λειτουργήσει και το «στόμα με στόμα» καλύτερα, πρέπει να υπάρχει ένα και μοναδικό πραγματάκι: η Ιστορία. Χωρίς καλή ιστορία να πει ο ένας στον άλλο... δεν υπάρχει διαφήμιση από στόμα σε στόμα. Και την καλή ιστορία την δημιουργούμε οι ίδιοι από τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τον πελάτη και του τι προσφέρουμε.

Υποσχέσου ένα όφελος / πλεονέκτημα

Υποσχέσεις.. υποσχέσεις
Ο τίτλος πουλάει περισσότερο από το κείμενο, το αντίγραφο ή τον “celebrity” που θα διαφημίζει το προϊόν σας. Τουτέστιν, ο τίτλος πουλάει και πρέπει να υπόσχεται ένα πλεονέκτημα στον καταναλωτή. Δεν αρκεί να έχετε τον καλύτερο καφέ ή μηχανές που δεν χαλάνε, πρέπει να το πείτε στον καταναλωτή κατευθείαν από την αρχή (σημείωση: αν ο τίτλος υπόσχεται και δημιουργεί την περιέργεια που αναφέραμε παραπάνω τότε είσαστε πολλαπλά κερδισμένος). Ο καταναλωτής διαβάζει 19 φορές περισσότερο τίτλους παρά το κείμενο... να το θέσουμε απλά: ζορίσου 19 φορές περισσότερο για ένα καλό τίτλο παρά για ένα κείμενο. Αν η διαφήμιση είναι ηλεκτρονική σκέψου μικρό τίτλο ώστε να χωράει στις φορητές συσκευές. Για καλά παραδείγματα αναζητήστε ξένες ιστοσελίδες ενημέρωσης (π.χ. BBC.com, CNN.com) και δείτε πόσο μικρούς τίτλους έχουν.
Σκεφτείτε και αυτό: αν η διαφήμιση δεν έχει προσφορά, πώληση περιορισμένου χρόνου και παρόμοια στον τίτλο... θα είναι διαφήμιση; Ή απλά ένα «με λένε Λουκά και είμαι εδώ!»

Συναισθηματική έφεση

Είμαστε συναισθηματίες J
Πολλές εταιρίες χρησιμοποιούν το συναίσθημα για να επιτύχουν πωλήσεις. Είτε σου κάνουν την καρδιά περιβόλι είτε να χαχανίζεις στις 12 τα μεσάνυχτα, μία συναισθηματική αντίδραση είναι ίσως και ο πιο ισχυρός λόγος να λάβεις αποφάσεις. Μπορεί η λογική και το συναίσθημα να είναι πράγματα τελείως διαφορετικά αλλά το συναίσθημα οδηγεί την λογική στις περισσότερες αποφάσεις. Είναι γεγονός ότι μας ελκύουν περισσότερο τα προϊόντα που μας υπόσχονται ασφάλεια και θετικά συναισθήματα. Αν θέλετε παραδείγματα αρκεί να δείτε διαφημίσεις ασφαλιστικών εταιριών ή εταιριών με κοινωνικούς σκοπούς (π.χ. UNICEF, Παιδικά Χωριά). Η διαφήμιση δεν πρέπει να προσφέρει λογικά διλήμματα και μπερδέματα.

Παιδιά

Αχού.. τι καλό!
Ναι, μιλάμε για παιδάκια αλλά όχι, δεν μιλάμε να έχετε παιδιά σώνει και καλά στη διαφήμισή σας, αν και οι 8 στις 10 έχουν από ένα ή περισσότερα. Να το θέσουμε ως εξής: εμείς οι διαφημιστές ξέρουμε πολύ καλά ότι στα περισσότερα σπιτικά τα παιδιά έχουν λέγειν για το τι θα αγοραστεί.  Ποιος γονιός δεν υποκύπτει στους μικρούς γαλίφιδες;

Celebrities

Όλη η χώρα είμαστε celebrities… αλλά δεν πουλάμε το ίδιο!
Και πως να γνωρίζουμε τι πουλάει; Μήπως να πάμε σε διασημότητα παγκόσμιας φήμης; Το θέμα είναι ένα: πρέπει το πρόσωπο που θα αποφασίσετε να προωθήσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας να έχει χαρακτήρα που σας ταιριάζει. Θέλουμε δεν θέλουμε, το να είσαι διάσημος πουλάει. Αν ακόμα το σκέφτεσαι, αρκεί να αναφέρουμε ότι πολλές εταιρίες χρησιμοποιούν ντόπιες διασημότητες για την διαφήμισή τους.

Ευφυία Καταναλωτή

They have brains!
Μην υποτιμάτε ποτέ την ευφυία του καταναλωτή. Α) θα ψάξει την αγορά και Β) θα ρωτήσει τους ήδη πελάτες σας. Ναι, πολλές διαφημίσεις υπερβάλλουν λιγάκι αλλά σε καμία περίπτωση δεν «τάζουν» περισσότερα από όσα θα πάρεις. Αν υπερβάλλεις αρκετά με λέξεις όπως «μεγαλύτερος», «καλύτερος» ή ακόμα και «η ευκαιρία της ζωής σου» τότε είναι σίγουρο ότι οι καταναλωτές θα αποθαρυνθούν.

Δυστυχώς, η διαφήμιση είναι ένα μικρό στοίχημα. Ευελπιστούμε με τα παραπάνω να έχετε αυξήσει τις πιθανότητες επιτυχίας σας. Μακάρι να μπορούσαμε να γράψουμε περισσότερα. Ίσως σε ένα μελλοντικό άρθρο.

ΧΗΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΥΝΑΙΚΑΣ




Στοιχείο : Γυναίκα
Σύμβολο : Wo
Εφευρέτης : Αδάμ
Ατομική μάζα : Αποδεκτή στα 53.6κιλά, αλλά κυμαίνεται μεταξύ 40-150 κιλά.
Γεωγραφική εμφάνιση : Άφθονες ποσότητες σε....
όλες τις αστικές περιοχές
ΦΥΣΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:                                                   
1. Επιφάνεια συνήθως καλυμμένη με μπογιά.
2. Δεν βράζεται με τίποτα, ωστόσο παγώνει στιγμιαία χωρίς κανένα προφανή λόγο.3. Λιώνει κάτω από ειδική μεταχείριση.4. Πικρή αν χρησιμοποιηθεί με λανθασμένο τρόπο.
5. Βρίσκεται στην φύση σε διάφορες καταστάσεις από παρθένο μέταλλο μέχρι συνηθισμένο ορυκτό.
6. Υποχωρεί αν δεχτεί πίεση στα σωστά σημεία.
ΧΗΜΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:                                                             
1. Έλκεται πολύ ισχυρά από το χρυσό, ασήμι και μια τεράστια γκάμα πολύτιμων λίθων.
2. Απορροφάει τεράστιες ποσότητες ακριβών ουσιών.
3. Μπορεί να εκραγεί στιγμιαία χωρίς κάποιο προειδοποιητικό σημάδι.
4. Αδιάλυτη σε υγρά, αλλά η δράση της αυξάνεται με την χρήση αλκοόλ.5. Ο πιο ισχυρός χρηματο-μειωτικός παράγοντας στο σύμπαν.
ΧΡΗΣΕΙΣ:
1. Σαν διακοσμητικό στοιχείο,κυρίως μέσα σε σπορ αμάξια.
2. Ισχυρός παράγοντας μείωσης άγχους.
3. Ισχυρός παράγοντας γενικού καθαρισμού.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ:
1. Αγνό δείγμα γίνεται ροζ αν βρεθεί στην φύση.
2. Παίρνει πράσινο χρώμα αν τοποθετηθεί δίπλα σε ένα ανώτερο δείγμα.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ:
1. Ιδιαίτερα επικίνδυνη εκτός και αν χειριστεί από έμπειρα χέρια.
2. Παράνομη η κατοχή άνω της μίας,αν και μπορούν να συνυπάρχουν αρκετές αρκεί τα δείγματα να μην έρχονται σε επαφή το ένα με το άλλο.

