Nail's Love By Ms

Οι 10 πιο φιλάνθρωποι celebrities του 2011 - Στην κορυφή η Gaga


Το Dosomething.org εξέδωσε τη λίστα με τους πιο γενναιόδωρους και κοινωνικά ευαίσθητους σταρ της περσινής χρονιάς. Ή τουλάχιστον με αυτούς που το απέδειξαν πιο έμπρακτα από τους υπόλοιπους. Το Cosmo παρουσιάζει τους 10 πρώτους της λίστας και τον λόγο που βρίσκονται εκεί.
Κάποιος σοφός είχε πει ότι "οι φιλανθρωπίες είναι το στοίχημα των πλουσίων", ένα άτυπο πεδίο μάχης για το ποιος (εύπορος) προσφέρει περισσότερα και ποιος ΦΑΙΝΕΤΑΙ πιο φιλάνθρωπος και ευαίσθητος από τον άλλον (εύπορο).
Για οποιονδήποτε λόγο κι αν το έκαναν, οι παρακάτω celebrities βοήθησαν έμπρακτα ανθρώπους που το είχαν ανάγκη και μπήκαν δικαίως στη λίστα με τους πιο φιλάνθρωπους για το 2011 από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση, Do Something.
10. Η Demi Lovato
 
H 19χρονη τραγουδίστρια συνέβαλε ως εκπρόσωπος της καμπάνιας "Love is Louder than the Pressure to be Perfect" που ασχολείται με θέματα εκφοβισμού στο σχολείο, αλλά και ρατσισμού απέναντι στους λιγότερους εμφανίσιμους μαθητές.
 
9. Ο Dwight Howard
 
Εκτός του ομώνυμου ιδρύματος που μοιράζεται με τους γονείς του, το οποίο διοργανώνει καλοκαιρινά camps για μαθητές και δίνει υποτροφίες για το Southwest Atlanta Christian Academy, ο σταρ των Orlando Magic έφτιαξε ένα δωμάτιο αναψυχής σε νοσοκομείο του Orlando, συνάντησε Αμερικάνους αθλητές των Special Olympics και βοήθησε στη συγκέντρωση φαγητού για τον οργανισμό "Blessings in a Backpack".
8. Το ζεύγος Pitt-Jolie
 
Δώρισαν 340.000 δολάρια στο "Humanitarian Initiative Just Relief Aid in Somalia" για την καταπολέμηση της εξαθλίωσης στη χώρα, ενώ το ίδρυμα του Pitt, "Make it right", συνέχισε την ανακατασκευή σπιτιών στη Νέα Ορλεάνη.
7. Η Ellen Degeneres
 
Πήρε το χρίσμα της ειδικής αντιπροσώπου για θέματα γύρω από το AIDS από την Hillary Clinton, ενώ μέσα από την εκπομπή της βοήθησε στην ενημέρωση και τη συνειδητοποίηση σχετικά με τον ιό.
 
6. Ο Matt Damon
 
Συνέχισε το έργο του ιδρύματός του, Water.org, που έχει ως σκοπό την παροχή καθαρού νερού στις αναπτυσσόμενες χώρες, τη στιγμή που 1 παιδί πεθαίνει κάθε 20 δευτερόλεπτα εξαιτίας της κατανάλωσης μολυσμένου νερού.
5. O Leonardo DiCaprio
 
Ως παγκόσμιος πρέσβης του Διεθνούς Ταμείου για την Ευημερία των Ζώων, ο ηθοποιός αγωνίστηκε φέτος για την καταπολέμηση του εκτεταμένου εμπορίου ελεφαντόδοντου.
4. Ο Will και η Jada Pinkett Smith
 
Χρηματοδότησαν εκπαιδευτικά προγράμματα σε πολλές πολιτείες των Η.Π.Α. Τρανό παράδειγμα; Μόλις ενημερώθηκαν ότι άγνωστοι έκλεψαν όλα τα pc από σχολείο της Φιλαδέλφεια την περασμένη άνοιξη, αγόρασαν καινούργιους την αμέσως επόμενη ημέρα.
3. Ο George Clooney
 
Βασικά γιατί συνέχισε τη μάχη του για τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Σουδάν, γράφοντας μάλιστα και ένα editorial αφύπνισης επί του θέματος στη Washington Post.
2. O Justin Bieber
 
Ίδρυσε το "Believe Charity Drive", έναν οργανισμό που μεταξύ άλλων στηρίζει τα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο, ενώ προώθησε και τη συλλογή χρημάτων για τη δημιουργία καινούργιων σχολείων σε όλο τον κόσμο μέσω της καμπάνιας "Schools 4 All".
1. H Lady Gaga
 
Ανακοίνωσε την ίδρυση του "Born this way Foundation", ενώ συνέχισε και φέτος τον αγώνα της κατά της εξάπλωσης του ιού του AIDS με τη συνεργασία της με την MAC Cosmetics για τη δημιουργία ενός κραγιόν, τα έσοδα από το οποίο διατίθενται εξ ολοκλήρου στο Ταμείο της εταιρίας για την καταπολέμηση του ιού.

