Nail's Love By Ms

Ναυάγιο στο Μπουργκάς - Ρωσικός «πάγος» στον αγωγό

.

Μετά τη βουλγαρική υποχώρηση, η Μόσχα ανακοίνωσε ότι διακόπτει τη χρηµατοδότηση του έργου


Ο Βλαντίµιρ Πούτιν (αριστερά) - υπό την ιδιότητα τότε του προέδρου -, ο Κ. Καραµανλής (στη µέση) και ο  βούλγαρος πρωθυπουργός Σεργκέι Στανίσεφ στο Μαξίµου στις 15 Μαρτίου 2007, λίγο µετά την υπογραφή της  τελικής τριµερούς συµφωνίας για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης
Παγώνει επ’ αόριστον το σχέδιο του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης µε τις ρωσικές εταιρείες που συµµετέχουν στο έργο να ανακοινώνουν σήµερα από τη Ρώµη ότι διακόπτουν τη συµµετοχή τους στη χρηµατοδότηση, εξέλιξη που καθιστά όλο και πιο µακρινή την προοπτική υλοποίησης του έργου.

Αν και η ρωσική πλευρά διέψευσε χθεσινά δηµοσιεύµατα ρωσικών µέσων ενηµέρωσης ότι αποχωρεί οριστικά από το έργο, η ανακοίνωση σήµερα από τις ρωσικές Τρανσνέφτ, Ροσνέφτ και Γκαζπρόµ Νεφτ ότι διακόπτουν την πληρωµή του µεριδίου τους στη µεικτή (µε ρωσική, βουλγαρική και ελληνική συµµετοχή) εταιρεία που έχει συσταθεί για την υλοποίηση του έργου εµµέσως πλην σαφώς βάζει το έργο και επισήµως «στο ψυγείο». Ετσι, µετά τη Βουλγαρία,η οποία «ναρκοθετούσε» συνεχώς το έργο προβάλλοντας περιβαλλοντικά προσκόµµατα, τώρα και η Μόσχα φαίνεται αποφασισµένη να αναβάλει την υλοποίηση του έργου επ’ αόριστον. Ρωσικές πηγές στην Αθήνα έλεγαν πως η κίνηση αυτή των ρωσικών εταιρειών είναι ένα «µήνυµα προς τους εταίρους που συµµετέχουν στο έργο» να αποφασίσουν τι θα κάνουν.

Και επιχειρούσαν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις «ενταφιασµού» του έργου λέγοντας ότι «όλα είναι έτοιµα και οι σχετικές περιβαλλοντικές µελέτες έχουν γίνει, αρκεί να υπάρξει θετική απάντηση από τη βουλγαρική πλευρά».

«∆εν αποχωρούµε, αλλά τηρούµε στάση αναµονής. Ολα είναι έτοιµα, αλλά δεν µπορούµε να περιµένουµε και να σπαταλάµε χρήµατα», σηµείωναν οι ίδιες πηγές, οι οποίες παρ’ ότι υπο γράµµιζαν ότι και η ελληνική πλευρά έχει διακόψει τη χρηµατοδότηση από το 2010, έλεγαν ότι δεν έχουν παράπονοαπό αυτήν και επέρριπταν ευθύνες στη βουλγαρική πλευρά, η οποία καθυστερεί «για πολιτικούς λόγους». Το µεγαλύτερο χρέος απέναντι στη διακρατική εταιρεία έχει η Βουλγαρία (7,3 εκατ. ευρώ) και ακολουθεί η Ελλάδα µε 1,26 εκατ. ευρώ. Πηγές του υπουργείου ΠΕΚΑ έλεγαν ότι το χρέος της Ελλάδας αφορά ΦΠΑ που δεν έχει καταβληθεί και πως υπάρχει συνεννόηση µε τον υφυπουργό Οικονοµικών Φίλιππο Σαχινίδη ώστε η εκκρεµότητα να τακτοποιηθεί.

Υπενθυµίζεται ότι η έναρξη λειτουργίας του αγωγού προγραµµατιζόταν για το 2011, ενώ η έναρξη της κατασκευής του διαρκώς αναβαλλόταν. Ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης θα εξασφάλιζε τη µεταφορά του ρωσικού πετρελαίου στην περιοχή της Μεσογείου µε µειωµένη τιµή. Παρά τις οργισµένες αντιδράσεις που είχε προκαλέσει σε πολιτικό επίπεδο στην Ουάσιγκτον η είδηση της υλοποίησης του αγωγού (ο οποίος είναι ανταγωνιστικός στον αγωγό Ναµπούκο που προωθούν οι Αµερικανοί), οι διακρατικές συµφωνίες προχώρησαν. Πολλά σύννεφα, όµως, άρχισαν να εµφανίζονται από τη βουλγαρική πλευρά, η οποία επανειληµµένα µε δηλώσεις και αντιδηλώσεις του πρωθυπουργού Μπορίσοφ έβαζε προσκόµµατα στο έργο επικαλούµενη την ανησυχία για το περιβάλλον.

τό ΠΑΡΑΣΚΉΝΙΌ. Για τη Μόσχα οι βουλγαρικές καθυστερήσεις οφείλονται σε παρέµβαση των ΗΠΑ και στο γεγονός ότι µε αυτό τον τρόπο η Σόφια επιχειρούσε να αποκοµίσει µεγαλύτερα οικονοµικά οφέλη από το έργο. Οπως έλεγαν χαρακτηριστικά όταν είχαν προκύψει οι πρώτες βουλγαρικές «ευαισθησίες», «το ζήτηµα είναι από πού θα έρθει το πετρέλαιο. Αν στις κοινοπραξίες συµµετέχουν και αµερικανικές εταιρείες, το πρόβληµα θα ξεπεραστεί σε 10 λεπτά»...

Η Σόφια είχε πρώτη υποσκάψει το έργο προβάλλοντας οικολογικές ανησυχίες


πηγη:tanea.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

May Banners

ΠΑΤΑ LIKE ΚΙ ΕΣΥ ΑΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΕΝΑ ΦΙΛΟ ΣΟΥ

free counters