Nail's Love By Ms

«Παραλίες των Κοχυλιών» (Εικόνες)

 


Για παραλίες με χαλίκια και βότσαλα έχουμε ακούσει πολλές φορές. Για εξωτικές παραλίες με χρυσή άμμο επίσης, όπως και για παραλίες με άμμο σε άλλα χρώματα. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες άλλες ανά τον κόσμο οι οποίες προσελκύουν πλήθος τουριστών που θέλουν να ξαπλώσουν σε παραλίες που αποτελούνται εξ ολοκλήρου από κοχύλια.


Ακολουθούν τέσσερις ασυνήθιστες παραλίες γεμάτες κοχύλια:


«Παραλία των Κοχυλιών», Δυτική Αυστραλία
Με μήκος 120 χιλιόμετρα η «Παραλία των Κοχυλιών» βρίσκεται 45 χιλιόμετρα νότια-ανατολικά της πόλης Ντένχαμ στη δυτική Αυστραλία. Αποτελείται από εκατομμύρια μικροσκοπικά κοχύλια τα οποία μπορεί να βρει κανείς σκάβοντας ακόμη και σε 10 μέτρα βάθος. 


 


 


 


 


«Νησί Σάνιμπελ», Φλόριντα, ΗΠΑ
Κάθε χρόνο 20.000 με 30.000 άνθρωποι επισκέπτονται το νησί Σάνιμπελ για να περπατήσουν στα εκατομμύρια κυβικά κοχυλιών που ξεβράζει η θάλασσα. 

 


 


 


 


«Παραλία των Κοχυλιών», Άγιος Βαρθολομαίος
Η παραλία με τα κοχύλια στο νησί του Αγίου Βαρθολομαίου, που ονομάζεται επίσης και Γκράντε Γκαλέτ, είναι η πιο δημοφιλής και πολυσύχναστη παραλία του νησιού. 


 


 


 


 


«Κόλπος του Τζέφρι», Νότια Αφρική
Εαν και δεν είναι τόσο θεαματική όσες οι προηγούμενες, ωστόσο υπάρχουν και εκεί εκατομμύρια κοχύλια στις ακτές.
Μάλιστα, στο μουσείο των κοχυλιών που υπάρχει στην πόλη στεγάζει πάνω από 600 είδη οστράκων. Είναι μία από τις μεγαλύτερες συλλογές κοχυλιών στη Νότια Αφρική και προσελκύει φανατικούς του είδους από όλο τον κόσμο. 


 


 


 


 

Πηγή: Dinfo.gr

Τι πραγματικά σημαίνει φτώχεια!

diaforetiko.gr : 2013 01 05 ftoxeia Τι πραγματικά σημαίνει φτώχεια! 

Μια πλούσια οικογένεια ζει -όπως είναι φυσικό- με όλες τις ανέσεις, απολαμβάνοντας καθημερινά ό,τι επιθυμεί, μόνο που όλα τα μέλη της δείχνουν να μην εκτιμούν τον πλούτο τους.


Το αντίθετο, μάλιστα! Είναι τις περισσότερες φορές αχάριστοι, δύσκολα ικανοποιούνται και πάντα ονειρεύονται κάτιπαραπάνω από αυτό που έχουν.


Ο πατέρας, απογοητευμένος από την αχαριστία, αποφασίζει να ξεκινήσει τη διδαχή από το γιο του και να του δείξει στην πράξη τι σημαίνει πραγματική φτώχεια.


Έτσι επιλέγει μια φτωχή οικογένεια που ζει σε ένα ορεινό χωριό και τον παίρνει μαζί του να περάσουν λίγες μέρες μέσα στην απόλυτη φτώχεια.


Όμως τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως ακριβώς θα ήθελε! Το αποτέλεσμα εκπλήσσει όχι μόνο τον ίδιο αλλά και όλους εμάς.


Πέρασαν τρεις μέρες και δύο νύχτες στο χωριό. Στο δρόμο της επιστροφής ο πατέρας γεμάτος αγωνία ρώτησε το γιο του:


«Πώς σου φάνηκε η εμπειρία;»


«Ωραία», απάντησε ο γιος με το βλέμμα καρφωμένο στο κενό.


«Και τι έμαθες;», συνέχισε με επιμονή ο πατέρας.



Ο γιος απάντησε:



- Εμείς έχουμε έναν σκύλο, ενώ αυτοί τέσσερις.



- Εμείς διαθέτουμε μια πισίνα που φτάνει μέχρι τη μέση του κήπου, ενώ αυτοί έχουν ένα ποτάμι δίχως τέλος, με κρυστάλλινο νερό, μέσα και γύρω από το οποίο υπάρχουν και άλλες ομορφιές.



- Εμείς εισάγουμε φαναράκια από την Ασία για να φωτίζουμε τον κήπο μας, ενώ αυτοί φωτίζονται από τα αστέρια και το φεγγάρι.



- Η αυλή μας φτάνει μέχρι το φράχτη, ενώ η δική τους μέχρι τον ορίζοντα.



- Εμείς αγοράζουμε το φαγητό μας, ενώ αυτοί σπέρνουν και θερίζουν γι’ αυτό.



- Εμείς ακούμε CDs. Αυτοί απολαμβάνουν μια απέραντη «συμφωνία» από πουλιά, βατράχια και άλλα ζώα. Και όλα αυτά διακόπτονται πού και πού από το ρυθμικό τραγούδι του γείτονα που εργάζεται στο χωράφι.



- Εμείς μαγειρεύουμε στην ηλεκτρική κουζίνα. Αυτοί ψήνουν στα ξύλα και ό,τι τρώνε έχει θεσπέσια γεύση.



- Εμείς για να προστατευθούμε, ζούμε περικυκλωμένοι από έναν τοίχο με συναγερμό. Αυτοί ζουν με τις πόρτες ορθάνοιχτες, προστατευμένοι από τη φιλία των γειτόνων τους.



- Εμείς ζούμε «καλωδιωμένοι» με το κινητό, τον υπολογιστή, την τηλεόραση. Αυτοί, αντίθετα, «συνδέονται» με τη ζωή, τον ουρανό, τον ήλιο, το νερό, το πράσινο του βουνού, τα ζώα τους, τους καρπούς της γης, την οικογένειά τους.



Ο πατέρας, έμεινε έκπληκτος από τις απαντήσεις του γιου του. Και ο γιος ολοκλήρωσε με τη φράση:


«Σ’ ευχαριστώ, μπαμπά, που μου δίδαξες πόσο φτωχοί είμαστε»!!

Μεταφέρουν 60.000 ασφαλισμένους ΟΓΑ και ΙΚΑ στον ΟΑΕΕ για να …καλύψουν τη «μαύρη τρύπα»

Oaee 


Στον ΟΑΕΕ μεταφέρονται περίπου 60.000 ασφαλισμένοι από τον ΟΓΑ και το ΙΚΑ προκειμένου να διασφαλιστεί το ταμείο των ελευθέρων επαγγελματιών.



Οπως αναφέρει η «Καθημερινή της Κυριακής» τα σχέδια του υπουργείου Εργασίας ουσιαστικά αποσκοπούν στην κατάργηση εξαιρέσεων που έχουν παραχωρηθεί σε τουλάχιστον ορισμένες εκ των συνολικά 16 κατηγοριών επαγγελματιών οι οποίες έχουν μεταφερθεί είτε στον ΟΓΑ είτε στο ΙΚΑ, προκειμένου να καταβάλλουν πολύ χαμηλότερα ετήσια ασφάλιστρα σε σχέση με τους ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ.



Χαρακτηριστικό είναι ότι το μέσο ετήσιο ασφάλιστρο στον ΟΓΑ δεν υπερβαίνει τα 600 ευρώ, τη στιγμή που στον ΟΑΕΕ φθάνει στα 3.500 ευρώ.



Η κατάργηση των εν λόγω εξαιρέσεων κρίνεται σκόπιμη καθώς για το 2014 ο ΟΑΕΕ ήδη βαρύνεται από «μαύρη τρύπα» της τάξης των 800 εκατομμυρίων ευρώ, παρά το γεγονός ότι θα χρηματοδοτηθεί με 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.



Από την άλλη πλευρά, η μετακίνηση αυτών των 60.000 ασφαλισμένων δεν θα διασώσει τον ΟΑΕΕ που βουλιάζει κυριολεκτικά, αλλά θα προσφέρει μια «ανάσα» ώστε να αποφευχθούν νέες μειώσεις συντάξεων ή αυξήσεις εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες.

πηγη

Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ:Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ

 

 του κ. Σπυρίδωνα Χατζάρα 

Συνήθως, λέμε ότι το ψέμα έχει κοντά πόδια και δεν πάει μακριά. Όμως, το ψέμα που στηρίζει την επίσημη εκδοχή της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας για το πως οργανώθηκε η Επανάσταση του 1821 κατά του Οθωμανικού ζυγού, διαρκεί 172 χρόνια.
       Έγινε κάθε προσπάθεια για να αποκρυβεί το γεγονός, ότι αυτός που υλοποίησε το όραμα της Απελευθέρωσης της Ελλάδας, που σχεδίασε και διηύθυνε την Επανάσταση, ήταν ο κόμης Ιωάννης Αντωνίου Καποδίστριας.