Μάθε τα πάντα για το LinkedIn και αξιοποίησέ το




Αν νομίζεις ότι το το LinkedIn είναι απλώς ένας τρόπος για να μαθαίνεις  που εργάζονται οι πρώην συμφοιτητές σου και οι παλιότεροι συνάδελφοί σου κάνεις λάθος. Αν και δεν είναι τόσο δημοφιλές όσο το facebook και το twitter παραμένει το πιο επαγγελματικό εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης.
Και αυτό γιατί μπορεί να σε βοηθήσει στην αναζήτηση εργασίας, στη δημιουργία του δικτύου επαφών σου και να σε κρατήσει ενήμερο για τα νέα του κλάδου σου. Βέβαια, αν γνωρίζεις πώς να μεγιστοποιήσεις τα οφέλη του LinkedIn μπορεί να σε βοηθήσει σε όλη τη διάρκεια της επαγγελματική σου σταδιοδρομίας και όχι μόνο όταν ψάχνεις δουλειά.
Για να το πετύχεις αυτό θα πρέπει να βελτιώσεις το επαγγελματικό σου προφίλ ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές:
Γράψε με λεπτομέρειες τις  περιγραφές θέσεων εργασίας Το να αναφέρεις στο προφίλ σου στο LinkedIn μόνο την  τρέχουσα εργασία σου δεν αρκεί. Όταν οι  recruiters περιηγούνται στο site για να αναζητήσουν πιθανούς υποψηφίους, ενδιαφέρονται να δουν και την προηγούμενη εμπειρία σου τουλάχιστον 10 χρόνια πριν. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αφιερώσεις αρκετό χρόνο για να συμπληρώσεις όλη την προϋπηρεσία που διαθέτεις, αλλά και μία σύνοψη από τα επιτεύγματα που έχεις πετύχει στην καριέρα σου.
Φρόντισε να είσαι επαγγελματίας Με το LinkedIn πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός. Δεν πρέπει να ξεχνάς ότι δεν έχει καμία σχέση με το Facebook ή οποιοδήποτε άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείς στον ελεύθερο χρόνο σου. Η κακή χρήση του με αργκό όρους θα μπορούσε να σου σταθεί εμπόδιο σε μία πρόσληψη. Επίσης, θα ήταν χρήσιμο να υπάρχει το email σας στη σελίδα σας προκειμένου κάποιος εργοδότης να έρθει σε επαφή μαζί σου.
Κάνε περισσότερες συνδέσειςΤο μυστικό στο LinkedIn είναι απλό. Όσο περισσότερες συνδέσεις κάνεις, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να βρεις δουλειά. Για να επεκτείνεις το δίκτυό σου θα πρέπει να είσαι πολύ δραστήριος εκεί και να επαναξιολογείς κάθε μήνα τις συνδέσεις σου. Έτσι γρήγορα θα πετύχεις το στόχο σου.
Δραστηριοποιήσου στον κλάδο σου
Γίνε ενεργό μέλος  στις ομάδες που συμμετέχεις. Απάντησε σε ερωτήσεις όταν έχεις την εμπειρία, πάρε μέρος στις συζητήσεις που γίνονται στα φόρουμ και κατέθεσε  την άποψή σου όταν γνωρίζεις κάποιο θέμα. Αν οι άλλοι βλέπουν ότι διαθέτεις «περιουσιακά στοιχεία» για τον κλάδο σου είναι  πιθανόν να επικοινωνήσουν μαζί σου σύντομα και να σου δώσουν μία επαγγελματική ευκαιρία.
Προσέγγισε τους επαγγελματικούς σου «φίλους»  live Επειδή οι συνδέσεις σου είναι online, δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να συναντήσεις τον κόσμο αυτό από κοντά. Χρησιμοποίησε το LinkedIn για να βρεθείς πρόσωπο με πρόσωπο με κάποιους ανθρώπους, ώστε να σπάσει ο πάγος και να προωθήσεις τα επαγγελματικά σου ζητήματα πιο εύκολα.

Προετοιμαστείτε εν όψει της συνέντευξης


Κατερίνα Μεϊμάρογλου, Partner, Cornerstone Athens 

Οι αρχικές εντυπώσεις που αποκομίζει ένας εργοδότης από έναν υποψήφιο, έχουν μεγάλη σημασία για την έκβαση της σχέσης. Οι εντυπώσεις αυτές δημιουργούνται αρκετά νωρίς και συγκεκριμένα από τη στιγμή που ο αξιολογητής από την πλευρά της εταιρίας/ εργοδότη, θα λάβει το βιογραφικό και τη συνοδευτική επιστολή από τον ενδιαφερόμενο.
Στη συνέχεια, εφόσον κληθεί για μια συνέντευξη, ο υποψήφιος έχει την ευκαιρία να κερδίσει τις εντυπώσεις με το να δείξει το ενδιαφέρον του για τη θέση, να ακούει προσεκτικά τον συνομιλητή του και να απαντάει στις ερωτήσεις του με ειλικρίνεια αλλά και διάθεση να προβάλλει τις ικανότητές του. Επίσης σημαντικό είναι να κάνει ερωτήσεις και ο ίδιος, προκειμένου να διευκρινίσει σημαντικές λεπτομέρειες που αφορούν την εταιρία ή τη θέση.
Ένας ενθουσιώδης υποψήφιος με τα απαραίτητα προσόντα, μπορεί να τραβήξει το ενδιαφέρον στο πλαίσιο της αρχικής επαφής και ενδεχομένως να εξασφαλίσει συμμετοχή στη συνέχεια της διαδικασίας. Αν και αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα προσληφθεί από την επιχείρηση, ωστόσο αποτελεί ένα θετικό βήμα για να συμπεριληφθεί στους ικανούς υποψήφιους που θα επιλεχθούν για την τελική διαδικασία αξιολόγησης.
Τα τεστ προσωπικότητας είναι ένα σοβαρό αλλά κατ' εξοχήν συμπληρωματικό μέσο αξιολόγησης υποψηφίων. Σε περιπτώσεις  θέσεων για άτομα χωρίς εμπειρία, και ειδικά σε μεγάλους οργανισμούς που προσλαμβάνουν μαζικά μεγάλους αριθμούς ανθρώπων, τα τεστ αποτελούν μια χρήσιμη διαδικασία ώστε να γίνει  σωστή επιλογή ατόμων μεταξύ εκατοντάδων  βιογραφικών που μπορεί να υπάρχουν προς αξιολόγηση.
H σημασία της προετοιμασίας

Στο πλαίσιο της αρχικής γνωριμίας ο υποψήφιος θα πρέπει σίγουρα να είναι συνεπής στο ραντεβού του και καλά προετοιμασμένος για να υποστηρίξει την υποψηφιότητά του και τις ικανότητές του. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι σε θέση να δικαιολογήσει τις επιλογές του σε επίπεδο προϋπηρεσίας, εκπαιδευτικών προσόντων κλπ. και φυσικά να αιτιολογήσει την πρόθεσή του να αναλάβει την θέση αλλά και να συνεργαστεί με την ενδιαφερόμενη εταιρεία. Καλό θα είναι να έχει σκεφτεί τι απαντήσεις θα ήθελε να δώσει σε κάποιες δημοφιλείς ερωτήσεις, όπως:
-«Τι γνωρίζετε για την εταιρίας μας;»
-«Γιατί θεωρείτε ότι είστε το κατάλληλο άτομο για τη θέση;»
-«Ποια θεωρείτε ότι είναι τα κύρια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του χαρακτήρα σας;»
-«Τι θα θέλατε να γνωρίζετε εσείς για τη θέση και την εταιρία;»
Οι παραπάνω ερωτήσεις είναι ενδεικτικές και μπορούν να διαφέρουν ανάλογα με την τακτική που θα ακολουθήσει ο αξιολογητής από την πλευρά της εταιρίας.
Οι παγίδες
Τα σημαντικότερα λάθη τα οποία μπορεί να κάνει κανείς είναι τα εξής:
Υπερεκτίμηση της αξίας του, δείχνοντας έλλειψη ωριμότητας
Η αξία ενός υποψηφίου στην αγορά ορίζεται από τις σπουδές, την εργασιακή εμπειρία του και την προσωπικότητά του. Κατά την αναζήτηση εργασίας του, ένας άνθρωπος πρέπει να μπορεί να ζυγίσει αυτή την αξία μέσα στην αγορά.