Μικρό θαύμα με μεγάλα κέρδη η παραγωγή μεταξιού


Εισόδημα 15.000 ευρώ σε μόλις 2 μήνες μπορούν να αποφέρουν 
στον αγρότη 20 κουτιά σπόρου μεταξοσκώληκα - 
Ελλειμματική η παραγωγή στην Ελλάδα -
 Μεγάλη η ζήτηση για μετάξι από το εξωτερικό

Μεγάλη είναι η ζήτηση για μετάξι από το εξωτερικό και καθώς η παραγωγή του στην Ελλάδα είναι ελλειμματική, υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για όσους θελήσουν να ασχοληθούν με την εκτροφή μεταξοσκώληκα και να εξασφαλίσουν ένα ικανοποιητικό εισόδημα.
Μικρό θαύμα με μεγάλα κέρδη η παραγωγή μεταξιού
Ο Μάιος και ο Ιούνιος θεωρούνται ως οι κατ' εξοχήν μήνες του «μεταξιού». Οι θερμοκρασίες είναι ιδανικές, οι μουριές είναι φουντωμένες και τα αβγά του μεταξοσκώληκα περιμένουν την επώασή τους για να δώσουν μετά 45 με 60 μέρες το πολύτιμο μετάξι και ικανοποιητικό εισόδημα σε όσους ασχοληθούν με τη σηροτροφία.
Για παράδειγμα, 20 κουτιά σπόρου μεταξοσκώληκα μπορούν να αποφέρουν στον αγρότη -και όχι μόνο- εισόδημα 15.000 ευρώ σε διάστημα μόλις 2 μηνών.
Απαραίτητη, όμως, προϋπόθεση είναι να υπάρχουν μουριές, αφού τα φύλλα της είναι η τροφή που θα βοηθήσει τον μεταξοσκώληκα να αναπτυχθεί και να βγάλει τη μεταξωτή κλωστή από τους αδένες του.
Η καλλιέργεια του μεταξιού είναι ένα μικρό θαύμα. Ενα κουτί (περίπου 15 γραμμαρίων) μεταξόσπορου περιέχει 20.000 μεταξοσκώληκες. Για να εκτραφούν πλήρως και να δώσουν το μετάξι πρέπει να καταβροχθίσουν 500 κιλά φύλλα μουριάς. Ο μεταξοσκώληκας, από 2-3 χιλιοστά μήκος που έχει αρχικά, φθάνει τα 8-9 εκατοστά στο τελευταίο στάδιο της εκτροφής και αυξάνει το βάρος του 10.000 φορές.
Τα κουκούλια, αφού ψηθούν, «αερίζονται» για να στεγνώσουν και παίρνουν τον δρόμο για το αναπηνιστήριο, όπου θα βγει η κλωστή. Στη συνέχεια, η κλωστή καθαρίζεται από τη μεταξόκολλα, υφαίνεται και το ύφ
Τα κουκούλια, αφού ψηθούν, «αερίζονται» για να στεγνώσουν και παίρνουν τον δρόμο για το αναπηνιστήριο, όπου θα βγει η κλωστή. Στη συνέχεια, η κλωστή καθαρίζεται από τη μεταξόκολλα, υφαίνεται και το ύφασμα πηγαίνει στις οικοτεχνίες, όπου θα κεντηθεί και θα ραφτεί
Παραγωγή
Από την εκτροφή ενός κουτιού μεταξόσπορου παράγονται 60-70 κιλά χλωρά κουκούλια, από αυτά μετά την απόπνιξη 20-30 κιλά ξερά και τελικά 3-4 κιλά μεταξωτή κλωστή. Από το κάθε κουκούλι παίρνουμε περίπου 2.500 μέτρα κλωστή.
Σήμερα στην Ελλάδα η παραγωγή μεταξιού είναι ελλειμματική, δηλαδή δεν καλύπτει τη ζήτηση. Γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο για να επενδύσει κάποιος στον συγκεκριμένο τομέα.
Οι παραγωγοί - εκτροφείς μπορούν να προμηθευτούν τον σπόρο μεταξοσκώληκα από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο του υπουργείου Αγρ. Ανάπτυξης. Κάθε σφραγισμένο κουτί που παίρνει ο παραγωγός είναι βάρους 15 γρα
Οι παραγωγοί - εκτροφείς μπορούν να προμηθευτούν τον σπόρο μεταξοσκώληκα από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο του υπουργείου Αγρ. Ανάπτυξης. Κάθε σφραγισμένο κουτί που παίρνει ο παραγωγός είναι βάρους 15 γραμμαρίων, από το οποίο θα εκκολαφθούν σχεδόν 20.000 μεταξοσκώληκες
Επιπλέον, η σηροτροφία μπορεί να αποδώσει σε διάστημα μόλις 45 ημερών ένα αρκετά ικανοποιητικό εισόδημα, νωρίς το καλοκαίρι που ο αγρότης δεν έχει άλλα έσοδα. Και θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι απαραίτητο να είναι κάποιος κατ' επάγγελμα αγρότης για να ασχοληθεί με την εκτροφή μεταξοσκώληκα. Η εκτροφή μπορεί να αποδώσει ένα συμπληρωματικό εισόδημα και για άλλες τάξεις εργαζομένων.
Οπως αναφέραμε η βασική -και μοναδική- προϋπόθεση για όσους θέλουν να ασχοληθούν με τον μεταξοσκώληκα θα πρέπει να δηλώσουν στο υπουργείο Γεωργίας το ενδιαφέρον τους. Και κυρίως να δηλώσουν ότι έχουν χώρο για την εκτροφή και ότι διαθέτουν και μουριές, δηλαδή την απαραίτητη τροφή για τον μεταξοσκώληκα.
Ο μεταξοσκώληκας εκκρίνει από τους δύο μεταξογόνους αδένες του το μετάξι και με συγκεκριμένες κινήσεις του σώματός του πλέκει το κουκούλι.
Ο μεταξοσκώληκας εκκρίνει από τους δύο μεταξογόνους αδένες του το μετάξι και με συγκεκριμένες κινήσεις του σώματός του πλέκει το κουκούλι.
Οι παραγωγοί - εκτροφείς μπορούν να προμηθευτούν τον σπόρο μεταξοσκώληκα από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο του υπουργείου Γεωργίας. Πρόκειται για σπόρο που είναι ειδικός για τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούν την Ελλάδα. Κάθε σφραγισμένο κουτί που παίρνει ο παραγωγός είναι βάρους κουτί 16 γραμμαρίων, από το οποίο θα εκκολαφθούν σχεδόν 20.000 μεταξοσκώληκες.
Κάθε κουτί κοστίζει 125-130 ευρώ και η αγορά του επιδοτείται από την ΕΕ, με την προϋπόθεση ότι θα βγάλει συγκεκριμένα κιλά κουκούλι. Τα 16 γραμμάρια σπόρου δίνουν 40-60 κιλά κουκούλι, ανάλογα βέβαια με πόσο καλοταϊσμένο είναι το σκουλήκι. Ενώ κάθε κουκούλι δίνει 1.000 με 2.000 μέτρα κλωστή.
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Οι πέντε ηλικίες του μεταξοσκώληκα
Ο νεαρός μεταξοσκώληκας, από τη στιγμή που θα εκκολαφθεί μέχρι τη στιγμή που θα πλέξει το κουκούλι (τη φούσκα), περνά από πέντε διαφορετικά στάδια που ονομάζονται «ηλικίες» και διαχωρίζονται μεταξύ τους από ένα ενδιάμεσο στάδιο που λέγεται «ύπνος». Συνολικά, δηλαδή, ο μεταξοσκώληκας περνά πέντε ηλικίες και 4 ύπνους.
Τρέφεται αποκλειστικά με νωπά φύλλα μουριάς.
Κατά την εκτροφή, που διαρκεί συνολικά περίπου 40 ημέρες, οι μεταξοσκώληκες τοποθετούνται πάνω σε ξύλινα κρεβάτια, τις λεγόμενες κρεβάτες. Κατά την περίοδο της πρώτης ηλικίας ο μεταξοσκώληκας είναι πολύ μικρός και μαύρος. Τρώει συνεχώς μόνο λεπτοκομμένα μορεόφυλλα και κάθε μέρα μεγαλώνει σημαντικά.
Το δέρμα του σώματός του δεν μεγαλώνει ανάλογα με το υπόλοιπο σώμα. Ετσι, έπειτα από περίπου 4 ½ ημέρες το δέρμα του έχει πάρει όλο το δυνατό μέγεθος και δεν μπορεί να μεγαλώσει περισσότερο, ενώ το σώμα του έχει την τάση να μεγαλώνει ακόμα.