Εμμανουήλ Ξάνθος

       Η επίσημη εκδοχή τοποθετεί το 1814 στην Οδησσό την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας  (η οποία υποτίθεται ότι οργάνωσε την Επανάσταση του 1821) και αποδίδει την ιδέα της χρήσης μασονικών πρακτικών από την Εταιρεία σ’ ένα  μικρέμπορο απ' την Πάτμο, τον Ξάνθο, που τον θεωρεί συνιδρυτή μαζί με τους Ν. Σκουφά και Αθ. Τσακάλωφ. Όμως, αυτό ήταν χοντρό ψέμα του Ξάνθου. Διότι, όπως γράφει ο Αναγνωσταράς, ο Ξάνθος ήταν ως το 1817 στην Κωνσταντινούπολη.


Νικόλαος Σκουφάς

Αθανάσιος Τσακάλωφ

       Η αλήθεια είναι ότι η Φιλική Εταιρεία είχε "αόρατη Ανωτάτη Αρχή", όπως ομολογεί ο Ξάνθος. Αυτοί που άρχισαν να κατηχούν άλλους, ήταν ο Νικόλαος Σκουφάς και ο Αθανάσιος Τσακάλωφ. Ο Ν. Σπηλιάδης γράφει, ότι "ο Σκουφάς κατελθών από την Μόσχα, απόστολος της Μυστικής Εταιρείας των Φιλικών, άρχισε να κατηχεί τους Έλληνες στα μυστήριά της το 1816". Ο Αθανάσιος Τσακάλωφ, που ήταν μέλος του "Ελληνόγλωσσου Πανδοχείου", [μυστική οργάνωση που είχε ιδρυθεί το 1809 στο Παρίσι. Ξενοδόχοι (Hotelier) ήταν το Τάγμα των Ναϊτών, που ήταν οργανωμένοι κατά Γλώσσες. Επομένως η οργάνωση ήταν και κατ' όνομα Ναϊτική], το 1814-1815 βρισκόταν στη Βιέννη, απ' όπου πήγε στη Μόσχα και απ' εκεί στην Οδησσό. Προηγουμένως, είχε πραγματοποιηθεί μία συνάντηση (γνωστή μόνο από τεκτονικά Αρχεία) των Καποδίστρια-Ρώμα-Μαυροκορδάτου στη Μόσχα το 1811 για την ίδρυση της Στοάς Φοίνιξ.


Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος


       Από τα επίσημα αρχεία της Φιλικής Εταιρείας προκύπτει, ότι ουδείς κατηχήθηκε πριν το 1816 και ότι ο Ξάνθος δεν κατήχησε κανέναν πριν το 1817. Επίσης, προκύπτει ότι η Φιλική Εταιρεία δεν απέκτησε ποτέ Εφορία στα Επτάνησα. Ορισμένοι «ιστορικοί» πιστεύουν, ότι αυτό έγινε «διά τον φόβο της αγγλικής αστυνομίας», ενώ εκεί ήταν «γενικός έφορος» ο Δ. Ρώμας.

Είναι ενδιαφέρον το πώς η επίσημη εκδοχή παραβλέπει τα επίσημα αρχεία.



Η Φιλόγενος Στοά της Κέρκυρας



    Η επίσημη εκδοχή για τα γεγονότα που συνδέονται με την αναγέννηση της Ελλάδας, γράφθηκε έτσι, ώστε να εξυπηρετηθούν οι πολιτικές σκοπιμότητες των δυνάμεων εκείνων, που απέκτησαν τον έλεγχο του «ανεξάρτητου» ελληνικού κράτους μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια, αλλά και η ανάγκη «κάθαρσης» των ελληνόφωνων συνεργατών τους.


Ρήγας Φεραίος



       Η Επανάσταση του 1821 είναι αποτέλεσμα μιας ενιαίας επαναστατικής διαδικασίας, που αρχίζει με το κίνημα του Ρήγα Φεραίου. Η Γαλλική Επανάσταση επηρέασε πρώτα τους Έλληνες της Διασποράς και μέσω του Ρήγα πέρασε στα Βαλκάνια και την Ελλάδα (Ο ελληνομαθής Δοσίθαιος Ομπράντοβιτς που αφύπνισε τη σερβική ιδέα, ήταν συνδεδεμένος με το κίνημα του Ρήγα). Μετά τη δολοφονία του Ρήγα το 1798 από τους Τούρκους στο Βελιγράδι, η φλόγα πέρασε στην ελεύθερη Κέρκυρα και διαδόθηκε μεταξύ των επιφανών τεκτόνων του νησιού.

       Στην Κέρκυρα είχε ιδρυθεί 5 771 (1771) Στοά της Μεγάλης Ανατολής που "πήρε φως" από τη Στοά της Βερόνας το 5 782 (1782). Για την δράση αυτής της Στοάς είναι γνωστά πολύ λίγα και αποσπασματικά. Όταν το 1797 τα Επτάνησα κατελήφθησαν απ' τους Γάλλους, η Στοά της Κέρκυρας επηρεάστηκε από τις Ιακωβίνικες επαναστατικές ιδέες. Το 1799, φαίνεται ότι ξέκοψε από το Τεκτονικό κίνημα και έγινε "Φιλόγενος" Στοά με στόχο την απελευθέρωση του Γένους (Προσωπική πληροφορία από τον αείμνηστο Επτανήσιο ιστορικό Ντίνο Οικονόμο). Ο ρόλος του Αντωνίου Καποδίστρια σ' αυτήν την εξέλιξη δεν είναι αποδεδειγμένος με έγγραφα. Προκύπτει όμως, έμμεσα η ηγετική του παρουσία (Δυστυχώς, στα αρχεία αυτής της επαναστατικής ιακωβίνικης Στοάς που είναι διάσπαρτα στα χέρια διαφόρων οικογενειών, κανείς ιστορικός δεν μπόρεσε να έχει συνολική πρόσβαση). Η επαναστατική Φιλόγενος Στοά και τα μέλη της φαίνεται ότι ήταν η μήτρα της Ελληνικής Επανάστασης.
       Το 1780, μία παραπλήσια προς τον Τεκτονισμό Οργάνωση είχε ιδρυθεί στη Βιέννη με το όνομα "Καλοί Εξάδελφοι". Αυτή ακολουθούσε τους τεκτονικούς τύπους και είχε σκοπό τη συνένωση όλων των Χριστιανών που βρίσκονταν σε Βαλκανικές χώρες και αγωνίζονταν για την απελευθέρωσή τους απ' τον Τουρκικό ζυγό. Σ' αυτήν την οργάνωση ανήκε και ο Εθνομάρτυρας Ρήγας Φεραίος.
       Οι διωκόμενοι στην Βιέννη "Καλοί Εξάδελφοι" φαίνεται ότι βρήκαν καταφυγιο στην Ιόνιο Πολιτεία. Με αυτήν τη διαδικασία μπορει να συνδέεται η «Εταιρεία των Φίλων», που ίδρυσε το 1802 ο Ιωάννης Καποδίστριας .
       Όταν, το 1811, ο κόμης Δ. Ρώμας ανέλαβε σεβάσμιος της Στοάς της Κέρκυρας, την επανένταξε στο διεθνές τεκτονικό κίνημα συνδέοντάς την με τη γαλλική Μεγάλη Ανατολή, με την ονομασία "Αγαθοεργία - Φιλογένεια". Η διατήρηση του όρου "Φιλογένεια" δείχνει ότι και η "νόμιμη" Στοά συνέχιζε να επιδιώκει τους σκοπούς της "παράνομης". Ορισμένοι τέκτονες ιστορικοί γράφουν, ότι ο Ρώμας συνένωσε δύο Στοές, την «Αγαθοεργία» και τη «Φιλογένεια». Το 1814, ο Ρώμας συνέδεσε την Στοά της Επτανήσου με την Αγγλική Στοά και μετέφερε την έδρα της στη Ζάκυνθο.

       Το 1797, τα Ιόνια νησιά, που ήταν έδαφος της Δημοκρατίας Βενετίας, πέρασαν στον έλεγχο των Γάλλων του Ναπολέοντα, όταν αυτοί κατέλαβαν τη Βενετία. Το 1799, Ρωσσία και Τουρκία μαζί πήραν τα νησιά απ’ τους Γάλλους. Υπό την προστασία της Ρωσσίας το 1800, δημιουργήθηκε το πρώτο ανεξάρτητο Ελληνικό Κράτος μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης, η Δημοκρατία της Επτανήσου Πολιτείας. Πρώτος Πρόεδρος της Γερουσίας της Δημοκρατίας, που πήρε διασχίζοντας έφιππος την Κωνσταντινούπολη το 1801 το φιρμάνι της αυτονομίας, ήταν ο Αντώνιος Καποδίστριας, πατέρας του Ιωάννη. Η Μεγάλη Ιδέα της ανασύνταξης της Μεγάλης Ελλάδας γεννήθηκε εκείνη την εποχή στα Επτάνησα.
Ναπολέοντας



       Το 1803, με την ψήφιση του «Δημοκρατικού» Συντάγματος που συνέταξε ο Ιωάννης Καποδίστριας, Πρόεδρος της Γερουσίας εξελέγη ο κόμης Θεοτόκης και Γενικός Γραμματέας της Επικράτειας (Καγκελλάριος) ανέλαβε ο Ιωάννης Καποδίστριας σε ηλικία 27 ετών. Λίγους μήνες μετά, ο Θεοτόκης πέθανε και πρακτικά, μόνος Κυβερνήτης της Ιονίου Πολιτείας ήταν ο κόμης Ιωάννης, ενώ ο πατέρας του αποσύρθηκε από την ενεργό πολιτική σκηνή.