Δεν «πουλά» τα προσόντα του
Η αγορά εργασίας είναι πολύ ανταγωνιστική και οι θέσεις που πραγματικά αξίζουν από πλευράς εμπειριών, οδηγώντας σε σημαντικές καριέρες είναι οι λιγότερες και όχι οι περισσότερες. Όταν ο υποψήφιος θα έχει την ευκαιρία να συναντηθεί με κάποιον ο οποίος θα αποφασίσει εάν θα προχωρήσει για μια θέση ανάμεσα σε πολλούς άλλους, θα πρέπει να καταφέρει να ξεχωρίσει.
Εστιάζει πάρα πολύ και πρόωρα στα οικονομικά της θέσης
Το θέμα της αμοιβής είναι σημαντικό αλλά πρέπει να τίθεται στην κατάλληλη ώρα και με τον κατάλληλο τρόπο. Ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει χτίσει το προφίλ του απέναντι στον αξιολογητή και να έχει επικοινωνήσει πρωτίστως τις ικανότητές του και τις προθέσεις του, πριν συζητηθούν θέματα χρημάτων.
Άλλα λάθη που δεν συγχωρούνται έχουν να κάνουν με ηθικά θέματα, όπως την ηθελημένη ψευδή επικοινωνία θεμάτων όπως πτυχία που έχει αποκτήσει κανείς, τον ρόλο και την θέση του σε ένα οργανισμό, τις αποδοχές του κ.α. 

Πώς να διαπραγματευτείς ένα «δυνατό» πακέτο αμοιβής


Μίνα Μπαγιώτα 



Πώς να διαπραγματευτείς ένα «δυνατό» πακέτο αμοιβήςΈχεις περάσει τα δύο πρώτα στάδια επιλογής, βιογραφικό και συνέντευξη και βρίσκεσαι στην τελική ευθεία για την πρόσληψη. Σίγουρα ο πρωταρχικός σου στόχος είναι να πάρεις τη δουλειά. Όμως είμαι σίγουρη ότι δεν θα έλεγες όχι και σε ένα ικανοποιητικό πακέτο παροχών –μισθό, μπόνους, κινητό, κ.α. Η αλήθεια είναι ότι ο εργοδότης σου δεν θα σου το δώσει απλόχερα, ιδιαίτερα στην εποχή μας. Θα πρέπει να το διεκδικήσεις με τον κατάλληλο όμως τρόπο για να μην ρισκάρεις τη θέση εργασίας. Πώς θα το πετύχεις αυτό; Με τους σωστούς χειρισμούς. Οπλίσου με εμπιστοσύνη και ξεκίνα τις διαπραγματεύσεις για ένα υψηλό πακέτο παροχών, αφού λάβεις υπόψη σου τα παρακάτω:
Αποφάσισε τι θέλειςΠριν μπεις στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων πρέπει να έχεις αποσαφηνίσει στο μυαλό σου τι ακριβώς επιδιώκεις. Αν για παράδειγμα αποτελεί προτεραιότητα για σένα ο μισθός ή οι υπόλοιπες παροχές που θα μπορούσε να σου δώσει η επιχείρηση, όπως, η ιδιωτική υγειονομική περίθαλψη, το κινητό, τα μπόνους, το αυτοκίνητο, η εκπαίδευση, τα ταξίδια κ.α.
Μάθε για τον κλάδο σου
Αν ο τομέας στον οποίο δραστηριοποιείσαι διαθέτει νέες θέσεις εργασίας, έχεις το πλεονέκτημα -από τη στιγμή που βρίσκεσαι λίγο πριν από την πρόσληψη- να διαπραγματευτείς. Στην αντίθετη περίπτωση που ο κλάδος είναι κορεσμένος δεν έχεις πολλά περιθώρια για υψηλή αμοιβή.
Γίνε τολμηρόςΣυνήθως, τα αφεντικά δεν συμπαθούν τους εργαζομένους που έχουν την τάση να κάνουν ένα βήμα πίσω. Προσπάθησε να είσαι τολμηρός διεκδικώντας καλύτερους οικονομικούς όρους, για να μπορέσεις να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του μελλοντικού σου εργοδότη από την πρώτη μέρα.
Δες τι αξίζειςΕίπαμε ότι είναι καλό να εμμένεις στις απόψεις σου, αλλά μέχρι ένα σημείο. Πριν ζητήσεις ένα αστρονομικό ποσό είναι απαραίτητο να έχει προηγηθεί μία αξιόπιστη έρευνα αγοράς για να μάθεις, ποιοι είναι οι μισθοί που παίρνουν οι εργαζόμενοι στον κλάδο σου και πόσο «αμείβονται» τα δικά σου προσόντα και η επαγγελματική σου εμπειρία.
Δώσε προσοχή στα μπόνουςΕίναι αλήθεια ότι το θέμα των μπόνους είναι κάπως δύσκολο. Πρέπει να κατανοήσεις από την αρχή τους όρους με βάση τους οποίους διαμορφώνεται το ποσό των μπόνους, αλλά και πόσο δίκαιη είναι η εκτίμηση από την πλευρά της εταιρίας των επιδόσεων με βάση τις οποίες δίνονται.
Ξέχνα τη δικαιοσύνηΣίγουρα έχεις δικαίωμα να ζητήσεις το καλύτερο για τον εαυτό σου. Αρκεί αυτό το μήνυμα να το μεταφέρεις με το σωστό τρόπο στον αποδέκτη. Αν αρχίσεις να αναφέρεις τα ονόματα των συναδέλφων σου που πληρώνονται περισσότερο από σένα δεν θα κάνεις καλή εντύπωση στο αφεντικό σου. Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάς ότι εσύ είσαι στο ξεκίνημα και ότι η δικαιοσύνη στον επαγγελματικό χώρο δεν είναι πάντα αυτονόητη.
Βασίσου στην προαγωγήΑν η τελική διαπραγμάτευση δεν πήγε όπως περίμενες, αρχικά θα πρέπει να σεβαστείς την απόφαση του εργοδότη σου. Σε δεύτερη φάση όμως μπορείς να ελπίζεις σε καλύτερους οικονομικούς όρους στοχεύοντας σε μία εσωτερική προαγωγή. Πίστεψε με, μπορεί να αποτελέσει μια νέα ευκαιρία για να διαπραγματευτείς τις παροχές σου με πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Αρκεί όλο αυτό το διάστημα να αποδείξεις στον προϊστάμενό σου ότι αξίζεις τα λεφτά σου.