Ετσι, σταματάει να τρώει, βγάζει μερικά μεταξονήματα από το στόμα του με τα οποία στερεώνει τα πόδια του πάνω σε ορισμένα σταθερά σημεία και αφού σηκώσει το κεφάλι προς τα επάνω, μένει στη θέση αυτή ακίνητος επί μία?μιάμιση ημέρα περίπου. Το στάδιο αυτό ονομάζεται πρώτος ύπνος.
Κατά τη διάρκεια του ύπνου, μέσα στον οργανισμό του μεταξοσκώληκα γίνονται διάφορες λειτουργίες που έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κάτω από το παλαιό δέρμα ένα καινούργιο, πιο ευρύχωρο. Μόλις ο μεταξοσκώληκας ξυπνήσει, το παλαιό δέρμα του θα σχιστεί και θα αποκολληθεί από το σώμα του.
Με την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας ο μεταξοσκώληκας περνά στο στάδιο της δεύτερης ηλικίας που διαρκεί τέσσερις ημέρες και που διαχωρίζεται από την τρίτη ηλικία που διαρκεί 4 ½ ημέρες με τον δεύτερο ύπνο. Ακολουθούν η τέταρτη ηλικία και η πέμπτη ηλικία, καθώς και οι ενδιάμεσοι ύπνοι. Συνολικά, λοιπόν, ο κύκλος των 30 ημερών είναι το ανώτατο χρονικό διάστημα που μπορεί να διαρκέσει μία εκτροφή. Μετά ξεκινά το στάδιο του κλαδώματος.
Οι μεταξοσκώληκες ανεβαίνουν στα κλαδιά πουρναριού που έχουν τοποθετηθεί πάνω στα κρεβάτια για να πλέξουν το κουκούλι τους.
Ο μεταξοσκώληκας εκκρίνει από τους δύο μεταξογόνους αδένες του το μετάξι και με συγκεκριμένες κινήσεις του σώματός του πλέκει το κουκούλι. Το πλέξιμο γίνεται από έξω προς τα μέσα, με αποτέλεσμα ο μεταξοσκώληκας να εγκλωβίζεται μέσα στη φούσκα, ενώ σταδιακά μεταμορφώνεται σε χρυσαλίδα.
Το πλέξιμο του κουκουλιού ολοκληρώνεται σε 12 ημέρες υπό συνθήκες σκότους και απόλυτης ησυχίας. Αμέσως μετά αρχίζει το μάζεμα των κουκουλιών από τα κλαδιά. Το ξεκλάδωμα διαρκεί δύο με τρεις ημέρες.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ
Βήμα βήμα η διαδικασία εκτροφής
Η διαδικασία της εκτροφής του μεταξοσκώληκα είναι η ακόλουθη.
Αρχικά ο σπόρος πρέπει να επωαστεί, ώστε να να «σκάσουν» τα αβγά και να βγουν τα μικρά σκουληκάκια. Η επώαση αυτή γίνεται σε ειδικό μηχάνημα, το εκκολαπτήριο. Στο ίδιο μηχάνημα υπάρχουν ειδικές «θήκες - φωλιές» όπου τοποθετούνται και ταΐζονται με ψιλοκομμένα φύλλα μουριάς οι νεογέννητοι μεταξοσκώληκες για τις δύο πρώτες ηλικίες που έχουν διάρκεια 1 βδομάδα με 10 μέρες.
Αμέσως μετά οι μικρές κάμπιες μεταφέρονται στον κύριο χώρο εκτροφής τους, που θα πρέπει να είναι καλά καθαρισμένος, εξαερισμένος και να τον βλέπει ο ήλιος. Οι κάμπιες τρώνε και πάλι κομμένα φύλλα μουριάς. Είναι η εποχή που θέλουν να φάνε 3 με 4 φορές τη μέρα. Συνολικά οι 20.000 κάμπιες (που θα εκκολαφθούν από 1 κουτί) θα καταναλώσουν 400-500 κιλά φύλλα μουριάς.
Βρισκόμαστε σχεδόν στο μέσο της εκτροφής τους. Η περίοδος της διατροφής διαρκεί 26-30 μέρες. Μάλιστα τις τελευταίες 10 μέρες οι μεταξοσκώληκες θα καταναλώσουν τα 350 από τα 500 κιλά φύλλα μουριάς που θα φάνε συνολικά.
Η κάμπια είναι πλέον μεγάλη και σε μέγεθος ίσο με τον δείκτη του χεριού. Σηκώνει το κεφάλι της και αναζητά ένα κλαδί για να καθίσει και να φτιάξει το κουκούλι.
Αυτή είναι η διαδικασία του κλαδώματος. Μόλις δηλαδή ολοκληρωθεί η φάση διατροφής, οι μεταξοσκώληκες, τοποθετούνται πάνω σε κλαδιά μουριάς. Στη συνέχεια εκκρίνουν για τρεις μέρες από τους αδένες τους μία κλωστή. Με αυτήν πλέκουν το κουκούλι τους στο οποίο θα φυλακιστούν για δεκαπέντε μέρες, για να το τρυπήσουν μετά και να βγουν στον έξω κόσμο μεταμορφωμένοι σε πεταλούδες. Λίγες ώρες αργότερα ζευγαρώνουν και γεννούν τα αβγά τους, ολοκληρώνοντας έτσι τον βιολογικό κύκλο τους.
Πριν προλάβει να «σκάσει» το κουκούλι, οι παραγωγοί μαζεύουν τις «φούσκες» από τα κλαδιά. Αν το κουκούλι τρυπήσει από την πεταλούδα, καταστρέφεται.
Τα κουκούλια πάνε στον φούρνο και ψήνονται επί 2 ώρες στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Στη συνέχεια «αερίζονται» για να στεγνώσουν επί 1 βδομάδα και παίρνουν τον δρόμο για το αναπηνιστήριο, όπου θα βγει από το κουκούλι η κλωστή.
Ενα κουτί σπόρου δίνει 3 κιλά περίπου μεταξωτή κλωστή. Κάθε κουκούλι βγάζει σχεδόν 2.000 μέτρα κλωστή. Η κλωστή αυτή, αφού καθαρισθεί από τη μεταξόκολλα, στη συνέχεια υφαίνεται και το ύφασμα πηγαίνει στις οικοτεχνίες όπου θα κεντηθεί και θα ραφτεί.
ΜΕΤΑΞΟΣΚΩΛΗΚΑΣ
«Γεννήθηκε» στην Κίνα και κατέκτησε όλο τον κόσμο
Για την ιστορία αναφέρουμε ότι την εκτροφή του μεταξοσκώληκα τη συναντάμε για πρώτη φορά στην Κίνα.
Η αυτοκράτωρ Χσι-Λιγκ-Τσι, το 2699 π.Χ., σύμφωνα με την κινέζικη παράδοση, ύφανε τα πρώτα μεταξωτά υφάσματα στη Νότια Κίνα. Μάλιστα ονομάστηκε «θεά των μορέων και του σηρός» και πρώτη κατασκεύασε και έβαψε μεταξωτά υφάσματα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τα ενδύματα του αυτοκράτορα και των αξιωματούχων της αυλής.
Το μετάξι θεωρούνταν ιερό και απόκρυφο ως προϊόν και η παραγωγή του για πολλούς αιώνες κρατήθηκε μυστική.
Η αξία του είναι μεγάλη και οι αυτοκράτορες της Κίνας εισπράττουν τους φόρους σε μετάξι. Για πολλούς αιώνες τα αυτοκρατορικά δώρα προς τους επισήμους ήταν παραδοσιακά μεταξωτά υφάσματα. Και γύρω στο 280 μ.Χ. το μετάξι πήρε τη θέση του νομίσματος, καθώς στην Κίνα οι μισθοί πληρώνονται σε είδος, σε σιτάρι και μεταξωτά υφάσματα.
Κατά τον 8ο αιώνα π.Χ., και παρά τις αυστηρές απαγορεύσεις, η σηροτροφία διαδόθηκε από την Κίνα στην Ιαπωνία και στη συνέχεια στις Ινδίες και στην Περσία.
Οι αρχαίοι Ελληνες γνώριζαν το μετάξι από την εποχή των Περσικών Πολέμων και αποκαλούσαν τα μεταξωτά «οθόνιον ή οθόνια», «εσθής», «θέρματα σηρικά» (Στράβων, 15, 693), αποκαλούσαν «σηρικοφόρους» όσους φορούσαν μεταξωτά ρούχα και «σηρικοποιούς» έλεγαν τους μεταξουργούς.
Η καλλιέργεια του μεταξιού ξεκίνησε στο Βυζάντιο επί Ιουστινιανού, όταν δύο καλόγεροι, γυρνώντας από μια ιεραποστολική περιοδεία στην Κίνα το 554 μ.Χ., έφεραν μαζί τους κουκούλια μεταξιού κρυμμένα στα ραβδιά τους, καθώς απαγορευόταν η εξαγωγή τους.
Εφη Καραγεώργου
yahoo

Τουλίπες: Υψηλά κέρδη από την όμορφη Ολλανδέζα...