Το σχέδιο της Επανάστασης



       Η επιτυχία της Μεγάλης Επανάστασης του 1821 οφείλεται στο ότι σχεδιάστηκε με πλήρη γνώση της διεθνούς πολιτικής, με βάση τα στρατηγικά δεδομένα στην περιοχή και στηρίχθηκε αποκλειστικά σε ελληνικές δυνάμεις. Η επιτυχής Ελληνική Επανάσταση – γιατί προϋπήρξαν δεκάδες αποτυχημένες εξεγέρσεις, όπως το κίνημα των αδελφών Ορλώφ το 1769 – χαρακτηριζόταν από ιδιοφυή σχεδιασμό και προσεκτική επιλογή του χρόνου εκδήλωσής της.


Αλή Πασάς



Ποιο ήταν το σχέδιο της Επανάστασης;

       Η κύρια επαναστατική προσπάθεια έγινε στην Πελοπόννησο. Πριν, εκδηλώθηκαν δύο αντιπερισπασμοί. Ο πρώτος στην Ήπειρο, με την επανάσταση του Αλή-Πασά των Ιωαννίνων, που θέλησε να γίνει ανεξάρτητος ηγεμόνας από τον Σουλτάνο και ο δεύτερος στη Μολδοβλαχία, με το κίνημα του Αλέξανδρου Υψηλάντη το Φεβρουάριο του 1821 (Που σύμφωνα με την επίσημη ιστορία κήρυξε τότε την ελληνική επανάσταση στο Ιάσιο).
Αλέξανδρος Υψηλάντης
       Πώς λειτούργησαν οι αντιπερισπασμοί; Για να καταβληθεί η επανάσταση του Αλή-Πασά, στάλθηκε ο στρατός της Πελοποννήσου και της Ρούμελης, ενώ οι Αλβανοί είτε πολεμούσαν με τον Αλή, είτε με τους Τούρκους. Το κίνημα του Υψηλάντη στη Μολδοβλαχία προκάλεσε φόβους στην Υψηλή Πύλη για πιθανή ρωσσική στρατιωτική επίθεση, που για τον λόγο αυτό μετέφερε από τη Μακεδονία και την Θράκη στρατιωτικές δυνάμεις προς τον Δούναβη. Η κύρια επαναστατική προσπάθεια επομένως, έγινε εκεί που δεν υπήρχαν αξιόλογες τουρκικές δυνάμεις.

       Το πόσο συνδυάζεται μ’ αυτήν την στρατηγική λογική η επίσημη εκδοχή για την οργάνωση της επανάσταση από τρεις απλούς λαϊκούς Έλληνες μετανάστες, είναι ένα αξιοπρόσεκτο ερώτημα.
Τσάρος Αλέξανδρος Α'


       Ο μόνος Έλληνας που ήταν σε θέση να σχεδιάσει αυτές τις κινήσεις, γιατί γνώριζε τα γεωπολιτικά δεδομένα, τις εξελίξεις στις ρωσσο-τουρκικές σχέσεις και που μπορούσε να επηρεάσει τη διεθνή πολιτική, ήταν ο κόμης Ιωάννης Καποδίστριας, Υπουργός επί των Εξωτερικών του Τσάρου Αλεξάνδρου Α’ από το 1815 ως το 1822.


Από την Κέρκυρα στα ανάκτορα του Τσάρου



       Ο Καποδίστριας, μετά την παράδοση της Επτανήσου από τον Τσάρο στον Ναπολέοντα το 1807 με τη συνθήκη του Τελσίτ, προσκλήθηκε στην Αγία Πετρούπολη από τον τότε Υπουργό Εξωτερικών του Τσάρου Ρουμιάντσεφ, με την μεσολάβηση του Ζακυνθινού κόμη Γεωργίου Μοτσενίγου, για να ενταχθεί στη ρωσσική Διπλωματική Υπηρεσία. Έφθασε στην Αγία Πετρούπολη στις 16 Ιανουαρίου 1809. Τοποθετήθηκε ως υπεράριθμος Ακόλουθος και το 1811 διορίστηκε κανονικά στη Ρωσσική Πρεσβεία στη Βιέννη, ως Ακόλουθος με αρμοδιότητα τις εμπορικές σχέσεις.


       Το 1812, λόγω του συνεχιζόμενου ρωσσο-τουρκικού πολέμου, αποσπάστηκε στο Διπλωματικό γραφείο του Αρχιστράτηγου της Στρατιάς του Δούναβη. Εκεί, γνωρίστηκε με τον Έλληνα Στρατηγό Κομνηνό και τον Έλληνα διπλωμάτη Ροδοφοινίκη, που κατηύθυνε τη σερβική Επανάσταση. Μετά την υπογραφή της Συνθήκης του Βουκουρεστίου, ο Καποδίστριας, αφού φρόντισε να χορηγηθεί άφθονη βοήθεια στους Σέρβους (που εγκαταλείφθηκαν πια μόνοι τους έναντι των Τούρκων), ακολούθησε το νέο αρχηγό του Στρατού του Δούναβη, Ναύαρχο Τσιγαγόφ, όταν ανέλαβε αρχιστράτηγος του ρωσσικού στρατού που αντιμετώπιζε τον Ναπολέοντα. Έμεινε στο διπλωματικό Γραφείο του Αρχιστράτηγου μέχρις ότου τον κάλεσε κοντά του ο Τσάρος, ο οποίος εκτίμησε την προσφορά του στο μέτωπο (ο Καποδίστιρας οργάνωσε το δίκτυο συλλογής και ανταλλαγής πληροφοριών της ρωσσικής στρατιάς) και μετά τη μάχη της Λειψίας (1813), του ανέθεσε την αποστολή για την απόσπαση της Ελβετίας από τη γαλλική κηδεμονία και την αποκατάσταση της Ενότητας της χώρας με τη θέσπιση νέου Συντάγματος.

      Αφού συνέταξε το Σύνταγμα της Ελβετίας που προέβλεπε την ουδετερότητά της (ο Καποδίστριας ήταν ο δημιουργός της Ελβετίας),  προσκλήθηκε στο Συνέδριο της Βιέννης ως το πιο χαμηλόβαθμο μέλος της ρωσσικής αντιπροσωπείας, διότι ο Τσάρος τον θεωρούσε ικανό να αντιμετωπίσει και εκεί, τον Μέττερνιχ, όπως τα κατάφερε στην Ελβετία.
Μέττερνιχ



       Στη διάρκεια του Συνεδρίου, ο Καποδίστριας εξελίχθη σε Α’ διπλωματικό σύμβουλο του Τσάρου και τέλος, σε Υπουργό επί των Εξωτερικών. Ο τυπικός διορισμός του εκδόθηκε το 1815.


Ο Καποδίστριας λοιπόν, θα μπορούσε να οργανώσει την Επανάσταση. Τί μας πείθει ότι το έκανε;



Η φλόγα της Επανάστασης



       Οι Ναπολεόντειοι πόλεμοι δεν άλλαξαν μόνο το ευρωπαϊκό πολιτικό σκηνικό, αλλά προκάλεσαν έντονες ανακατατάξεις και στα κατεχόμενα από τους Οθωμανούς Βαλκάνια. Η ρωσσο-τουρκική συνεργασία στα Επτάνησα κράτησε πολύ λίγο. Ο Ναπολέων κατευθυνόμενος στην Αίγυπτο, εξασφάλισε τη φιλία της Τουρκίας, την οποία σκόπευε να χρησιμοποιήσει και ως δύναμη αντιπερισπασμού των δυνάμεων της Ρωσσίας.


       Η ρωσσική διπλωματία απαντώντας, προκάλεσε τη Σερβική Επανάσταση του 1803, ενώ ακολουθώντας γαλλικές συμβουλές, η Τουρκία επετέθη στους πιθανούς Έλληνες επαναστάτες (επιχειρήσεις του Αλή Πασά κατά των Σουλιωτών, 1803-1804, και σφαγή των Καπεταναίων της Πελοποννήσου κατά τη διάρκεια της οποίας εξοντώθηκαν οι περισσότεροι Κολοκοτρωναίοι, ενώ ο Θεόδωρος σώθηκε στη Ζάκυνθο με τη βοήθεια των Μούρτζινων της Μάνης).
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

       Το 1806, άρχισε ο αναμενόμενος – μετά την ήττα των Ρώσσων στο Αούστερλιτς – ρωσσο-τουρκικός πόλεμος. Στα πλαίσιά του, οι Τούρκοι (ο Αλή Πασάς των Ιωαννίνων) με τη βοήθεια του Ναπολέοντα (διάθεση πυροβολικού) επιτέθηκαν στη Λευκάδα (Αγία Μαύρα).