Όσα δεν έμαθες στο πανεπιστήμιο για την αγορά εργασίας


Μίνα Μπαγιώτα 


Αν νομίζεις ότι τελειώνοντας το πανεπιστήμιο τα δύσκολα πέρασαν είσαι γελασμένος... Μπορεί να θεωρείς ότι η προσπάθεια που κατέβαλες για να πάρεις καλούς βαθμούς στα μαθήματά σου ή να τελειώσεις την πτυχιακή σου, ήταν πολύ σκληρή, πίστεψέ με όμως ότι όταν προσγειωθείς στην πρώτη σου δουλειά θα καταλάβεις ότι τα δύσκολα μόλις τώρα αρχίζουν.
Είναι κάτι που συμβαίνει σε όλους. Γιατί στον κόσμο των επιχειρήσεων τα όπλα που χρειάζονται για να διαπρέψεις δεν έχουν να κάνουν με την εξυπνάδα και την νοημοσύνη που διαθέτεις, αλλά με τους επαγγελματικούς κανόνες και την εταιρική κουλτούρα, που εφαρμόζει η κάθε επιχείρηση. 
Με λίγα λόγια για να κερδίσεις το στοίχημα στον «κόσμο των μεγάλων» καλό είναι όταν ξεκινήσεις την πρώτη σου εργασία να λάβεις υπόψη σου τα εξής:
Απόκτησε τις απαραίτητες δεξιότητεςΑκόμη και αν δεν ξέρεις ακόμη τι ακριβώς θέλεις να κάνεις στη ζωή σου, υπάρχουν κάποιες δεξιότητες που θα σου φανούν χρήσιμες οτιδήποτε και αν αποφασίσεις να κάνεις επαγγελματικά στο μέλλον. Μερικές από αυτές μπορεί να είναι, ο καθορισμός στόχων, η αποτελεσματική επικοινωνία, η σωστή διαχείριση του χρόνου, κ.α.
Προσπάθησε να είσαι δυναμικός στην ανάπτυξη της καριέρας σουΕίναι καλό για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας σου να είσαι πάντα σε εγρήγορση και να μην απογοητεύεσαι εύκολα. Οι νέοι στόχοι, οι ευκαιρίες ανάπτυξης και τα μακροπρόθεσμα επαγγελματικά πλάνα πρέπει να χαρακτηρίζουν την καριέρα σου, συνεχώς. Μην λειτουργείς ποτέ χωρίς πρόγραμμα. Είναι σίγουρο ότι θα χάσεις χρόνο και θα ξεφύγεις από το στόχο σου -ιδιαίτερα στις μέρες μας που ο ανταγωνισμός στην αγορά εργασίας αυξάνεται και οι νέες θέσεις περιορίζονται.
Δημιούργησε τη δική σου εταιρική ταυτότηταΜάθε να αξιοποιείς στο έπακρο τις ικανότητές σου και να επενδύεις στα επιτεύγματά σου. Αυτό θα σε βοηθήσει να κάνεις πιο ώριμα επαγγελματικά βήματα και παράλληλα να χτίσεις ένα δυνατό εταιρικό προφίλ, γύρω από το όνομά σου.
Καλλιέργησε «κερδοφόρες» σχέσεις.Η επαγγελματική δικτύωση στις μέρες μας είναι ένα πολύτιμο εργαλείο και συ πρέπει να ωφεληθείς απ' αυτό. Η συλλογή πληροφοριών, η προσωπική προβολή στο χώρο που δραστηριοποιείσαι και οι σημαντικές συνδέσεις θα σε βοηθήσουν να προχωρήσεις πιο γρήγορα στην καριέρα σου. Καλό είναι λοιπόν να αναζητήσεις νέες γνωριμίες και εντός και εκτός επιχείρησης.
Δείξε ευελιξία με τους άλλουςΝα έχεις πάντα στο νου σου ότι οι άλλοι άνθρωποι δεν έχουν τους ίδιους στόχους, ούτε ενδιαφέρονται για τα ίδια πράγματα με εσένα. Όταν παίρνεις μέρος σε μία διαπραγμάτευση η συμπεριφορά σου πρέπει να δείχνει ότι είσαι διατεθειμένος να παραχωρήσεις κάτι και στον αντίπαλό σου. Με τον τρόπο αυτό έχεις περισσότερες πιθανότητες να αποσπάσεις αυτό που θέλεις.

Πολύτιμες επαγγελματικές εμπειρίες για όλους


Μίνα Μπαγιώτα 


Η αλήθεια είναι ότι η περίοδος που διανύουμε δεν βοηθάει για να «χτίσεις» την καριέρα σου. Οι ευκαιρίες στην ελληνική αγορά εργασίας είναι πολύ περιορισμένες και όπως δείχνουν τα πράγματα θα παραμείνουν έτσι για αρκετό διάστημα ακόμη. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραμείνεις στο σπίτι σου μέχρι να περάσει η κρίση, αφού δεν μπορείς να μπορείς να βρεις τη δουλειά που σου ταιριάζει.
Μία εναλλακτική γι' αυτή τη δύσκολη χρονιά, που θα τη σύστηναν ανεπιφύλακτα όλοι οι σύμβουλοι σταδιοδρομίας είναι να εργαστείς σε δουλειές πιο «πρόχειρες» ή σε θέσεις μερικής απασχόλησης, μέσα από τις οποίες μπορείς να αποκτήσεις σημαντική εργασιακή εμπειρία και να αναπτύξεις και άλλες δεξιότητες.
Αν συζητήσεις με στελέχη που έχουν κάνει μία επιτυχημένη καριέρα, αρκετά απ' αυτά θα σου πουν ότι πριν αρχίσουν να δουλεύουν στον «πραγματικό κόσμο», είχαν απασχοληθεί σε θέσεις μερικής απασχόλησης, δουλεύοντας ως σερβιτόροι, μπάρμαν, babysitters, κ.α. Και βέβαια θα σου πουν ακόμη ότι βγήκαν κερδισμένοι από όλη αυτή την εμπειρία.
 Με λίγα λόγια, από το να μείνεις στο σπίτι σου αδρανής περιμένοντας να ξεπεράσει η Ελλάδα την ύφεση, είναι προτιμότερο να εργαστείς σε ένα εστιατόριο γρήγορου γεύματος-φαστ φουντ, σε ένα κατάστημα λιανικής, σε ένα μπαρ ή καφέ, σε ένα τηλεφωνικό κέντρο ή ακόμη και να κάνεις κάποιες χειρωνακτικές εργασίες.
Οι πιο σημαντικές δουλειές που θα σου διδάξουν βασικά πράγματα για το επαγγελματικό σου μέλλον και θα σου δώσουν πολύτιμα μαθήματα για την ίδια τη ζωή είναι:
Σερβιτόρος/σερβιτόραΕίναι γνωστό ότι η καλή ή η κακή εξυπηρέτηση σε ένα εστιατόριο ή ένα καφέ διαμορφώνει την εικόνα του μαγαζιού. Κάνοντας αυτή τη δουλειά θα μάθεις να αναλαμβάνεις ευθύνες και να είσαι ευγενικός και φιλικός με τους ανθρώπους. Όλα αυτά θα σου χρειαστούν στο μέλλον, οποιαδήποτε δουλειά και αν επιλέξεις.
Πωλητής/πωλήτρια Αν εργαστείς στον τομέα της λιανικής σίγουρα θα πάρεις πολλά μαθήματα. Θα αποκτήσεις περισσότερη υπομονή απ' ότι είχες πριν και θα μάθεις να μην είσαι αγενής και να σέβεσαι τους άλλους στην επαγγελματική και την προσωπική σου ζωή. Οι δύο αυτές αρετές, υπομονή και σεβασμός θα σου δείξουν πώς να αντιμετωπίζεις στις επόμενες δουλειές σου καλύτερα τους συναδέλφους σου ή τους πελάτες της εταιρίας σου και να αναπτύσσεις πιο επιτυχημένες επαγγελματικές σχέσεις.
Υπάλληλος εξυπηρέτησης πελατών Μια εργασία στην εξυπηρέτηση πελατών θα σου διδάξει ευγένεια και θα σε κάνει να σκεφτείς δύο φορές τον τρόπο που αντιμετωπίζεις τους ανθρώπους.
Χειρωνακτική εργασία Αναμφισβήτητα, η χειρωνακτική εργασία οποιουδήποτε είδους, είτε κούρεμα γκαζόν, είτε οικοδομή, είτε καθαρισμός είναι σκληρή δουλειά. Επιλέγοντας αυτό τον τρόπο απασχόλησης θα μάθεις να εργάζεσαι σκληρά και θα διδαχτείς ηθική εργασίας, καθώς υπάρχει ελάχιστο περιθώριο λάθους, γιατί τα ατυχήματα σ' αυτές τις περιπτώσεις παραμονεύουν.