Ωθηση στους αγρότες μπορεί να δώσει η καλλιέργεια λουλουδιών στη χώρα μας - Τις 25.000 ευρώ ανά στρέμμα φτάνει το ακαθάριστο εισόδημα - Με ποιους τρόπους καλλιέργειται

Οι ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες στη χώρα μας και η δυνατότητα ανάπτυξης των εξαγωγών που, αν και εμφανίζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια, είναι πολύ χαμηλές, δεδομένου ότι η αξία τους αντιστοιχεί μόλις στο 8% της αξίας των εισαγωγών, μοιάζουν ικανοί παράγοντες να εξελίξουν την ανθοκομία σε έναν από τους πλέον δυναμικούς κλάδους της φυτικής παραγωγής στην Ελλάδα.
Η καλλιέργεια της τουλίπας, αν και δεν είναι πολύ αναπτυγμένη στη χώρα μας, θα μπορούσε να αναπτυχθεί όχι μόνο στον τομέα των δρεπτών λουλουδιών αλλά και στην παραγωγή βολβών, τονίζει ο Κ. Γάτσιος, γε
Η καλλιέργεια της τουλίπας, αν και δεν είναι πολύ αναπτυγμένη στη χώρα μας, θα μπορούσε να αναπτυχθεί όχι μόνο στον τομέα των δρεπτών λουλουδιών αλλά και στην παραγωγή βολβών, τονίζει ο Κ. Γάτσιος, γεωπόνος-σύμβουλος επιχειρήσεων της εταιρείας SYMAGRO
Η καλλιέργεια της τουλίπας, αν και δεν είναι πολύ αναπτυγμένη στη χώρα μας, θα μπορούσε να αναπτυχθεί όχι μόνο στον τομέα της ανθοκομίας αλλά και στην παραγωγή βολβών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η κατά κεφαλή δαπάνη για λουλούδια στη χώρα μας είναι 17 ευρώ, ενώ για φυτά εσωτερικού χώρου 8 ευρώ. Οι τιμές αυτές είναι πολύ χαμηλές σε σύγκριση με την Ελβετία που είναι 82 ευρώ και 38 ευρώ αντίστοιχα.
Η Ελλάδα όντας μια χώρα που ευνοείται από το κλίμα θα μπορούσε να γίνει εξαγωγική στον τομέα αυτό με πολύ καλές προοπτικές για τους αγρότες.
Εξάλλου, η εντός της χώρας εμπορία της τουλίπας έχει τα προβλήματα που έχουν όλες οι ανθοκομικές καλλιέργειες στη χώρα μας, όπως η έλλειψη επαρκών οργανωμένων αγορών ανθοκομικών προϊόντων, με αποτέλεσμα ο παραγωγός να απολαμβάνει χαμηλές τιμές σε σχέση με τις τιμές πώλησης των ανθέων και το υψηλό κόστος παραγωγής που συνδέεται με το κόστος των καυσίμων. Αντίθετα, η έμφαση στις εξαγωγές εμφανίζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης αυτού του κλάδου
Στην Ελλάδα οι τουλίπες φυτεύονται υπαίθρια ή σε θερμοκήπια από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο, επειδή επιδιώκεται η παραγωγή να είναι έτοιμη για πώληση από τον Δεκέμβριο έως τον Απρίλιο
Στην Ελλάδα οι τουλίπες φυτεύονται υπαίθρια ή σε θερμοκήπια από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο, επειδή επιδιώκεται η παραγωγή να είναι έτοιμη για πώληση από τον Δεκέμβριο έως τον Απρίλιο
Επίσης, όπως τονίζουν γνώστες του κλάδου, θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια ανάπτυξης του τομέα παραγωγής βολβών ώστε να αποδεσμευτεί η χώρα μας από τις εισαγωγές βολβών που ανέρχεται σε ένα ποσό 10 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως και ταυτόχρονα να γίνει και εξαγωγική χώρα στον τομέα αυτόν.
Για την παραγωγή λουλουδιών τουλίπας στην Ελλάδα χρησιμοποιούνται συνήθως οι εισαγόμενοι βολβοί από το εξωτερικό που έρχονται κυρίως από την Ολλανδία.
Σήμερα, η ελληνική παραγωγή λουλουδιών απορροφάται στο μεγαλύτερο ποσοστό από την εγχώρια αγορά.
Τουλίπες: Υψηλά κέρδη από την όμορφη Ολλανδέζα...
Οι βασικές ανθαγορές που υπάρχουν είναι του Προμπονά και της Αμυγδαλέζας στην Αττική και η εγχώρια παραγωγή καλύπτει το 85% της ζήτησης σε φρέσκα λουλούδια, ενώ το υπόλοιπο 15% καλύπτεται από εισαγωγές.
Ο συνολικός ετήσιος τζίρος ανέρχεται σε 205 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στην περιοχή του Μαραθώνα παράγεται ο μεγαλύτερος όγκος φρέσκων λουλουδιών. Στην Αττική αναπτύσσονται το 39,2% των ανθοκαλλιεργειών, στην Κεντρική Μακεδονία το 15,6%, στην Κρήτη το 15,5%, στη Θεσσαλία το 9,0%, στη Στερεά Ελλάδα το 6,3%, στη Δυτική Ελλάδα το 5,3%, στην Πελοπόννησο το 4,2%.
Τα είδη που καλλιεργούνται περισσότερο είναι τα τριαντάφυλλα, τα γαρίφαλα και τα χρυσάνθεμα. Η καλλιέργεια της τουλίπας δεν είναι αναπτυγμένη πολύ, ενώ θα μπορούσε να αναπτυχθεί όχι μόνο στον τομέα των λουλουδιών αλλά και στην παραγωγή βολβών.
Οι εξαγωγές φρέσκων λουλουδιών, αν και εμφανίζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια, είναι πολύ χαμηλές και ανέρχονται μόλις στο 8% της αξίας των εισαγωγών. Οι εξαγωγές γίνονται κατά 68% σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και κατά 32% σε τρίτες χώρες.
Οι εκτάσεις που καλλιεργούνται για παραγωγή φρέσκων λουλουδιών αποτελούν το 0,022% των συνολικά καλλιεργούμενων εκτάσεων της Ελλάδος, ενώ η αξία τους φθάνει στο 2,57% της συνολικής αξίας της φυτικής παραγωγής.
Οι χρωματισμοί των πετάλων
Υπάρχουν πολλών χρωματισμών τουλίπες και αποχρώσεων σε σημείο ώστε να είναι δύσκολο να τα καταγράψει κανείς. Το χρώμα της εξωτερικής πλευράς των πετάλων μπορεί να είναι διαφορετικό με εκείνο της εσωτερικής.
Τα πέταλα μπορούν να είναι δίχρωμα. Υπάρχουν γενότυποι τουλίπας στους οποίους το χρώμα αλλάζει, όπως π.χ. υπάρχουν τουλίπες που στην αρχή είναι κατακίτρινες, στη συνέχεια παρουσιάζονται κάποια κόκκινα στίγματα τα οποία προς το τέλος της άνθησης μεγαλώνουν σε σημείο να καλύπτουν ολόκληρη την επιφάνεια των πετάλων. Υπάρχουν σε μερικές περιπτώσεις και τουλίπες αρωματικές, αλλά σε μικρό αριθμό γενοτύπων. Τα κομμένα άνθη μπορούν να διατηρηθούν στους 20οC σε ελεγχόμενες συνθήκες από 4-11 ημέρες.
Τα μυστικά για μια αποδοτική σοδειά
ημαντικό εισόδημα είναι ικανή να παρέχει η καλλιέργεια τουλίπας στη χώρα μας. Η παραγωγή που μπορεί να δώσει ένα στρέμμα θερμοκηπίου σε διάρκεια ενός χρόνου κυμαίνεται μεταξύ 200-500 χιλιάδων ανθέων τουλίπας ανάλογα με το σύστημα καλλιέργειας που θα χρησιμοποιηθεί, προσφέροντας ένα ακαθάριστο εισόδημα μεταξύ 10.000-25.000 ευρώ.
Στην Ελλάδα οι τουλίπες φυτεύονται υπαίθρια ή σε θερμοκήπια από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο, επειδή επιδιώκεται η παραγωγή να είναι έτοιμη για πώληση από τον Δεκέμβριο έως τον Απρίλιο.
Οι βολβοί φυτεύονται τους μήνες Σεπτέμβριο-Οκτώβριο. Οι τουλίπες που ανήκουν στις πρώιμες ομάδες ανθίζουν τον Μάρτιο, οι μεσοπρώιμες τον Απρίλιο και οι όψιμες τον Μάιο.
Εδάφη