       Η Ιόνιος Γερουσία έστειλε ως γενικό επίτροπο της Λευκάδας, τον «Καγκελλάριο» Ιωάννη Καποδίστρια, που οργάνωσε μαζί με τον Έλληνα Στρατηγό του ρωσσικού στρατού Παπαδόπουλο, τον πρώτο πραγματικό ελληνικό στρατό, προσλαμβάνοντας όχι μόνο τους Σουλιώτες, αλλά και τους Πελοποννήσιους και τους Ρουμελιώτες Καπεταναίους. Στα νώτα του Αλή δημιούργησε αντιπερισπασμούς συντονίζοντας τις επιθέσεις του Κατσαντώνη, του Ίσκου και άλλων. Για ενίσχυση της Α’ Επανάστασης των Σέρβων (1803-1808), ο Νίκος Τσάρας πραγματοποίησε τη μυθική προέλασή του από τον Όλυμπο προς τη Σερβία, σε συνεννόηση με τον Ρώσσο Ναύαρχο στο Αιγαίο, Σινιάβιν.

       Στη Λευκάδα, ο Καποδίστριας γνωρίστηκε με τον Μητροπολίτη Άρτας – αργότερα Ουγγροβλαχίας – Ιγνάτιο, πνευματικό πατέρα των Σουλιωτών (ο οποίος θα παραμείνει φίλος και συνεργάτης του ως το θάνατό του) και τον Κολοκοτρώνη, στον οποίο ανέθεσε πειρατικές επιδρομές με πλοία στο Αιγαίο.

       Ο Ιωάννης Καποδίστριας, που ασφαλώς ήταν μέτοχος της Μεγάλης Ιδέας για την αναγέννηση της Ελλάδας, στη συγκέντρωση των Καπεταναίων στην παραλία του Μαγεμένου της Λευκάδας, μετά την απόκρουση της επίθεσης του Αλή-Πασά (1807), τους είπε: «Συντόμως, η Πατρίς θα σας ξανακαλέσει για σκοπό πολύ υψηλότερο». Το «συντόμως» άργησε, γιατί ο Τσάρος, στη συμφωνία του Τελσίτ, παρέδωσε να νησιά στο Ναπολέοντα.

       Το 1807 λοιπόν, στα Νησιά ξανάρχονται οι Γάλλοι. Ο Καποδίστριας αποσύρεται. Ο Δ. Ρώμας όμως, μαζί με τον Κολοκοτρώνη, προτείνουν στο Γάλλο διοικητή των Νησιών τη συγκρότηση στρατιωτικής δύναμης, που θα εξοπλιζόταν από τους Γάλλους για την απελευθέρωση της Ελλάδας. Η Επανάσταση θα ήταν ελληνο-τουρκική. Σύμμαχος του Κολοκοτρώνη ήταν ο Λαλαίος Τούρκος Αλη-Φαρμάκης. Το σχέδιο σταματάει το 1809, όταν καταλαμβάνουν τα νησιά οι Άγγλοι.

       Η φλόγα της «Μεγάλης Ιδέας» αναθερμάνθηκε μετά τη νίκη της Ρωσσίας κατά του Ναπολέοντα. Στη διάρκεια του Συνεδρίου της Βιέννης, ο Καποδίστριας συναντιέται με όλους τους επιφανείς Έλληνες που συρρέουν εκεί  (Μητροπολίτης Ιγνάτιος, Άνθιμος Γαζής, Γεώργιος Σταύρου, Ανδρέας Μουστουξίδης, Φίλιππος Χατζής, αδελφοί Μπαλάκη, ο στρατηγός Δούκας που υπηρετούσε στον αυστριακό στρατό, ο Ιωάννης Μαυρογένης, πρόξενος της Τουρκίας στη Βιέννη και άλλοι, μεταξύ των ο Αθ. Τσακάλωφ). Άλλωστε, ο Καποδίστριας φρόντισε να γνωριστεί με την ελληνική κοινότητα από το 1811.


       Η μοίρα τα έφερε έτσι, ώστε στη Βιέννη, εκεί που γεννήθηκε το κίνημα του Ρήγα, να πάρει σάρκα και οστά το όραμα της ελευθερίας των Ελλήνων.



Η επαναστατική κίνηση



       Πρώτη κίνηση του Καποδίστρια στη Βιέννη ήταν η συγκρότηση της Φιλομούσου Εταιρείας, στην οποία πέτυχε να εντάξει ως μέλος και τον ίδιο τον Τσάρο. Δημιούργησε έτσι, ένα φορέα νόμιμο, μέσα απ’ τον οποίο μπορούσαν να δραστηριοποιούνται οι Έλληνες για τον Σκοπό, αλλά και να συλλέγουν χρήματα για τις τεράστιες μελλοντικές ανάγκες του αγώνα σ’ ένα «νόμιμο ταμείο».




       Το δεύτερο βήμα ήταν η δημιουργία του «παράνομου μηχανισμού», της Φιλικής Εταιρείας, που θα διοργάνωνε τον στρατό της Επανάστασης. Η αποστολή ανατέθηκε στους Τσακάλωφ και Σκουφά, που απευθύνθηκαν στις λαϊκές τάξεις. Η Φιλική Εταιρεία, όπως είπαμε, είχε αόρατη Αρχή, αλλά όχι αρχηγό. Όλων όμως, τα βλέμματα ήταν στραμμένα στον Καποδίστρια. Αν πρέπει η Αρχή να αποκτήσει πρόσωπα, αυτά ήταν ο Ιωάννης Καποδίστριας, ο Δ. Ρώμας, ο Ιγνάτιος και κάτω απ’ αυτούς ο Ανδρέας Μουστοξίδης, ο Αντώνιος Κομιζόπουλος εκ Φιλιππουπόλεως, έμπορος εις Μόσχαν, ο Άνθιμος Γαζής, ο Παναγιώτης Σέκερης, ο Νικόλαος Παξιμάδης Ιωαννίτης, μεγαλέμπορος εις Μόσχαν και ίσως ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος. Οι Κομιζόπουλος και Παξιμάδης ανέλαβαν το έργο της συγκρότησης του επαναστατικού μηχανισμού μακράν του Καποδίστρια και αυτοί στρατολόγησαν τους Σκουφά και Τσακάλωφ. Ο ρόλος του Σέκερη είναι επίσης σημαντικός, αφού οι Σπηλιάδης και Αναγνωσταράς δούλευαν στην επιχείρηση του.
       Ο Γάλλος ευγενής Αύγουστος Ντε Λαγκάρντ, που μετά τη Γαλλική επανάσταση, έγινε «διάσημος» κοσμικός εμιγκρέ των ευρωπαϊκών αυλών, στα απομνημονεύματα του για το συνέδριο της Βιέννης (Παρίσι 1843), γράφει εκτενώς για τους δύο διασήμους Έλληνας του συνεδρίου, τον Καποδίστρια και τον Υψηλάντη και αναφερόμενος στις προσπάθειες προς απελευθέρωσιν της Ελλάδος, αναφέρεται στην «Εταιρεία του Ρήγα», σε μία δευτέρα μυστική εταιρεία πού εσχηματίσθει εις την Ιταλία με στόχο να αξιοποιήσει την γαλλική επαναστατική πολιτική και επισημαίνει:
       ...« Όταν ολόκληρος η Ευρώπη ησχολείτο εις την Βιέννην, με τη διαμόρφωσιν της νέας ευρωπαϊκής τάξεως, εσχηματίσθη μια Τρίτη Ελληνική Εταιρεία. Η νέα Εταιρεία ωργανώθει υπό την σημαίαν της θρησκείας και επιζητούσε την υποστήριξιν του Τσάρου. Ωνομάσθη «Εταιρεία των Φιλομούσων». Το έμβλημά της ήτο ένας δακτύλιος επί του οποίου είχαν χαράξει μία γλαύκα και τον Κένταυρο Χείρωνα… Η στολή των μελών ήταν ολόμαυρη και συνοδεύετο από σκούφο, επί του οποίου απεικονίζονταν μια νεκροκεφαλή και υπ’ αυτήν δύο οστά σταυροειδώς τοποθετημένα. Τα χρώματα της εταιρείας ήταν άσπρο-μαύρο- κόκκινο. Η εταιρεία αυτή έφθασε να αριθμεί 60,000 μέλη. Είχε τέσσαρας μυστικές τάξεις. Ένας πέπλος βαθύτατου μυστηρίου εκάλυπτε την φύσιν της,…
       ...Εις των φλογερωτέρων υποστηρικτών της ήταν ο μητροπολίτης Ουγγροβλαχίας Ιγνάτιος. Ο Υψηλάντης ήταν εις εκ των πρώτων μυστών της.


Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης



Δύο αναγκαίοι φόνοι και μια θυσία



       Όταν το επαναστατικό κλίμα ανέβηκε πολύ στην Πελοπόννησο, άρχισαν να φθάνουν απεσταλμένοι προς τον Καποδίστρια. Ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης έστειλε τον Κυριάκο Καμαρινό. Προς αυτόν ο Καποδίστριας είπε – σύμφωνα με τον Σπηλιάδη – ότι «πρέπει να εξωθηθεί σε Επανάσταση κάποιος Τούρκος και οι Έλληνες να συμμαχήσουν μαζί του, ενώ στη Μάνη να συγκεντρώνονται δυνάμεις σε αναμονή των εξελίξεων». Ο Καμαρινός δεν κατάλαβε το μήνυμα και κατερχόμενος από την Αγία Πετρούπολη προς Οδησσό διέδιδε μόνο αυτά που του είπε ο Καποδίστριας για την αρνητική  στάση του Τσάρου Αλεξάνδρου προς τις επαναστάσεις. Ο Καμαρινός εκτελέστηκε πριν πάει στην Πελοπόννησο.