Nightwish & Greece

Η πανέμορφη χώρα μας και ένα πολύ πετυχημένο συγκρότημα...... Ελλάδα και Nightwish........


Sleeping sun , Creek Mary's Blood , Deep Silent Complete , The Siren , While your lips are still Red 

Πώς να πεις στο αφεντικό σου μια... μεγάλη ιδέα


Μίνα Μπαγιώτα 

Βλέπεις την εταιρία σου να χάνει σημαντικές ευκαιρίες και διστάζεις να πεις τις ιδέες σου, γιατί είσαι καινούργιος στο γραφείο; Φοβάσαι ότι το αφεντικό σου δεν θα ανταποκριθεί και θα απογοητευτείς; Πιστεύεις ότι αν ξεστομίσεις κάτι πρωτοπόρο σε ένα καινούργιο εργασιακό περιβάλλον θα δημιουργήσεις ίντριγκες με τους συναδέλφους σου; Καταλαβαίνω οι φρέσκες ιδέες αντιμετωπίζονται με καχυποψία στην  Ελλάδα, αλλά αν το θέλεις πραγματικά υπάρχει λύση. Αρκεί να ακολουθήσεις ένα σωστό σχέδιο, αφού πρώτα βέβαια έχεις βγεις την ιδέα κλειδί που θα προωθήσει τις δουλειές της εταιρίας σου.
Πριν απευθυνθείς  στο αφεντικό σου καλό είναι να εξετάσεις τα παρακάτω;
Πόσο καλή ιδέα είναι για την επιχείρηση;
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε μία super ιδέα και σε μια ιδέα που θα προωθήσει ουσιαστικά την εταιρία σου. Πρέπει να τα βάλεις κάτω και να μελετήσεις καλά τα πραγματικά οφέλη που προκύπτουν για τον εργοδότη σου από την δική σου πρόταση.
Για να το πετύχεις πρέπει να απαντήσεις σε τρία ερωτήματα που είναι σίγουρο ότι  θα σου θέσει το αφεντικό σου:
- Πόσο κοστίζει η ιδέα;
- Ποιος θα την υλοποιήσει;  
- Πότε θα φανούν τα πρώτα αποτελέσματα;
Πόσο παντρεύεται η ιδέα σου με το όραμα της εταιρίας;
Όσο καινούργιος και να είσαι σε μία επιχείρηση πρέπει να γνωρίζεις τους στόχους και το όραμα της. Για να τα μάθεις όλα αυτά θα πρέπει αν έχεις τα μάτια και τα αυτιά σου ανοιχτά και να παρακολουθείς με κάθε λεπτομέρεια ότι ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα της εταιρίας ή στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Όλη αυτή η πληροφόρηση θα σε βοηθήσει να συνδέσεις την καινούργια ιδέα σου με τους στόχους της εταιρίας, που είναι και το ζητούμενο για να μπορέσει να υλοποιηθεί.
Πόσα πράγματα ξέρεις  για το αφεντικό σου; 
 Αν δεν γνωρίζεις τα... κουμπιά του αφεντικού σου ή του προϊσταμένου σου, καλό είναι να τα μάθεις πριν μπεις στη διαδικασία να του προτείνεις κάτι καινούργιο στη δουλειά. Σε κάθε περίπτωση πάντως η πιθανότητα επιτυχίας αυξάνεται αν το όφελος είναι σημαντικό όχι μόνο για σένα, αλλά συνολικά για την ομάδα σου ή ακόμη καλύτερα για ολόκληρη την εταιρία. Αν η ιδέα σου περιορίζεται μόνο στα δικά σου συμφέροντα, τότε είναι καλύτερα να μην την ξεστομίσεις καν.
Είναι η κατάλληλη στιγμή; 
Ωραία έχεις έτοιμη την ιδέα και ανυπομονείς να τη μοιραστείς με τον εργοδότη σου. Η πρότασή σου μπορεί να είναι εξαιρετική, αλλά αν η στιγμή που θα επιλέξεις να τη συζητήσεις δεν είναι η κατάλληλη, θα στο πω πολύ απλά, ΕΧΑΣΕΣ. Το timing είναι πολύ σημαντικό σε αυτές τις περιπτώσεις.
Να μπω κατευθείαν στο θέμα ή όχι;
Ένας πολύ καλός τρόπος για να τραβήξεις την προσοχή του προϊσταμένου σου είναι να μπεις κατευθείαν στο θέμα και να μην αρχίσεις να αναλύεις με κάθε λεπτομέρεια το σχέδιό σου. Δεν είναι καινούργιο, αλλά οι διευθυντές αναζητούν λύσεις για τα προβλήματα που τους κρατούν ξάγρυπνους τη νύχτα. Για παράδειγμα, αν παρουσιάσεις μία ιδέα που μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις είναι σίγουρο ότι θα κερδίσεις τις εντυπώσεις.
Έχεις αρκετή αυτοπεποίθηση;
Όπως ακριβώς συμβαίνει με  την παρουσία σου στην επαγγελματική συνέντευξη έτσι και με την  ιδέα σου όταν αποφασίσεις να τη μοιραστείς με το αφεντικό σου επιβάλλεται να αποπνέεις αυτοπεποίθηση και έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου.
Καλή επιτυχία λοιπόν!