Οι τουλίπες θα πρέπει να καλλιεργούνται σε εδάφη αμμώδη ή αμμοπηλώδη τα οποία να έχουν πολύ καλή στράγγιση, να είναι πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία και μία αντίδραση εδάφους ουδέτερη, με pH γύρω στο 7. Οι τοποθεσίες που πρέπει να εγκαθίστανται πρέπει να είναι προστατευμένες από τον αέρα, ιδίως οι υψηλόμορφες ποικιλίες.
Η τουλίπα πρέπει να καλλιεργείται σε μέρη που να μη δέχονται την έντονη ηλιακή ακτινοβολία, ώστε η ανθοφορία τους να διαρκέσει για περισσότερο χρόνο. Οι τοποθεσίες που σκιάζονται ειδικά τις μεσημεριανές ώρες θεωρούνται καταλληλότερες.
Η τουλίπα σχηματίζει υπόγεια βλαστικά όργανα που ονομάζονται βολβοί και τα οποία είναι διογκωμένα τμήματα των ριζών ή του βλαστού. Χαρακτηριστικό των βολβών είναι ότι φέρουν οφθαλμούς οι οποίο αναπτύσσονται και δίνουν νέους βλαστούς και φύλλα.
Η τουλίπα, πολλαπλασιάζεται με βολβούς και βολβίδια, τα οποία αναπτύσσονται αφού καταστραφεί ο μητρικός βολβός, όπως ακριβώς συμβαίνει και σε άλλα βολβώδη φυτά.
Τα βολβίδια πρέπει να φυτεύονται πρωιμότερα σε σχέση με τους βολβούς, δηλαδή κατά τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο, σε αποστάσεις και σε βάθος μερικών εκατοστών.
Τα βολβίδια δίνουν άνθη κατά τον τρίτο χρόνο. Οι βολβοί φυτεύονται τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο σε αποστάσεις 15-20 εκ. και σε βάθος 10 εκ. περίπου. Ο βολβός που θα αναπτυχθεί ανθίζει μόνο μία φορά και στη συνέχεια θα πρέπει να αντικατασταθεί από έναν ή περισσότερους δευτερεύοντες βολβούς.
Η τουλίπα μπορεί να πολλαπλασιασθεί και με σπόρο. Οι σπόροι σπέρνονται τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο, αλλά τα σπορόφυτα παράγουν φυτά που δίνουν άνθη με διάφορα χρώματα λόγω υβριδισμού και επομένως δεν αποδίδουν πιστά την ποικιλία που επιθυμούμε να καλλιεργήσουμε.
Φύτευση
Οι βολβοί φυτεύονται σε ρηχά κιβώτια μέσα σε υγρή άμμο σε μεγάλη πυκνότητα, σχεδόν σε επαφή ο ένας βολβός με τον άλλον και τα κιβώτια αυτά τοποθετούνται στη συντήρηση σε ψυγεία θερμοκρασίας 8-10ο C μέχρι να βγάλουν ρίζες.
Επειτα από αυτό το στάδιο κατεβάζουν τη θερμοκρασία στους 2ο C. Στη θερμοκρασία αυτή μπορούν οι βολβοί να συντηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα και συνήθως συντηρούνται μέχρι να πουληθούν σε ανθοπαραγωγούς.
Οι ανθοπαραγωγοί αγοράζουν τα κιβώτια με τους προβλαστημένους και ριζωμένους βολβούς και τα τοποθετούν στο έδαφος του θερμοκηπίου ή σε τραπέζια σε θερμοκρασία 12-14ο C τη νύκτα και 16-18ο C την ημέρα. Επειτα από 25-30 ημέρες ανθίζουν και είναι έτοιμοι για συγκομιδή των λουλουδιών.
«Κλειδί» η ευκολία παραγωγής των βολβών
Η ευκολία παραγωγής βολβών είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στην καλλιέργεια της τουλίπας. Επίσης το μέγεθος του βολβού πρέπει να έχει έναν ορισμένο όγκο, διότι μόνο οι ογκώδεις βολβοί μπορούν να βγουν στο εμπόριο και να ανθίσουν.
Οι βολβοί πρέπει να έχουν τα απαραίτητα χαρακτηριστικά ώστε να μπορεί να γίνει εύκολα η μηχανοποιημένη καλλιέργεια του φυτού.
Τα χαρακτηριστικά αυτά είναι: το καλό εξωτερικό περίβλημα των βολβών που προστατεύει τους βολβούς από το σοκ, αλλά και το σχήμα τους να είναι τέτοιο ώστε να μην υπάρχουν καταστροφές των βολβών από τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στην καλλιέργεια. Σημαντικός παράγοντας είναι η ευκολία της συντήρησης των βολβών, αλλά και η αντοχή τους στις προσβολές στους διάφορους εχθρούς και ασθένειες.
ΕΞΑΓΩΓΕΣ
Κλάδος με μεγάλες προοπτικές η ανθοκομία
Η ανθοκομία αποτελεί έναν δυναμικό κλάδο σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ευρώπη επίσης αναπτύσσεται σε οργανωμένες επιχειρήσεις. Οι χώρες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη της ανθοκομίας είναι η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Δανία, οι ΗΠΑ, ενώ τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη στην Κολομβία, στο Μεξικό, στον Ισημερινό κ.λπ.
Η χώρα με τη μεγαλύτερη παραγωγή παγκοσμίως αλλά και την πιο οργανωμένη παραγωγή τουλίπας είναι η Ολλανδία. Η χώρα αυτή έχει το 60% των συνολικών παγκόσμιων εξαγωγών δρεπτών λουλουδιών. Επίσης η χώρα αυτή είναι ο κυριότερος εισαγωγέας λουλουδιών σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Κατά το 2010, η Ολλανδία εξήγαγε 3,6 δισεκατομμύρια βολβούς, αξίας 313 εκατ. ευρώ, ενώ κατά το 2009 η αξία των ολλανδικών εξαγωγών ανήλθε σε 585 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση 2% σε σχέση με το 2008. Ταυτόχρονα, οι εξαγωγές ανά μονάδα αυξήθηκαν κατά 2% και ανήλθαν σε 5,9 δισ. κομμάτια.
Κύριος αγοραστής βολβών είναι οι ΗΠΑ, με μερίδιο αγοράς 20%, ενώ οι ευρωπαϊκές χώρες κατέχουν στο σύνολό τους το 60% του μεριδίου της αγοράς.
Την πρώτη θέση μεταξύ των αγοραστών βολβών εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης κατέχει η Γερμανία, αφού η αξία των ολλανδικών εξαγωγών προς την εν λόγω χώρα αυξήθηκε κατά 3% και ανήλθε σε 75 εκατ. ευρώ. Η Γερμανία, σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, προέβη σε αυξανόμενες κατά 5% εισαγωγές βολβών, ενώ εκτός από την Αυστρία (+2%) και τη Φιλανδία (+1%) καταγράφηκαν μόνο μειώσεις στην αξία των ολλανδικών εξαγωγών. Οι εξαγωγές προς την Ιταλία παρουσίασαν σημαντική πτώση (-16%) και η αξία τους ανήλθε μόλις σε 26 εκατ. ευρώ
Οι βολβοί τουλίπας κατέχουν το 33% του μεριδίου αγοράς των εξαγωγών στο είδος τους. Αύξηση παρουσίασαν οι εξαγωγές προς τις κυριότερες χώρες αγοραστές τουλίπας, όπως Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία και Ιταλία, ενώ πτώση σημειώθηκε στις εξαγωγές προς Γαλλία, Σουηδία, Νορβηγία, Ρωσία και Καναδά.
Υπολογίζεται ότι παγκοσμίως καλλιεργούνται περίπου 120.000 στρέμματα για παραγωγή βολβών, εκ των οποίων τα 108.000 στρέμματα καλλιεργούνται στην Ολλανδία. Οσον αφορά τις πωλήσεις τουλίπας, κατά το 2009, στον πλειστηριασμό λουλουδιών FloraHolland πουλήθηκαν 1,513 εκατ. τουλίπες, αξίας 196 εκατ. ευρώ.
ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΩ
Κάσσανδρος Γάτσιος - Γεωπόνος-Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Εταιρεία SYMAGRO - Επιστημονικό &Τεχνολογικό Πάρκο Ηπείρου. Τηλ. : 6944846475 - 26510 07653
FAX: 26510 07674 info@symagro.com
Κώστας Νάνος

Δεν βγαίνουν τα «κουκιά»!