       Ένας άλλος τυχοδιώκτης, ο Νικόλαος Γαλάτης (μακρινός ανηψιός του Καποδίστρια), ένας από τους πρώτους που στρατολογήθηκαν από τον Σκουφά, επισκέφθηκε τον Καποδίστρια για να πάρει απ’ αυτόν το «χρίσμα του πρώτου» στην Εταιρεία. Ο Γαλάτης εκτελέστηκε από τον Τσακάλωφ κοντά στις Σπέτσες.

       Στο τέλος του 1819 ή τις αρχές του 1820, ο Καποδίστριας δέχθηκε στην Πετρούπολη τον Ξάνθο (η ακριβής ημερομηνία δεν είναι απόλυτα διασταυρωμένη) και του υπέδειξε τον Αλέξανδρο Υψηλάντη ως ηγέτη της Φιλικής Εταιρείας.

Τσάρος Νικόλαος Ι


       Ο ίδιος ο Υψηλάντης, στην επιστολή του λίγο πριν τον θάνατό τους προς τον Τσάρο Νικόλαο Α' το 1827, γράφει ότι ο Καποδίστριας τον συμβούλευσε και τον παρακίνησε να ξεκινήσει (Δεσποτόπουλος, "Ο Κυβερνήτης Καποδίστριας και Απελευθέρωση της Ελλάδας", 1996). Όπως γράφει η Ανίτα Πρασά, "Ο Καποδίστριας θέλησε να χρησιμοποιήσει τον Υψηλάντη, επειδή ήταν στρατηγός του ρωσσικού στρατού και οικείος του Αυτοκράτορα και με την έναρξη των εχθροπραξιών θα επιδεινώνονταν οι σχέσεις Ρωσσίας-Τουρκίας, ώστε να μπορέσει ο Καποδίστριας να παρασύρει τον Τσάρο σε πόλεμο με την Τουρκία".

       Το 1820 στην Πολωνία, ο Καποδίστριας δέχθηκε τον Παναγιώτη Κρεββατά. Αυτός μετέφερε στον Υψηλάντη – που στο μεταξύ είχε αναλάβει επίτροπος της Φιλικής Εταιρείας – το μήνυμα για έναρξη της Επανάστασης από τη Μολδοβλαχία.

       Ο Υψηλάντης, στις αφηγήσεις του προς την κόμισσα Λούλου Τύρχαϊμ και τη μεγαλύτερη αδερφή της Κωνσταντία, σύζυγο του πρεσβευτού της Ρωσσίας στη Βιέννη Αντρέι Ραζουμόφσκι, έλεγε ότι συναντήθηκε με τον Καποδίστρια πριν κηρύξει την Επανάσταση και ότι του εξέθεσε την πρόθεσή του να αρχίσει την εξέγερση από τη Μολδοβλαχία (κυρίως διότι περίμενε βοήθεια από τη Ρωσσία) και ότι ο Καποδίστριας, όπως γράφει ο Υψηλάντης, «συμφώνησε μαζί του και τον ενθάρρυνε». (Στα δικά του υπομνήματα στον Τσάρο Νικόλαο και στους πρέσβεις των  Μεγάλων Δυνάμεων, ο Καποδίστριας αναφέρεται στη συνάντηση αυτή και λέει ότι τον απέτρεψε. Και τα δύο κείμενα είναι διπλωματικά κείμενα, που υπηρετούν έναν εν εξελίξει σκοπό και δεν είναι αυτοβιογραφικά – όπως ορισμένοι... πιστεύουν – και γι’ αυτό ο Καποδίστριας γράφει αυτό που συμφέρει και όχι την αλήθεια).
       Για τη σχέση Καποδίστρια - Υψηλάντη γράφει η Βαρώνη Λουλού Τυρχάιμ (μετάφραση από τα γερμανικά του Καθηγητή Π.Κ.Ενεπεκίδη). Λουλού Τυρχάιμ «Η ΖΩΗ ΜΟΥ - αναμνήσεις 1788-1819», Μόναχο 1913-1914.
       «Κάθε ημέρα - μετά τον Νοέμβριο του 1827 - μας διηγόταν ο Υψηλάντης ένα μέρος της πικρής του μοίρας……Ε, λοιπόν, ο Καποδίστριας δυστυχώς δεν είναι εντελώς ανεύθυνος για την μοίρα του Υψηλάντου.
       …Κατά τα άλλα, οι συμβουλές του Καποδίστρια, στον οποίο είχε τυφλή εμπιστοσύνη ο Υψηλάντης, είχαν βέβαια, έναν σκοπό: πώς να εξυπηρετήση την πατρίδα του. Το1821 ο Καποδίστριας θυσίασε απλούστατα έναν φίλο του…….
       ….Τον χειμώνα του1819-20, όταν εμείς (σ.σ η Λουλού και η Κατερίνα) βρισκόμαστε στη Ρωσία, ήρθε  ο Υψηλάντης στην Πετρούπολη με μόνο σκοπό να μας δει. Όταν τότε, αρρώστησε για πολλές εβδομάδες, τον επισκέφθηκαν μερικά επίσημα πρόσωπα της «Εταιρείας», …και αυτοί του ανέθεσαν χωρίς πολλές διατυπώσεις και εν ονόματι των συμπατριωτών των την αρχηγία . ..Ο Υψηλάντης τους παρακάλεσε να του δώσουν τρεις μέρες καιρό για να σκεφθεί την υπόθεση και να μιλήσει με τον Καποδίστρια…..Ο Καποδίστριας, που ήταν πληροφορημένος για όλα, επεδοκίμασε με ενθουσιώδη λόγια την πατριωτική επιθυμία τού φίλου το και του είπε, ότι και αν η ευρωπαϊκή πολιτική δε θα επέτρεπε στον Τσάρο να κηρυχθεί ανοικτά υπέρ της ελληνικής υποθέσεως, η καρδιά του θα είναι πέρα για πέρα με τους Έλληνες.
       … « Παρ’ όλες τις διαβεβαιώσεις, ο Υψηλάντης ζήτησε να μιλήσει με τον Τσάρο, αλλά ο Καποδίστριας τον εμπόδισε…τον απέτρεψε μάλιστα, από το ν’ αποχωρήσει από το ρωσικό στρατό, με τη δικαιολογία ότι το διάβημα αυτό θ’ απεθάρρυνε τους Έλληνας της Πελοποννήσου, που έβλεπαν στο αξίωμά του, ως Ρώσου αξιωματικού, μία απόδειξη της προστασίας του Τσάρου.»…
       ….«.Ο Υψηλάντης, αφού τελείωσε το σχέδιο των επιχειρήσεων, το έδειξε στον Καποδίστρια, που έμεινε τόσο ικανοποιημένος, ώστε πήδηξε από τη χαρά του, τον αγκάλιασε και τον εγέμισε με εγκώμια.»


Ο επαναστάτης μοναχός



       Ας συνοψίσουμε τί ξέρουμε. Η μεγάλη Ελληνική Επανάσταση συνδέεται άμεσα με το κίνημα του Ρήγα, το οποίο συνεχίστηκε από τη Φιλόγενο Στοά της Κέρκυρας. Μετά τη δεύτερη κατάληψη της Κέρκυρας από τους Γάλλους, ο Ιωάννης έφυγε στη Ρωσσία. Είναι αυτονόητο, ότι ο Ιωάννης ανέλαβε το ιερό χρέος ολοκλήρωσης της Μεγάλης Ιδέας. Μόλις πήγε στην Πετρούπολη, έφτασε δίπλα του ο Μητροπολίτης Ιγνάτιος. Ακολουθώντας τους συνωμοτικούς κανόνες – και κατά το πρότυπο των Ναϊτών – ίδρυσε στη Βιέννη τη Φιλόμουσο εταιρεία, που ήταν «μετωπική οργάνωση». Στη Βιέννη φαίνεται ότι ανέλαβε και τυπικά το υψηλό του καθήκον, που τον υπέβαλε στο μοναχικό σχήμα. Λίγο μετά, συναποφασίζει την ίδρυση του «στρατιωτικού βραχίονα». Της Φιλικής Εταιρείας.


       Το ότι περιεβλήθη το μοναχικό σχήμα φαίνεται – όχι μόνο φυσικά από τα μαύρα ρούχα που φόραγε μονίμως – αλλά από την αιφνίδια ανακοίνωσή του στη Ρωξάνη Στρούτζα, ότι δεν μπορεί να την παντρευτεί, ενώ όλη η ρωσσική αυλή περίμενε αυτόν το γάμο. Όπως γράφει η καθηγήτρια Ελένη Κούκου, της είπε: «Πρέπει να προσφέρω τον εαυτό μου θυσία στους Αγώνες για την πατρίδα μας, για την Ελλάδα και αυτόν τον δρόμο της θυσίας πρέπει να τον βαδίσω μόνος μου».
Πατριάρχης Γρηγόριος Ε'

Στρατηγός Μακρυγιάννης



       Το επαναστατικό κέντρο εγκαταστάθηκε γύρω από τον Καποδίστρια στη Ρωσσία, αφού αυτός ανέλαβε την υλοποίηση του οράματος. Ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε’ – σύμφωνα με τον Μακρυγιάννη – απέστειλε στον Καποδίστρια τον Έλληνα αξιωματικό του ρωσσικού στρατού Λεονταρίδη, κομιστή όσων μυστικών του Ρήγα διεφύλαττε το Πατριαρχείο. Ο Λεονταρίδης στη συνέχεια έγινε μοναχός και δημιούργησε μοναστήρι στη Μολδαβία που εξελίχθηκε σε κέντρο της επαναστατικής κίνησης. Στη Ρωσσία, η Στοά «Οβίδιος» στο Κισινέφ ήταν το κέντρο της Ελληνικής Επανάστασης. Είναι ενδιαφέρον, ότι ο Καποδίστριας μεσολάβησε να εξοριστεί ο Πούσκιν στο Κισινέφ και όχι στον Καύκασο. Εκεί συντάχθηκε – εκ της γαλλικής – το Σύνταγμα της μελλοντικής Ελληνικής Δημοκρατίας.