Κέρδισε... πόντους στη συνέντευξη με το κατάλληλο ντύσιμο


Μίνα Μπαγιώτα

Αν ετοιμάζεσαι να πας σε κάποια επαγγελματική συνέντευξη, δεν φαντάζομαι να περνάει από το μυαλό σου, ότι μπορεί να εμφανιστείς στον υποψήφιο εργοδότη σου με κανένα σέξι φόρεμα, εκκεντρικό κοστούμι, φόρμες ή αθλητικά. Ακόμα και αν όλα αυτά δεν ταιριάζουν στο στυλ και δεν θα τα φόραγες ποτέ, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κινδυνεύεις να κάνεις κάποιο σημαντικό λάθος με το ντύσιμο σου, το οποίο, είναι σίγουρο ότι θα σου κοστίσει ακριβά. Ακόμα και κάποιες μικρές, ανεπαίσθητες λεπτομέρειες μπορεί να σου κλείσουν το δρόμο προς μια νέα θέση εργασίας. Γι' αυτό καλό είναι να προσέξεις τα εξής:
-Μην παραείσαι casual. Ακόμα και όταν μια επιχείρηση έχει πιο χαλαρό κλίμα, να θυμάσαι ότι η συνέντευξη θα γίνει σε εντελώς επαγγελματικό επίπεδο και με ανάλογο ένδυμα. Γι' αυτό δεν θα πρέπει σε τίποτα το ντύσιμό σου να θυμίζει γυμναστήριο. Αν έχεις κάποιον γνωστό που εργάζεται στην εταιρία στην οποία βρίσκεται η θέση που διεκδικείς, ρώτησέ τον για τους ενδυματολογικούς κώδικες που υπάρχουν και φρόντισε να τους ακολουθήσεις.
-Μην το παρακάνεις. Είμαι σίγουρη ότι το πρώτο πράγμα που θα θυμάται ο HR -με τον οποίο θα κάνεις τη συνέντευξη- από σένα δεν θα θέλεις, να είναι το άρωμα σου, αλλά οι δεξιότητές σου. Γι' αυτό είναι καλύτερα να αποφύγεις τις έντονες κολόνιες. Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάς ότι πολλοί άνθρωποι είναι αλλεργικοί σε ορισμένα αρώματα και μυρωδιές. Την ίδια προσοχή θα πρέπει να δείξεις και αν είσαι γυναίκα σε ότι αφορά το μακιγιάζ και τα κοσμήματα. Ακόμη και αν το έντονο μακιγιάζ ή τα πληθωρικά κοσμήματα αντιπροσωπεύουν το στυλ την ώρα της συνέντευξης θα πρέπει οπωσδήποτε να τα αποφύγεις.
-Μην ξεχνάς την άνεση. Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι αρκετά νευρικοί κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, οπότε είναι καλό τα ρούχα που θα επιλέξεις να σε κάνουν να νοιώθεις άνετα. Να μην είναι ούτε στενά, ούτε νάιλον, γιατί θα σε κάνουν να ιδρώσεις εύκολα και να αισθανθείς περίεργα.
-Μην εμφανίζεις πάρα πολύ δέρμα. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα με υποψήφιες που έφτασαν σε επαγγελματικές συνεντεύξεις με μίνι και δικτυωτό καλσόν, με δερμάτινο γιλέκο χωρίς πουκάμισο από μέσα, ή υποψήφιοι με βερμούδα. Ένα είναι σίγουρο, αυτοί οι υποψήφιοι δεν κατάφεραν να πάρουν τη δουλειά.
-Μην αποφεύγεις τον καθρέφτη. Πριν φύγεις από το σπίτι καλό είναι ρίξεις μία ματιά στον καθρέφτη για να διαπιστώσεις ότι η εμφάνισή σου είναι άκρως επαγγελματική - νύχια, μαλλιά, παπούτσια.
-Μην ξεχνάς ότι σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον, όλα παίζουν ρόλο. Ακόμη και η παραμικρή λεπτομέρεια μπορεί να συμβάλλει στο να δημιουργήσεις τις καλύτερες εντυπώσεις στο μελλοντικό σου εργοδότη. Φρόντισε να το εκμεταλλευτείς!