Ποιος χρυσαυγίτης θα κοσμήσει (μπρρρ...) το προεδρείο της Βουλής; Ο Ηλίας «δέρνω και μετά κρύβομαι» Κασιδιάρης ή ο Γιώργος «εγέρθητω!» Γερμενής;

Δεν βγαίνουν τα «κουκιά»!
Την έβδομη και τελευταία θέση αντιπροέδρου της Βουλής δικαιούται να καταλάβει, ως πέμπτο κόμμα της νέας Βουλής, η Χρυσή Αυγή. Κάποιες πληροφορίες φέρουν τον επικεφαλής του κόμματος Ν. Μιχαλολιάκο να προτείνει για τη θέση αυτή ή τον εκπρόσωπο του κόμματος (και γνωστό από την επίθεσή του, σε ζωντανή μετάδοση, στη Λιάνα Κανέλλη και τη Ρένα Δούρου) Ηλία Κασιδιάρη ή τον (επίσης γνωστό για το... μνημειώδες παράγγελμα) Γιώργο Γερμενή (αλλιώς «Καιάδα»)!
Απόλυτη πλειοψηφία
Ωστόσο, η εκλογή του προέδρου της Βουλής και των επτά αντιπροέδρων (τρεις από το πρώτο κόμμα και από ένας από το δεύτερο, το τρίτο, το τέταρτο και το πέμπτο) περνάει μέσα από τη διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας. Για να εκλεγούν λοιπόν ο πρόεδρος και οι αντιπρόεδροι, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής, θα πρέπει να υπάρξει απόλυτη πλειοψηφία επί των παρόντων, οι οποίοι δεν μπορεί να είναι λιγότεροι από το 1/4 του Σώματος, δηλαδή λιγότεροι από 75 βουλευτές. Συνεπώς, για να λάβει θέση βουλευτής της Χρυσής Αυγής στο προεδρείο της επόμενης Βουλής θα πρέπει να συγκεντρώσει το λιγότερο 38 θετικές ψήφους, αν είναι μόνο 75 βουλευτές παρόντες...
* Βέβαια, όπως είναι γνωστό, η Χρυσή Αυγή εξέλεξε την περασμένη Κυριακή 18 βουλευτές και, όπως εκτιμάται, δεν πρόκειται στη μυστική ψηφοφορία να εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα «ναι». Οπότε, σε αυτή την περίπτωση, το πιθανότερο είναι η συγκεκριμένη θέση του έβδομου αντιπροέδρου να παραμείνει κενή...
yahoo

Πόσοι είναι οι εκατομμυριούχοι του κόσμου

Πόσοι είναι οι εκατομμυριούχοι του κόσμου


Ο κόσμος αριθμούσε το 2011 ούτε λίγο, ούτε πολύ 11 εκατ. εκατομμυριούχους σε δολάρια, όμως η συνολική περιουσία των εν λόγω Κροίσων έχει μειωθεί ένεκα της παγκόσμιας κρίσης από το 2008, τονίζεται σε έκθεση που δημοσίευσαν σήμερα η γαλλική εταιρεία αποτιμητών Capgemini και η Royal Bank of Canada.
Ο συγκεκριμένος αριθμός αφορά τους «μεμονωμένους εύπορους», εκείνους που διαθέτουν μία οικονομική επιφάνεια τουλάχιστον ενός εκατ. δολαρίων, εκτός της πρώτης κατοικίας, τυχόν συλλεκτικών αντικειμένων και άλλων ειδών συνεχούς κατανάλωσης.
Έπειτα από μία σημαντική άνοδο του αριθμού των μεμονωμένων ευπόρων το 2010 (+8,3%), η αύξηση σταθεροποιήθηκε στο 0,8% το 2011 κι έφθασε σε αριθμό τα 11 εκατ. σε όλον τον κόσμο.
Η περιουσία τους, που συνολικά υπολογίζεται στα 42 τρισ. δολάρια, έχει σημειώσει παρ’ όλα αυτά μία μείωση κατά 1,7% για πρώτη φορά από την έναρξη της χρηματοοικονομικής κρίσης το 2008, που τότε είχε υποχωρήσει κατά 19,5%. Το 2010 οι περιουσίες τους είχαν αυξηθεί κατά 9,7%.
«Έπειτα από μία περίοδο σχεδόν ομαλότητας το 2010, τα επίπεδα αβεβαιότητας το 2011 έφθασαν στο ακρότατό τους τον Νοέμβριο, ένεκα του φόβου για πιθανή μετάσταση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη σε ορισμένες μεγάλες οικονομίες», τονίζει η Capgemini στην ανακοίνωσή της.
Για πρώτη φορά η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αποτελεί την περιοχή με τον μεγαλύτερο αριθμό μεμονωμένων εκατομμυριούχων (3,37 εκατ.), ξεπερνώντας τη Βόρεια Αμερική που αριθμεί 3,35 εκατ.
Οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και η Γερμανία συγκεντρώνουν το 53,3% των πλουσίων, αριθμός αυξημένος εν σχέσει προς το 2010 (53,1%). Ιδιαίτερα αυξημένος είναι ο αριθμός των εκατομμυριούχων στη Βραζιλία (+6,2%).
Ο αξίες καταφύγιο απετέλεσαν την προνομιακή επένδυση των πλουσίων κατά το 2011, καθώς οι νομισματικές επενδύσεις και τα ομόλογα «αποτελούν την πιο αποδοτική κατηγορία ρευστότητας», με τα «μακροπρόθεσμα ομόλογα του αμερικανικού Δημοσίου» να φθάνουν σε «ιστορικά ύψη».
yahoo

Δικαστές κατά του μνημονίου!

Δικαστές κατά του μνημονίου!


Για πρώτη φορά δικαστικοί λειτουργοί, εκ των οποίων μάλιστα ο ένας είναι εν ενεργεία Διοικητικός Εφέτης, ζητούν να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και ανίσχυρες οι διατάξεις του Μνημονίου και τωνεφαρμοστικών νόμων με τους οποίους επιβλήθηκαν δραματικές περικοπές σε μισθούς, επιδόματα και συντάξεις.
Παρά το γεγονός ότι ήδη με συντριπτική πλειοψηφία η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έχει κρίνει συνταγματικό το Μνημόνιο θεωρώντας ότι δεν παραβιάζονται διεθνείς συμβάσεις εντούτοις οι τρεις δικαστές επέμειναν να προσφύγουν στο Μισθοδικείο.  
Κατά τη συζήτηση των προσφυγών ο νομικός εκπρόσωπος του εν ενεργεία Διοικητικού Εφέτη υποστήριξε ότι οι διατάξεις του Μνημονίου και των εφαρμοστικών νόμων που επιφέρουν μειώσεις σε μισθούς επιδόματα και συντάξεις παραβιάζουν συνταγματικές και διεθνείς αρχές και κανόνες δικαίου που προστατεύουν την εργασία, τη ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, την ανθρώπινη αξία. Υπογράμμισε ακόμη ότι παραβιάζονται οι αρχές της αναλογικότητας και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη προς το κράτος καθώς και η συνταγματική επιταγή για ισότητα στην κατανομή των δημοσίων βαρών.
Επιπλέον, ο νομικός εκπρόσωπος του εν ενεργεία δικαστή υποστήριξε ότι είναι ανίσχυρες οι διατάξεις του Μνημονίου αφού δεν κυρώθηκαν από τα 3/5 της Βουλής,  ενώ επικαλέστηκε και απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Λετονίας που είχε ακυρώσει αντίστοιχες περικοπές συντάξεων ως αντίθετες τις αρχές της νόμιμης προσδοκίας και της αναλογικότητας.
Μάλιστα, κάλεσε τη δικαστική εξουσία δια του Μισθοδικείου να σταθεί στο ύψος της ως ισότιμη απέναντι στην εκτελεστική και νομοθετική εξουσία κρίνοντας αντισυνταγματικές τις επίμαχες ρυθμίσεις. 
Στον αντίποδα ο νομικός εκπρόσωπος του Δημοσίου υποστήριξε ότι το Μισθοδικείο είναι αναρμόδιο να δικάσει τις υποθέσεις αυτές. Όπως είπε ως προς την προσφυγή του εν ενεργεία δικαστικού λειτουργού αρμόδια είναι τα Διοικητικά δικαστήρια ενώ ως προς τους συνταξιούχους δικαστικούς λειτουργούς αρμόδιο είναι το Ελεγκτικό Συνέδριο. Επικαλέστηκε μάλιστα τις πρόσφατες αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ που έκριναν με μεγάλη  πλειοψηφία συνταγματικό το Μνημόνιο.
Σημειώνεται ότι οι δίκες αυτές είχαν αναβληθεί προκειμένου να εκδοθεί προηγουμένως η απόφαση του ΣτΕ.
Το Μισθοδικείο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του το προσεχές διάστημα.
yahoo

«Εθνική υπόθεση αυτό το Euro...»