Αλέξανδρος Πούσκιν


       Ο Καποδίστριας είχε ήδη την εμπειρία του Πρωθυπουργού της Ιονίου Πολιτείας, του Αρχιστράτηγου της Λευκάδας, του επικεφαλή της Αντικατασκοπίας της ρωσσικής Στρατιάς, που αντιμετώπισε τον Ναπολέοντα, και τη μεγάλη πείρα του Υπουργού Εξωτερικών της Ρωσσίας.

       Ξέρουμε ήδη, ποιος σκέφθηκε τους δύο αντιπερισπασμούς και ποιος και γιατί επέλεξε την Πελοπόννησο ως κύρια εστία της Επανάστασης. Ξέρουμε και με ποιους μηχανισμούς (Ιγνάτιος, πνευματικός ηγέτης Σουλιωτών) πείστηκαν οι Τζαβελαίοι και οι Μποτσαραίοι να συμπολεμήσουν με τον σφαγέα των Σουλιωτών Αλή-Πασά. Ξέρουμε ακόμα, από τα αρχεία της αυστριακής μυστικής αστυνομίας, ότι ο Γεώργιος Σταύρου, συνεργάτης του Καποδίστρια, ήταν ο μυστικός εκπρόσωπος του Αλή στη Βιέννη. Αυτό είναι ένα απ’ τα κλειδιά για να καταλάβουμε την Επανάσταση του Αλή-Πασά. Ένα δεύτερο κλειδί είναι οι συμβουλές των Ελλήνων του περιβάλλοντός του, τους οποίους καθοδηγούσε ο Δ. Ρώμας.


Η Μεγάλη Ελλάδα



       Το σχέδιο του Καποδίστρια που έχει εκφραστεί στο υπόμνημά τους προς τις Μεγάλες Δυνάμεις ήταν η ελευθερία της Μεγάλης Ελλάδας. (Πελοπόννησος, Ήπειρος, Μακεδονία, Κρήτη, Σμύρνη). Πίστευε ότι θα μπορούσε αξιοποιώντας τη θέση του να πετύχει στα συνέδρια του Τροπάου ή αργότερα της Βερόνας να    επιβληθεί η αυτονομία της Ελλάδας με τη βοήθεια του Τσάρου. Όταν κατάλαβε ότι αυτό ήταν αδύνατο, πήγε στη Γενεύη (που του χρώσταγε πολλά) και διηύθυνε απ’ εκεί, σαν πραγματικά μεγάλος ηγέτης της «εξόριστης Κυβέρνησης», τον Αγώνα της Ελλάδας οργανώνοντας και τη διεθνή βοήθεια και το κίνημα του Φιλελληνισμού.


       Είναι εκπληκτικό το κείμενό του προς τον Τσάρο Νικόλαο, όπου γράφει ότι πήγε στην Ελβετία «για να τον ξεχάσει ο κόσμος», αλλά «ήρχοντο προς αυτόν ζητούντες βοηθήματα οι Έλληνες, οι εκδιωχθέντες από τους τόπους τους» και μνημονεύει επί τη ευκαιρία, τις καταστροφές της Χίου, της Κύπρου, των Κυδωνιών και των Ψαρών.

       Όταν η Επανάσταση πέτυχε με διπλωματικά μέσα (Πρωτόκολο του Λονδίνου της 6ης Ιουλίου του 1827, που υπέγραψαν Ρωσσία, Αγγλία και Γαλλία), ο Καποδίστριας ανέλαβε Κυβερνήτης του μικρού Κράτους που δημιουργήθηκε. Σε όλες τις επαναστάσεις του κόσμου, σε όλη την γραπτή ιστορία, οι ηγέτες των επαναστατικών κινημάτων, όταν επικρατούν, αναλαμβάνουν τη διοίκηση του κράτους. Μόνο στην επίσημη ελληνική ιστορία γράφεται (από τους συνεργάτες των ξένων), ότι ο κυβερνήτης δεν ήταν και ο αρχηγός της Επανάστασης.

       Είναι αξιοπερίεργο, ότι ενώ στο πρωτόκολλο του Λονδίνου υπάρχουν τρεις συμβαλλόμενοι, υπέρ ενός τέταρτου μέρους (της επαναστατημένης Ελλάδας) και κατά ενός πέμπτου (της Τουρκίας), η επίσημη ιστορία δεν υπογραμμίζει τον ρόλο του Καποδίστρια σ’ αυτήν τη διπλωματική συμφωνία. Πρέπει να σημειωθεί και ο ειδικός ρόλος του Δ. Ρώμα για την αλλαγή της Αγγλικής πολιτικής. Αυτό όμως, το πέτυχε αποδεχόμενος την Αγγλική κυριαρχία επί της Ελλάδας, κάτι που ποτέ δε δέχθηκε ο Καποδίστριας.


Ο θάνατος του μεγάλου ηγέτη



       Στις 29 Σεπτεμβρίου 1831 με το Γρηγοριανό ημερολόγιο /11 Οκτωβρίου με το Ιουλιανό, ο δημιουργός της σύγχρονης Ελλάδας, ο πρώτος Κυβερνήτης της, ο Ιωάννης Καποδίστριας δολοφονήθηκε στο Ναύπλιο, μπροστά στην εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα.




       Πέρασαν 172 χρόνια από αυτήν την πολιτική δολοφονία, που έγινε για να ανακοπεί η πορεία που είχε χαράξει ο Ιωάννης Καποδίστριας για το ελληνικό Έθνος και ο φάκελος στα Βρεττανικά αρχεία που περιέχει τα σχετικά με τη δολοφονία του Καποδίστρια έγγραφα, παραμένει άκρως απόρρητος, ενώ η ελληνική επίσημη ιστορία επαναλαμβάνει άκριτα τις παραβλέψεις της «επίσημης ανάκρισης» του 1831.


Γεώργιος Μαυρομιχάλης


       Για 172 χρόνια, ακόμα λέγεται ότι τον δολοφόνησαν οι Μαυρομηχαλαίοι που στέκονταν μακριά του, ενώ βλήθηκε εξ επαφής, όπως περιγράφεται στη νεκροψία, ενώ το μαχαίρι του Γιώργου Μαυρομηχάλη – που βρίσκεται στα όργανα του εγκλήματος – είναι προφανώς μικρότερο από το τραύμα που διεπίστωσαν οι γιατροί που έκαναν τη νεκροψία (Δημήτριος Κοκκινάκης "Ποιοι δολοφόνησαν τον Καποδίστρια;").


       Είναι καιρός πια, 172 χρόνια μετά τον θάνατό του, να αποκαλυφθεί σε όλη της την έκταση η οργανωμένη επιχείρηση συγκάλυψης, αποσιώπησης και παραποίησης της ιστορικής αλήθειας σε ό, τι αφορά στον Καποδίστρια, η οποία άρχισε αμέσως μετά το θάνατό του και που συνεχίζεται ως και σήμερα.


       Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι η σιωπή των συνεργατών του Καπποδίστρια. Γιατί δεν έγραψε ο Μητροπολίτης Ιγνάτιος; Γιατί δεν έγραψαν ο Ανδρέας Μεταξάς και ο Ανδρέας Μουστοξύδης; Ο Τσακάλωφ;

       Η απάντηση είναι απλή. Το μυστικό κίνημα του Καποδίστρια δεν αποδέχθηκε την ήττα του μετά τη δολοφονία του ηγέτη του. Παρέμεινε ενεργό κρατώντας ζωντανή την φλόγα της εθνικής ιδέας και δεν είχε κανένα λόγο να αποκαλύψει τα μυστικά του στους αντιπάλους του απλά και μόνο για την ιστορική δικαίωση. Οι επαναστάτες κάνουν πολιτική και όχι ιστορία. Άλλωστε εκείνη την εποχή, οι περισσότεροι Έλληνες είχαν συνείδηση ότι την Επανάσταση την οργάνωσε ο Καποδίστριας.

       Ένα μέρος των πρωταγωνιστών... που γνώριζαν, πέρασε στους αντιπάλους του με πρώτους και καλύτερους τον Δ. Ρώμα και τον Γ. Σταύρου. Ο Σκουφάς πέθανε πριν την Επανάσταση. Ο Τσακάλωφ ήταν βουλευτής στην Εθνική Συνέλευση του Άργους (είχε διοριστεί από τον Καποδίστρια υπάλληλος του Γενικού Φροντιστηρίου του κράτους) και μετά τον θάνατο του Καποδίστρια εγκατέλειψε οριστικά την Ελλάδα και εγκατεστάθηκε στη Μόσχα, όπου πέθανε το 1851. Ο Κολοκοτρώνης ισορροπούσε πάντα ανάμεσα στον Ρώμα και τον Καποδίστρια.