Πώς θα «επιζήσεις» από τη μακροχρόνια ανεργία


Μίνα Μπαγιώτα


Άνεργος ή άνεργη; Προς θεού, δεν το εύχομαι ούτε για σένα ούτε για μένα όμως δυστυχώς συμβαίνει καθημερινά. Πριν από λίγα χρόνια, μια απόλυση θα μπορούσε να σημαίνει ένα διάλειμμα λίγων μηνών για να αναζητήσεις κάτι καλύτερο επαγγελματικά. Στις μέρες μας όμως η απώλεια της δουλειάς σου είναι μεγάλο θέμα, αν σκεφτεί κανείς ότι ο αριθμός των ανέργων αυξάνεται συνεχώς. Τα τελευταία στοιχεία που ανακοινώθηκαν από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία για τον Οκτώβριο του 2010 ανεβάζουν το ποσοστό της ανεργίας στο 13,5 και τον αριθμό των ανέργων κοντά στις 700.000.
Σήμερα, είτε είσαι άνεργος στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό η ιστορία είναι πάνω κάτω ίδια. Στην αρχή νοιώθεις ανακούφιση που ξεφορτώθηκες το δύστροπο αφεντικό σου, στη συνέχεια διακατέχεσαι από πείσμα ότι θα βρεις κάτι καλύτερο, ακολουθούν: αποστολή βιογραφικών, συστατικές επιστολές, δεκάδες συνεντεύξεις και στο τέλος νοιώθεις τι άλλο; απογοήτευση και πικρία. Η κατάσταση όμως εξελίσσεται έτσι και οι επιλογές που έχεις δεν είναι πολλές. Πρέπει να παίξεις όλα σου τα χαρτιά για να βγάλεις άκρη. Βασική προϋπόθεση βέβαια να οπλιστείς με υπομονή. Και σίγουρα να διασώσεις τον εαυτό σου και την υγεία σου.
Τώρα, πώς θα το κάνεις αυτό;
Μιλώντας με ανθρώπους που πέρασαν από το ίδιο «λούκι» μας είπαν τις δικές τους εναλλακτικές και κατέληξα στα εξής:
Επιχειρηματικότητα 
Μία πρώτη λύση θα ήταν να ανοίξεις τη δική σου επιχείρηση. Είτε στον τομέα που έχεις πείρα, είτε δημιουργώντας κάτι εντελώς καινούργιο. Αυτό όμως απαιτεί ένα ικανοποιητικό κεφάλαιο. Κάτι που σίγουρα δεν διαθέτουμε όλοι.
Πάμε λοιπόν σε άλλες επιλογές πιο ρεαλιστικές:
Consulting 
Είναι ένας καλός τρόπος για να συμπληρώσεις τα... κενά που ίσως να έχεις στο βιογραφικό σου και να αποκτήσεις νέες δεξιότητες. Μέσα από το LinkedIn, την προσωπική δικτύωση ή την εθελοντική εργασία μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.
Εθελοντισμός
Κάποιοι νέοι θα το επέλεγαν για να βοηθήσουν ανθρώπους που έχουν πολύ μεγάλη ανάγκη. Αν νομίζεις ότι μπορείς να το κάνεις, είναι σίγουρο ότι θα νοιώσεις καλύτερα, θα γνωρίσεις κόσμο και δεν θα αφήσεις την ανεργία να σε πάρει από κάτω.
Χόμπι
Αν δεν είσαι από αυτούς τους μονότονους ανθρώπους που ενδιαφέρονται μόνο για τη δουλειά τους είσαι από τους τυχερούς. Τώρα που έχεις διαθέσιμο χρόνο έχεις την ευκαιρία  να «επανασυνδεθείς» με τα ταλέντα και τα χόμπι σου. Ποιος ξέρει; Μπορεί να ανακαλύψεις μέσα από κει μια νέα επαγγελματική πορεία.
Σωματική άσκηση
Η τακτική άσκηση θα σου προσφέρει πολλά οφέλη. Εκτός από τα προφανή: υγεία,  καλύτερη σωματική κατάσταση μπορεί να σε βοηθήσει να έχεις μια πιο θετική στάση στα πράγματα και να επανακτήσεις την αυτοεκτίμησή σου – που αναμφισβήτητα έχει πληγεί από τις συνεχείς απογοητεύσεις και τις κλειστές πόρτες στην αγορά εργασίας.

Κλείνοντας όμως θέλω να σου πω κάτι απλό, αλλά εντελώς ρεαλιστικό:
Δεν έχει σημασία, με ποιον από τους παραπάνω τρόπους θα επιλέξεις να αντιμετωπίσεις τη μακροχρόνια ανεργία, αρκεί να θυμάσαι ένα πράγμα: Τίποτα δεν πρέπει να σε «τσακίσει». Να επηρεάσει τη θετική σου στάση. Το ξέρω, άνθρωπος είσαι. Θα σε πάρει από κάτω όπως έχει πάρει και εμένα πολλές φορές, όταν έμεινα άνεργη. Όμως είσαι εδώ και πρέπει να το παλέψεις!

10 συμβουλές για να βρεις δουλειά μέσα στο 2012


Δώσε έμφαση σε θέσεις που μπορείς να ξεκινήσεις αμέσως δουλειά
Μίνα Μπαγιώτα 
Μία καινούργια χρονιά ξεκίνησε. Και ναι προβλέπεται δύσκολη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εσύ πρέπει να χάσεις το κουράγιο σου αν ψάχνεις για δουλειά. Ξέχνα πώς πηγαίνει η οικονομία. Αρκετά προβληματίστηκες το 2010. Πάρε τον έλεγχο στα χέρια σου και επικεντρώσου στο τώρα και στο πώς θα βρεις δουλειά. Το 2011 δεν θα περιμένεις οι εταιρίες να σε προσλάβουν, αλλά θα εσύ βάλεις τα δυνατά σου για να προσληφθείς και να βρεις τη δουλειά που σου ταιριάζει. Πώς θα γίνει αυτό; Όχι με μαγικές συνταγές, αλλά με σχέδιο και στρατηγική. Λάβε υπόψη σου τα 10 tips που σου προτείνω και θα με θυμηθείς: 
Περιόρισε την αναζήτηση
Μην χάνεις χρόνο στέλνοντας βιογραφικά για θέσεις εργασίας που δεν έχεις τα προσόντα ή δεν θέλεις πραγματικά. Είναι χάσιμο χρόνου! Προσπάθησε να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου όταν αξιολογείς τις ανοιχτές θέσεις. Δώσε έμφαση στις θέσεις στις οποίες αν προσληφθείς μπορείς να ξεκινήσεις αμέσως δουλειά, χωρίς καν να εκπαιδευτείς και αξιοποίησε όλο το χρόνο προς αυτή την κατεύθυνση.
Επέστρεψε στα θρανία
Αν αισθάνεσαι ότι δεν έχεις τις δεξιότητες, τις οποίες απαιτούν οι περισσότερες δουλειές, τότε να ξέρεις ότι ήρθε η ώρα να τις αποκτήσεις. Αυτό σημαίνει ότι αν είσαι άνεργος ξέχνα τους καφέδες και τις βόλτες και επέστρεψε στα θρανία. Αν δεν έχεις την οικονομική δυνατότητα αναζήτησε επιδοτούμενα προγράμματα ή σεμινάρια. Μόνο σε καλό θα σου βγει. Σκέψου μόνο ότι, όταν η οικονομία ανακάμψει, εσύ θα είσαι από τους περιζήτητους.
Καθόρισε τους στόχους σου
Μπορεί ο πρωταρχικός σου στόχος να είναι να βρεις δουλειά, αλλά την ίδια στιγμή δεν πρέπει να αφήσεις στην τύχη τους, τους βραχυπρόθεσμους στόχους. Με λίγα λόγια, θέσε προτεραιότητες για το 2011, συνολικά, αλλά και για κάθε μήνα χωριστά. Για παράδειγμα, βάλε στόχο για τον Ιανουάριο να ενταχθείς σε ένα σύλλογο αποφοίτων ή σε μια επαγγελματική οργάνωση, το Φεβρουάριο να παρακολουθήσεις μία εκδήλωση, κ.α. Ακούγεται κάπως πιεστικό, αλλά έτσι θα μπορείς να αξιολογείς συνεχώς την πρόοδο σου.
Δοκίμασε κάτι νέο
Αν είσαι κολλημένος σε έναν άκαρπο τρόπο αναζήτησης εργασίας δοκίμασε μία νέα στρατηγική. Αν για παράδειγμα μέχρι τώρα ο μοναδικός τρόπος που χρησιμοποιούσες ήταν το internet και τα αντίστοιχα sites είναι καιρός να απευθυνθείς και σε ένα σύμβουλο. Μια πολύπλευρη προσέγγιση θα έχει, σίγουρα, καλύτερα αποτελέσματα.