Στο γεγονός ότι η Ελλάδα περιμένει να χαμογελάσει αυτές τις δύσκολες ώρες μέσα από τα παιχνίδια της χώρας στο Euro 2012 στάθηκε ο Γιώργος Σαμαράς, μιλώντας στη σημερινή συνέντευξη Τύπου. «Δεν παίζουμε για τους εαυτούς μας, αλλά για 11 εκατομμύρια κόσμο», τόνισε. «Θα κάνουμε αυτό που ξέρουμε καλύτερα, θα αγωνιστούμε, θα τα δώσουμε όλα», σημείωσε από την πλευρά του ο Κυριάκος Παπαδόπουλος.
H συνέντευξη Τύπου ξεκίνησε με ερωτήσεις από τους εκπροσώπους του γερμανικού Τύπου.
Πως αισθάνεσαι για το γεγονός ότι παίζεις στην Σάλκε;
Παπαδόπουλος: «Είναι ένα ξεχωριστό παιχνίδι για μένα, γιατί αγωνίζομαι στο γερμανικό πρωτάθλημα και θα αντιμετωπίσω παίκτες που γνωρίζω από την παρουσία μου στη Σάλκε και την Μπουντεσλίγκα. Αυτό δεν λέει κάτι όμως. Αντιμετωπίζω τη Γερμανία όπως τις άλλες ομάδες και θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του αγώνα».
Πόσο επηρεάζει την απόδοση της ομάδας η παρουσία παικτών που ξέρουν την Μπουντεσλίγκα;
Παπαδόπουλος: «Σίγουρα ότι κάποιοι παίκτες παίζουν στην Bundesliga βοηθά να τους αντιμετωπίσουμε γιατί ξέρουμε τον τρόπο παιχνιδιού τους και κάποιους παίκτες. Είναι πλεονέκτημα για μας αυτό κι ελπίζω να μας βοηθήσει για να τους αντιμετωπίσουμε και να καταφέρουμε να τους κερδίσουμε».
Που στοχεύει η Ελλάδα τώρα;
Παπαδόπουλος: «Ο βασικός μας στόχος ήταν να φτάσουμε στα προημιτελικά. Πλέον δεν έχουμε να χάσουμε κάτι. Παίζουμε με μία από τις καλύτερες ομάδες της διοργάνωσης, θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό κι ελπίζουμε να τα καταφέρουμε. Ό,τι κι αν πετύχουμε παραπάνω από εδώ και πέρα θα είναι ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία για μας. Θα προσπαθήσουμε να πάρουμε την πρόκριση».
Τι γνώμη έχεις για τον Γκόμεζ;
Παπαδόπουλος: «Είναι ένας πολύ καλός παίκτης, αγωνίζεται στην Εθνική. Δεν θέλω να σχολιάσω κάτι. Θα δούμε στο γήπεδο».
Πως θα παίξει η Ελλάδα απέναντι στη Γερμανία;
Παπαδόπουλος: «Θα μελετήσουμε τους αντιπάλους. Δεν θέλω να πω τι τακτική θα ακολουθήσουμε, αν θα παίξουμε αμυντικά ή επιθετικά. Αυτό θα το κρίνει ο προπονητής μας, ελπίζω να είμαστε όσο το δυνατό πιο έτοιμοι για να τους αντιμετωπίσουμε».
Αποτελεί το ματς μια ευκαιρία για να αποδείξει κάτι η Ελλάδα;
Σαμαράς: «Δεν μπορούμε να μπλέξουμε το ποδόσφαιρο με την πολιτική. Είναι κακό να γίνεται αυτό. Το ποδόσφαιρο είναι παιχνίδι και θα παίξουμε για να το απολαύσουμε γιατί μας αρέσει. Θα μπούμε να το ευχαριστηθούμε και θα προσπαθήσουμε να πάρουμε το μάξιμουμ».
Το ποδόσφαιρο εμπλέκεται στην ζωή. Έχουν ξεκινήσει και πόλεμοι…
Σαμαράς: «Όχι, δεν ισχύει αυτό».
Τι σημαίνει για την χώρα η πρόκριση στα προημιτελικά;
Σαμαράς: «Είμαστε 23 παίκτες, μία ομάδα ολόκληρη. Δεν παίζουμε για τους εαυτούς μας, αλλά για 11 εκατομμύρια ανθρώπους που περιμένουν από μας κάτι καλό για να χαρούν και να βγουν στους δρόμους. Το καταφέραμε αυτό στο παιχνίδι με τη Ρωσία και δώσαμε χαρά σε όλο τον κόσμο. Αυτό θα προσπαθήσουμε να κάνουμε και την Παρασκευή».
Μπορεί να συγκριθεί η ομάδα σας με εκείνη του 2004 και ποιον αντίπαλο προτιμούσατε, Γερμανία ή Πορτογαλία;
Σαμαράς: «Σε αυτό το σημείο δεν διαλέγουμε αντιπάλους. Είμαστε στις οκτώ καλύτερες ομάδες. Ο ρεαλιστικός μας στόχος έχει επιτευχθεί και δεν έχει σημασία τι θα γίνει μετά. Θέλουμε να το απολαύσουμε. Αν περάσουμε, θα είναι όνειρο, αλλά δεν μπορούμε να συγκρίνουμε την τωρινή ομάδα με εκείνη του 2004 και ό,τι πέτυχε».
Παπαδόπουλος: «Δεν έχει σημασία ποιος είναι ο αντίπαλος. Για μας είναι το ίδιο. Είμαστε στους "8", αυτό θέλαμε από την αρχή και ό,τι καλό είναι να έρθει, είναι δεκτό. Θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο. Θα κάνουμε αυτό που ξέρουμε καλύτερα, θα αγωνιστούμε, θα τα δώσουμε όλα και θα δούμε στο τέλος».
Ενώ στη συνέχεια την... σκυταλη πήραν οι Έλληνες δημοσιογράφοι.
Έχετε μελετήσει την Γερμανία;
Σαμαράς: «Έχουμε δει όλους τους αγώνες της διοργάνωσης από την αρχή. Δεν χρειάζεται μεγάλη ανάλυση η Γερμανία, όλοι τη γνωρίζουμε. Πρέπει να επικεντρωθούμε σε μας, πώς θα είμαστε εμείς καλύτεροι και πώς θα διεκδικήσουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε. Αυτό κάναμε και με τη Ρωσία».
Γιατί ανησυχούν οι Γερμανοί τόσο πολύ αφού είναι το φαβορί;
Παπαδόπουλος: ««Πιστεύω πως μας υπολογίζουν σαν δύναμη και ίσως στην άκρη του μυαλού τους μας φοβούνται. Μπορεί και σαν λαός να μας φοβούνται (σ.σ. γέλια)».