       Για να φωτίσουμε ακόμα περισσότερο τα παρασκήνια της δολοφονίας, σημειώνουμε ότι ο Σεβάσμιος της Στοάς της Επτανήσου με έδρα τη Ζάκυνθο, κόμης Διονύσιος Ρώμας, ήταν ο σκοτεινός ηγέτης της αγγλικής παράταξης και προτάθηκε ως αντίπαλος υποψήφιος κυβερνήτης στην Εθνοσυνέλευση, που εξέλεξε τον Καποδίστρια.

       Μήπως αν ανοίξουν τα απόρρητα αρχεία του Μεγάλου Βασιλείου, μάθουμε κάτι για την σχέση του Ρώμα με τους ανθρώπους που πραγματικά δολοφόνησαν τον Καποδίστρια, διότι οι Μαυρομιχαλαίοι απλά ήταν παρόντες στη δολοφονία και χρησιμοποιήθηκαν από τους οργανωτές ως «οι ένοχοι», που συνελήφθησαν επ’ αυτοφόρω για να κλείσει η υπόθεση. Ο Ρώσσος Πρέσβυς Ριμποπιέρ, στην έκθεσή του για τη δολοφονία του Καποδίστρια, γράφει ότι δεν έχει καμμία αμφιβολία ότι η «δολοφονική χειρ εξοπλίσθη παρά της Αγγλίας». Μπορούμε να σημειώσουμε ακόμα, ότι η απόφαση δολοφονίας του Καποδίστρια ελήφθη σε πολύ υψηλά επίπεδα και δεν αποφασίστηκε στην Ελλάδα. Ίσως ανάμεσα στα απόρρητα έγγραφα βρίσκεται και το σχετικό ντοκουμέντο.

mystica.gr

Ὅταν οἱ Ἑλληνίδες εἶχαν ἀκόμη κι ἐσώρουχα.

Ὅταν οἱ «πολιτισμένες» Εὐρωπαῖες κυκλοφοροῦσαν ξεβράκωτες, πρὶν ἀπὸ ἐκατοντάδες χρόνια, οἱ Ἑλληνίδες εἶχαν ἐσώρουχα…. 


Ὅταν οἱ Ἑλληνίδες εἶχαν ἀκόμη κι ἐσώρουχα.1  


 Ὅταν οἱ Ἑλληνίδες εἶχαν ἀκόμη κι ἐσώρουχα.3 

 Ὅταν οἱ Ἑλληνίδες εἶχαν ἀκόμη κι ἐσώρουχα.2 

Κι ὄχι μόνον…  

Ὅταν οἱ Ἑλληνίδες εἶχαν ἀκόμη κι ἐσώρουχα.4 

Καὶ βαράκια ἔκαναν…

Καὶ πετόσφαιρα (βόλεϋ) ἔπαιζαν…  

Ὅταν οἱ Ἑλληνίδες εἶχαν ἀκόμη κι ἐσώρουχα.5 


Εἶχαν μίαν ἄλλην ἀντίληψιν γιὰ τὶς καθημερινές τους ἐνασχολήσεις.

Κι ὁπωσδήποτε, αὐτὲς οἱ καθηρινὲς ἐνασχολήσεις δὲν ἐμπεριεῖχαν μέσα τους τὴν …σαπίλα.

Οὔτε τὴν δουλεία…

Ἤ τὸν ἐγκλεισμό…

Ἤ τὴν ἀπομόνωσιν…

Ἔχω τὴν ἐντύπωσι πὼς μᾶς δείχνουν πολλοὺς δρόμους…

Μὰ περισσότερο ὅλων μᾶς δείχνουν τὸ τὶ πρέπει νὰ κρατήσουμε καὶ τὶ νὰ πετάξουμε.

Πώς θα ήταν ο κόσμος χωρίς γυναίκες ;



Πολλοί λένε ότι ένας κόσμος χωρίς γυναίκες θα ήταν ένας κόσμος χωρίς νόημα. Ισως, όμως....

αν το καλοσκεφτεί κανείς, να υπάρχουν και κάποια πράγματα που στην περίπτωση που αυτή τη Γη την κατοικούσαν μόνο άνδρες, δεν θα αναγκάζονταν να κάνουν τα αγόρια με μεγάλη, μάλιστα, χαρά.

Τα επτά πράγματα που δεν θα αναγκαζόταν να κάνει ένας άνδρας και θα ήταν πολύ χαρούμενος είναι τα εξής:

1. Μίνιμαλ διακόσμηση χωρίς φρου φρου και αρώματα

Κανένας άνδρας δεν θα κοίταζε τα τραπεζάκια σκεπτόμενος τι ωραία που του πήγαινε ένα χαλάκι από κάτω. Αυτό θα μπορούσε να το σκεφτεί μόνο μια γυναίκα, καθώς και το ποια διακοσμητικά θα τοποθετούνταν πάνω του για να αναδειχθεί περισσότερο. Τους άνδρες τους ενδιαφέρει μόνο η πρακτική πλευρά τέτοιου είδους αντικειμένων και στην περίπτωση που σε αυτό τον κόσμο ζούσαν μόνοι τους δεν θα γνώριζαν καν την έννοια του... φρου φρου και αρώματα.

2. Δεν θα είχε ένα Κοτόν Ντε Τουλεάρ στον καναπέ του

Στην περίπτωση που ζούσαν ολομόναζοι, οι άνδρες θα είχαν απαλλαχθεί από το βάρος του να μοιράζονται τον καναπέ τους με ένα μικρό, λευκό, τριχωτό, σκυλάκι με φιογκάκια και μπλουζάκια. Πιθανότατα θα τον μοιράζονταν με ένα πιτμπουλ, ένα λαμπραντόρ ή ένα μπουλντόγκ, σκυλιά, δηλαδή, που δείχνουν την δύναμη και την υπεροχή τους με την εμφάνιση τους.

3. Δεν θα έβλεπες ταινίες με πρωταγωνιστή τον Χιου Γκραντ

Ο Χιου Γκραντ δεν θα έκανε καριέρα αν δεν υπήρχαν οι γυναίκες, γιατί πολύ απλά οι άνδρες τον μισούν. Δεν γοητεύονται ούτε από τη βρετανική προφορά του, ούτε από το γλυκό και χαριτωμένο χαρακτήρα του, που, συνήθως λιώνει τις γυναίκες οι οποίοι υποχρεώνουν τους συντρόφους τους να λιώνουν μαζί τους επί ώρες στους καναπέδες παρακολουθώντας τις ταινίες με τον αγαπημένο τους πρωταγωνιστή.

4. Δεν θα χρειαζόταν να απολογείται

Οι άντρες δεν χρειάζεται να ακούν την λέξη «συγγνώμη». Συνήθως, ακόμη και μετά από ένα μεγάλο καβγά με τον κολλητό τους, το επόμενο πρωί θα πιουν και πάλι μαζί του καφέ, μοιάζοντας σαν να τα έχουν ξεχάσει όλα, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Μια σφιχτή χειραψία και είναι όλα καλά. Καμία κακία και καμία γκρίνια. Και φυσικά δεν το κρατάει κανείς μανιάτικο για τον επόμενο καβγά...

5. Δεν θα μιλούσαν στο τηλέφωνο

Οπως δεν θέλουν να λένε τη λέξη συγνώμη, έτσι, στους άνδρες, δεν τους αρέσει να σπαταλούν το χρόνο τους ακούγοντας ανούσια πράγματα στο τηλέφωνο. Οπως για παράδειγμα πως πέρασε την ημέρα της, τι έπαθε στο μετρό, ποιον συνάντησε και γιατί εσύ ακούγεσαι λίγο μελαγχολικός στο τηλέφωνο και να καταλήγει να σε ρωτάει αν συμβαίνει κάτι μεταξύ σας. Σε έναν κόσμο χωρίς γυναίκες, σίγουρα, κανείς δεν θα μιλούσε στο τηλέφωνο.

6. Δεν θα πήγαιναν για μπραντς την Κυριακή, ενώ παίζει η ομάδα

Σε έναν κόσμο χωρίς γυναίκες, τα απογεύματα της Κυριακής δεν θα κυκλοφορούσε ψηχή στους δρόμους. Ετσι, δεν θα αναγκάζονταν ποτέ να σηκωθούν από τον καναπέ τους, να βάλουν το παντελόνι τους για να βγουν βόλτα....

7. Δεν θα έφευγε από το μπαρ πριν τις 12

Τίποτα καλό δεν συμβαίνει πριν τις 12 στα μπαρ! Ολοι το γνωρίζουν αυτό. Στην περίπτωση που κάποιος αποχωρεί από αυτά νωρίτερα, το κάνει είτε γιατί η σύντροφός του νύσταξε, είτε γιατί τον περιμένει απειλώντας τον στο σπίτι του. Ετσι, σε έναν κόσμο χωρίς γυναίκες, οι άνδρες θα έμεναν στο μπαρ και θα απολάμβαναν το τρελό ξεφάντωμα μέχρι τις πολύ πρωινές ώρες.

Μοναδική σχέση νεογέννητου με τρία κουτάβια!

diaforetiko.gr : moropug1 Μοναδική σχέση νεογέννητου με τρία κουτάβια! 