Euro 2012: «Φτωχοί Έλληνες, είστε το επόμενο θύμα»



Euro 2012: «Φτωχοί Έλληνες, είστε το επόμενο θύμα»
«Πολεμικό» το κλίμα στον γερμανικό Τύπο, ενόψει του αγώνα της Παρασκευής (22/06), για τα προημιτελικά του Euro 2012, με τις προκλήσεις να… δίνουν και να παίρνουν! «Φτωχοί Έλληνες. Είστε το επόμενο θύμα χρεωκοπίας. Καμία βοήθεια από τον Λεβ για να σωθείτε», λέει σημερινό (19/06) άρθρο της «Bild»…
Μάλιστα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο εν λόγω άρθρο έχει γίνει κολάζ στην φωτογραφία με τον Γιοακίμ Λεβ να σφίγγει την γροθιά του και τον Γιώργο Καραγκούνη να… τραβάει τα μαλλιά του! Αναλυτικά το άρθρο γράφει:
«Εμείς εναντίον των Ελλήνων. Η Γερμανία δεν περιμένει τον προημιτελικό της Παρασκευής. 90 λεπτά, που είναι πολύ παραπάνω από ποδόσφαιρο. Παίζει και η κρίση του χρέους. Ανακούφιση, αγαπητοί Έλληνες, για την επόμενη χρεωκοπία που σας περιμένει την Παρασκευή και θα είναι δωρεάν! Ενάντια στον Γέγκι Λεβ, τίποτα δεν μπορεί να σας σώσει!
Αυτά είναι τα σκληρά γεγονότα του ποδοσφαίρου:
Η Γερμανία είναι τρίτη, η Ελλάδα (τουλάχιστον) 15η στην παγκόσμια κατάταξη της FIFA.
Η Γερμανία δεν έχει χάσει κανένα από τα προηγούμενα οκτώ παιχνίδια κόντρα στην Ελλάδα (πέντε νίκες, τρεις ισοπαλίες).
Τα ελληνικά ΜΜΕ συνεχίζουν να προκαλούν.
Η εφημερίδα «Sportday» γράφει: «Τα πάντσερ πρέπει να προστεθούν στην λίστα των θυμάτων της Ελλάδας. Ήρθε η ώρα να κερδίσουμε την Γερμανία». Η εφημερίδα «Live Sport» επισημαίνει: «Τα πάντσερ πρέπει να βγουν από τον δρόμο μας». Ο «Αδέσμευτος Τύπος» λέει: «Το ελληνικό ποδόσφαιρο είναι πιο υγιές από τους Έλληνες πολιτικούς. Έξω η Γερμανία από το EURO!».
Ονειρευτείτε…
Ο ομοσπονδιακός τεχνικός της Ελλάδας Φερνάντο Σάντος (ένας Πορτογάλος) ανακοίνωσε διψώντας για αίμα: «Δεν είμαστε η καλύτερη ομάδα, αλλά όποιος παίζει εναντίον μας, πρέπει να φτύσει αίμα για να μας νικήσει».
Όπως όταν οι Έλληνες εξοφλήσουν τα χρέη τους με το ίδιο δάγκωμα...
Ο πρόεδρος της Γερμανικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας Βόλφγκανγκ Νίρσμπαχ είπε στην «Bild»: «Είμαστε στα προημιτελικά σε ένα Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και θα επικεντρωθούμε αποκλειστικά στο ποδοσφαιρικό κομμάτι. Είμαστε εδώ για την διοργάνωση, όχι για το νόμισμα».
Ο Έλληνας αμυντικός Κυριάκος Παπαδόπουλος (που παίζει στην Σάλκε) θα προτιμούσε να μην υπάρξει αυτή η μονομαχία. «Είναι κρίμα που πρέπει να αποκλειστεί μια από τις δυο ομάδες», είχε δηλώσει πρόσφατα. «Αν αποκλειστούμε, εύχομαι να κερδίσει η Γερμανία τον τίτλο».
Είναι καλό να γνωρίζουμε ότι έχουμε φίλους στην Ελλάδα».

Euro 2012: Συνεχίζουν τις προκλήσεις οι Γερμανοί (video)



Euro 2012: Συνεχίζουν τις προκλήσεις οι Γερμανοί (video)
Δεν έχει όριο η γραφικότητα των Γερμανών  ενόψει της μεταξύ μας αναμέτρησης για τα προημιτελικά του Euro 2012, καθώς σε νέο βίντεο παρομοιάζουν τις διαμαρτυρίες του Καραγκούνη με το κλάμα του Ρόμπερτ ντε Νίρο.
Μόνο ως κόμπλεξ μπορεί να χαρακτηριστεί ο πόλεμος που κάνουν τα Μέσα της Γερμανίας στην ελληνική ομάδα. Ίσως να είναι και φόβος… Κανείς δεν γνωρίζει. Τηλεοπτικό κανάλι στη Γερμανία σε ρεπορτάζ του για την αναμέτρηση της Παρασκευής, δείχνει πλάνα από την προπόνηση της Ελλάδας με ειρωνικό τρόπο.
Μάλιστα στο τέλος του βίντεο, δείχνει τις διαμαρτυρίες του Γιώργου Καραγκούνη για το πέναλτι που δεν του δόθηκε στην αναμέτρηση με τη Ρωσία, παρομοιάζοντάς το με το κλάμα του Ρόμπερτ ντε Νίρο σε γνωστή ταινία.

To τηλεφώνημα του Τσακ Νόρις στη Μέρκελ για την Εθνική Ελλάδος


Ένα τηλεφώνημα έκανε ο Τσακ Νόρις στη Μέρκελ για να την προειδοποιήσει ενόψει του αγώνα της Παρασκευής

To τηλεφώνημα του Τσακ Νόρις στη Μέρκελ για την Εθνική Ελλάδος
''Μέρκελ λυπάμαι... Ούτε εγώ μπορώ να σταματήσω την Εθνική Ελλάδος'', λέει ο ατρόμητος Τσακ Νόρις στη γερμανίδα καγκελάριο, σε μια φωτογραφία που κάνει το γύρο του διαδικτύου.

Spiegel: Μισογύνης ο Ερντογάν


Μισογύνη χαρακτηρίζει τον Τούρκο πρωθυπουργό, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel

Spiegel: Μισογύνης ο Ερντογάν

Όπως αναφέρει το περιοδικό,  ο Τούρκος πρωθυπουργός είναι ένας μισογύνης που ποτέ δεν κατάφερε να έρθει κοντά με τον φεμινισμό, ενώ τελευταία οι σχέσεις του με το ασθενές φύλλο ολοένα και δυσχεραίνουν.
Το Spiegel κάνει λόγο για τις διαμαρτυρίες γυναικών τις τελευταίες εβδομάδες για την αποκήρυξη των αμβλώσεων στην Τουρκία, μια απόφαση που  ελήφθη από τον Τούρκο πρωθυπουργό προκειμένου να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να «καλύψει» τη σφαγή Κούρδων αμάχων που συνέβη το Δεκέμβριο του περασμένου έτους, όπως έντονα ακούγεται.
Το δημοσίευμα το χαρακτηρίζει ως το μεγαλύτερο σκάνδαλο της θητείας του.
Σχολιάζεται ακόμα το ότι ο Τούρκος πρωθυπουργός είναι βαθιά συντηρητικός άνθρωπος, και οι αντιλήψεις του για τις γυναίκες είναι  παραδοσιακές και παρωχημένες, ενώ η πολιτική που ασκεί στη χώρα είναι στη βάση της πατριαρχική.
«Ο Ερντογάν δεν είναι αυτός που, όταν ήταν δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης το 1994 είπε σε μια υπάλληλο ότι δεν πρέπει ποτέ να επιτραπεί στις γυναίκες η είσοδος στους κύκλους της πολιτικής ηγεσίας, διότι κάτι τέτοιο θα ήταν "ενάντια στην ανθρώπινη φύση";» ενώ επικαλείται παλαιότερη δήλωσή του ότι  «δεν πιστεύει στην ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών».

H μεγαλύτερη νεροτσουλήθρα στον κόσμο - Εντυπωσιακό βίντεο


Με ύψος 41 μέτρων, η νεροτσουλήθρα στο Beach Park στη Βραζιλία ΄παγώνει' το αίμα

H μεγαλύτερη νεροτσουλήθρα στον κόσμο - Εντυπωσιακό βίντεο
Το Beach Park της Fortaleza στη Βραζιλία κατέχει το ρεκόρ Γκίνες για την πιο ψηλή νεροτσουλήθρα στον κόσμο. 
Μοιάζει σαν να πέφτεις από ένα κτίριο 14 ορόφων.
Δείτε ένα εντυπωσιακό βίντεο:
newsbomb
May Banners

ΠΑΤΑ LIKE ΚΙ ΕΣΥ ΑΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΕΝΑ ΦΙΛΟ ΣΟΥ

free counters