Έντεκα πόζες μοναδικές. 

Πλήρως συναισθηματικές και απίστευτα ξεχωριστές. Ένα νεογέννητο μωρό, νεοφερμένο στον κόσμο των ανθρώπων γεύεται απίστευτα συναισθήματα μέσα από την πρώτη επαφή που έχει με τρία κουτάβια (νεογέννητα κι αυτά) παγκ. 


Το μωρό μαζί με τρία μωρά βιώνουν την καθημερινότητα -του ύπνου κυρίως- απολαμβάνοντας το ένα την αγκαλιά του άλλου, τα χάδια -που δεν υπολείπονται-, τα φιλιά -που δεν είναι διόλου διακριτικά.


Κι όλα αυτά μέσα στην απόλυτη ελευθερία που προσφέρουν οι γονείς γι’ αυτή τη μοναδική επαφή που πληροί όλες τις προϋποθέσεις για μια υγιή ανάπτυξη, και από τις δύο πλευρές. 


Γιατί η αγκαλιά, η αγάπη, η τρυφερότητα και η επαφή δεν έχουν ούτε φύλο, δεν ξεχωρίζουν είδος ή ράτσα, άνθρωπο ή ζώο. Είναι απλώς μοναδικά και ανεκτίμητα, πολύτιμα και αξιοθαύμαστα. 

Όπως και η σχέση του νεογέννητου με τα κουτάβια…


diaforetiko.gr : moropug2 Μοναδική σχέση νεογέννητου με τρία κουτάβια! 


diaforetiko.gr : moropug3 Μοναδική σχέση νεογέννητου με τρία κουτάβια! 


diaforetiko.gr : moropug4 Μοναδική σχέση νεογέννητου με τρία κουτάβια! 


diaforetiko.gr : moropug5 Μοναδική σχέση νεογέννητου με τρία κουτάβια! 


diaforetiko.gr : moropug6 Μοναδική σχέση νεογέννητου με τρία κουτάβια! 


diaforetiko.gr : moropug7 Μοναδική σχέση νεογέννητου με τρία κουτάβια! 


diaforetiko.gr : moropug8 Μοναδική σχέση νεογέννητου με τρία κουτάβια! 


diaforetiko.gr : moropug9 Μοναδική σχέση νεογέννητου με τρία κουτάβια! 


diaforetiko.gr : moropug10 Μοναδική σχέση νεογέννητου με τρία κουτάβια! 

perierga.gr

Τα 5 μεγαλύτερα λάθη των γυναικών στο φλερτ... και πως να τα αποφύγεις...

 

 To φλερτ είναι μία ανθρώπινη
ανάγκη η οποία είναι, ίσως
και ζωτικής σημασίας, γιατί ζωή χωρίς φλερτ
 και ερωτικό παιχνίδι είναι ζαμπόν δίχως λιπαρά,
 να τα λέμε κι αυτά, οπότε οφείλουμε, είτε
να το κάνουμε σωστά, είτε να μην το κάνουμε καθόλου!

Φυσικά, η φράση όσο ζω μαθαίνω στην προκειμένη παίρνει σάρκα και οστά, αλλά...
είναι και κάποια πράγματα, που όταν επιδίδεσαι στο μπελαλίδικο άθλημα του φλερτ, καλύτερα να αποφεύγεις!
Δεν θα εξετάσουμε την αντρική πλευρά, δεν μας ενδιαφέρει άλλωστε, αλλά λέμε να θέσουμε επί τάπητος το γυναικείο φλερτ και να σας παρουσιάσουμε τα σημαντικότερα λάθη τα οποία κάνουν οι γυναίκες και τελικά το μόνο που καταφέρνουν είναι μία τρύπα στο νερό! Παρακάτω λοιπόν σας έχουμε τις μεγαλύτερες γυναικείες γκάφες, όσον αφορά στο φλερτ, και πώς να τις αποφύγετε, γιατί αλλιώς σας κόβουμε μπακούρι και φέτος!

1. Μην παίζετε παιχνίδια:
Είστε ενήλικη και θα πρέπει επιτέλους να συνειδητοποιήσετε ότι τα παιχνίδια δεν ταιριάζουν στην ηλικία σας. Δεν λέμε φυσικά να του το δώσετε στο πιάτο ή να μην κάνετε κι εσείς το κομμάτι σας, έτσι για να δημιουργηθούν και εντυπώσεις, αλλά μέχρι ενός σημείου. Αν το πράγμα παρατραβήξει, αφενός θα βαρεθεί να ασχολείται μαζί σας, και αφετέρου θα σας θεωρήσει ανωριμη οπότε και δεν θα αξίζετε τον κόπο! Με λίγα λόγια, μην παίζετε με τα νεύρα του και κυρίως μην του φέρεστε σαν να είναι το παιχνιδάκι σας γιατί αν σας έχει τύχει κανένα άγριο αγόρι, την ανάποδη θα την φάτε και μάλλον θα την αξίζετε!

2. Μην τον προσβάλετε:
Το χιούμορ και το πείραγμα είναι θεμιττά. Ακόμα και το προκλητικό χιούμορ μπορεί να γίνει ανεκτό αν φυσικά γίνει με το σωστό τρόπο. Όμως, αν δεν σας κόβει και πολύ, και γενικότερα οι βίδες έχουν κάπως λασκάρει ή δεν φημίζεστε για το χιούμορ και τη σωστή επιλογή των λέξεων, καλύτερα να αφήσετε την... καζούρα στην άκρη γιατί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πετάξετε κοτσάνα και να τον προσβάλετε, είτε είστε οι δυο σας, είτε ακόμα χειρότερα αν είστε με παρέα, Τα όρια μεταξύ χιούμορ και βλακείας είναι πολύ λεπτά και αν τελικά δεν είστε και το πρώτο μυαλό, στηριχτείτε περισσότερο στα 2 λάγνα μάτια σας και τα καλοσχηματισμένα σας οπίσθια! Είπαμε, δεν είναι όλοι για όλα!

3. Μην γίνεστε κουραστικές:
Ναι τον θέλετε! Ναι θέλετε να κάνετε sex μαζί του ναι όλα τελοσπάντων! Ωστόσο, με το να κλαίγεστε επί μονίμου βάσεως και συνεχόμενα για τα πάντα, πώς ακριβώς πιστεύετε ότι θα τον γοητεύσετε και θα τον κάνετε να σας καψουρευτεί; Ζητήστε του τη βοήθειά του για τον υπολογιστή σας, μια χαρά! Μη του ζητάτε όμως να σας βοηθήσει με ένα οικογενειακό πρόβλημα γιατί τον φέρνετε σε δύσκολη θέση. Επίσης, μην του ζητήσετε οικονομική βοήθεια, γιατί είναι ντροπή και φυσικά μην τον χώσετε να κάνει κάτι, το οποίο μάλλον δεν θα θέλει κιόλας, μόνο και μόνο επειδή τον θεωρείτε πολύ κοντά σας. Βρε κορίτσια, άντρα θέλετε ή υπηρέτη;

4. Μην γίνεστε βδέλλες:
Πώς καταλαβαίνεις ότι έναν άνθρωπο τον ελκύεις σεξουαλικά; Όταν εκείνος σου μιλάει και με το παραμικρό σε αγγίζει και φυσικά έχει πάντα στραμμένο το πρόσωπό του προς το μέρος σου. Ε λοιπόν, μπορείτε κι εσείς να τον αγγίξετε διακριτικά για να του το κάνετε λιανά, αλλά όπως είπαμε και προηγουμένως, όλα με μέτρο! Υπάρχουν ξέρετε άνθρωποι οι οποίοι δεν θέλουν να τους αγγίζουν και πολύ και αν κάποιος το κάνει ασταμάτητα μπορεί να τους προκαλέσει ακόμα και εκνευρισμό. Οπότε λοιπόν, χαιδέψτε λίγο τα... σμιλεμένα του, λέμε τώρα, μπράτσα, και μετά αφήστε τον στην ησυχία του! Το γεγονός ότι σας έχει δείξει ένα κάποιο ερωτικό ενδιαφέρον δεν σας επιτρέπει να είστε κρεμασμένη από πάνω του σαν μαιμουδάκι!

5. Μην γίνεστε... πάπια:
Καταραμένο duck face όσα χρόνια κι αν περάσουν πάντα θα στοιχειώνεις το γυναικείο φλερτ! Για ποιο λόγο αγαπητά μας κορίτσια, σουφρώνετε τα χείλη σας όταν τον κοιτάτε λάγνα; Αν δηλαδή έχετε μεγάλα χείλη δεν θα το έχει πρσέξει; Κι αν έχετε ανύπαρκτα επίσης! Έχετε συνειδητοποιήσει πόσο αστεία φαίνεστε όταν το κάνετε αυτό; Και τελοσπάντων σας έχουν πει πολλοί άντρες ότι τους αρέσει η γυναίκα που έχουν απέναντί τους να μοιάζει με πάπια που μιλάει; Σταματήστε λοιπόν να γίνεστε Ντόναλντ Ντακ και αφήστε τα χειλάκια σας στην ησυχία τους...
May Banners

ΠΑΤΑ LIKE ΚΙ ΕΣΥ ΑΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΕΝΑ ΦΙΛΟ ΣΟΥ

free counters