Απόκτησε προβάδισμα
Αν πέσει στην αντίληψή σου μια δουλειά που μοιάζει ιδανική για σένα, φρόντισε να ξεχωρίσεις από το πλήθος. Προσπάθησε να μάθεις το όνομα του διευθυντή προσωπικού ή κάποιου που να εργάζεται στην ίδια υπηρεσία και στείλε ένα e-mail άμεσα. Κάνε το ίδιο ψάξιμο και στο internet. Βρες ότι μπορείς για τα στελέχη της εταιρίας από το LinkedIn, κ.α.
«Καλλιέργησε την online φήμη σου
Όταν ο HR βάλει στο google το όνομά σου –και πίστεψέ με θα το κάνει- θα βρει κάποιες πληροφορίες για σένα μέσα από το Facebook, το LinkedIn ή το Twitter. Το θέμα λοιπόν είναι τι είδους πληροφορίες θα είναι αυτές. Αν έχεις χτίσει ένα επαγγελματικό προφίλ online τότε κερδίζεις το στοίχημα, διαφορετικά οι εντυπώσεις θα είναι αρνητικές.


Φτιάξε τη δική σου ιστοσελίδα

Αν θέλεις να πας το προφίλ σου στο internet ένα βήμα παραπέρα, δημιούργησε τη δική σου ιστοσελίδα, στην οποία θα παρουσιάζεις τις δεξιότητες και τα ταλέντα σου με ενδιαφέροντα τρόπο. Αυτό θα σου δώσει μπόνους και θα ενισχύσει τον επαγγελματισμό σου. Αν πάλι αυτό σου φαίνεται βουνό, τότε ξεκίνα με το δικό σου blog που θα απαιτεί λιγότερο χρόνο και κόστος.
Ενημερώσου για τα νέα της αγοράς
Μείνε ενημερωμένος διαβάζοντας οικονομικές εφημερίδες, σχετικές εκδόσεις, σχόλια στα blogs. Οι πληροφορίες αυτές μπορεί να σου δώσουν νέες ιδέες για το πού και πώς θα ψάξεις για δουλειά.

Πούλα τον εαυτό σου

Όταν συμμετέχεις σε μία συνέντευξη, φρόντισε να είσαι καλά προετοιμασμένος. Δεν είναι ώρα για πειραματισμούς, ούτε για σεμνότητες. Δείξε όλα τα δυνατά σου σημεία και απαρίθμησε τα επιτεύγματά σου από τις προηγούμενες δουλειές.
Δες το ποτήρι μισογεμάτο  
Η αναζήτηση εργασίας, θα έχει σίγουρα και απογοητευτικές στιγμές. Αυτό δεν θα πρέπει να σου ρίξει το ηθικό. Μάθε από τα λάθη σου και προσπάθησε να μείνεις προσηλωμένος στο στόχο σου, καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Η θετική στάση θα σε κάνει πιο παραγωγικό και θα σε βοηθήσει να βρεις πιο γρήγορα την επόμενη εργασία.

6 λάθη για να παραμείνετε... άνεργοι


Μίνα Μπαγιώτα 

Έχετε στείλει άπειρα βιογραφικά, έχετε κάνει πολλές συνεντεύξεις, διαθέτετε μία ολόκληρη λίστα νέων επαφών στην ατζέντα σας, εξακολουθείτε, όμως, να είσαστε άνεργοι. Αν αναρωτιέστε, τι συμβαίνει ή τι κάνετε λάθος, οι σύμβουλοι σταδιοδρομίας έχουν την απάντηση.
«Όσο και αν ακούγεται περίεργο υπάρχουν βιογραφικά που... φωνάζουν, μην με προσλάβεις» επισημαίνουν. «Με τον ίδιο τρόπο το παιχνίδι μπορεί να χαθεί και στη συνέντευξη. Δεν είναι λίγες οι φορές που εργοδότες και υποψήφιοι έχουν εντελώς διαφορετική άποψη για το αποτέλεσμα».
Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα αναζητήσετε νέα εργασία καλό είναι να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τα σημεία που δεν σας κάνουν... ευπρόσδεκτο σε μία εταιρία.
Έχετε παραλείψει από το βιογραφικό οποιοδήποτε στοιχείο επικοινωνίας
Όταν ετοιμάζετε το βιογραφικό σας, είναι φυσικό να δίνετε προτεραιότητα στις σπουδές, την εμπειρία και τις δεξιότητές σας. Όσο εντυπωσιακά όμως και να είναι τα προσόντα σας, δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει υπέρ σας αν ο υπεύθυνος προσωπικού δεν μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σας. Βασικός κανόνας λοιπόν είναι να γράφετε πάντα τη διεύθυνση του σπιτιού σας, τον αριθμό του τηλεφώνου σας και το e-mail σας προκειμένου οι μελλοντικοί εργοδότες να έρθουν σε επαφή μαζί σας.
Υπάρχουν πολλά κενά μεταξύ των εργασιών που έχετε κάνει
Ακόμη και στις περιπτώσεις που έχετε μία σημαντική και μακρά επαγγελματική πορεία, τα μεγάλα κενά μεταξύ της προηγούμενης και της νέας σας δουλειάς μπορεί να δημιουργήσουν αρνητική εντύπωση στον δυνητικό σας εργοδότη. Να είστε σίγουροι ότι όταν ο διευθυντής προσωπικού... ανακαλύψει ότι ήσασταν άνεργοι για παραπάνω από τρεις μήνες, θα σας ζητήσει να του εξηγήσετε το λόγο.
Δεν είσαστε καλά προετοιμασμένοι για τη συνέντευξη
Αρκετοί είναι οι υποψήφιοι που συμμετέχουν σε μία συνέντευξη χωρίς προηγουμένως να έχουν κάνει ανάλογη έρευνα για την εταιρία που προσφέρει τη θέση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να φτάνουν στο γραφείο του HR και να μην είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι. Στις μέρες μας, το internet είναι μία καλή πηγή πληροφόρησης, που μπορεί να σας δώσει στοιχεία για την επιχείρηση στην οποία απευθύνεστε.
Σε πολλές περιπτώσεις πάλι οι ενδιαφερόμενοι δεν έχουν μαζί τους φωτοτυπία του βιογραφικού τους σημειώματος. Όλα αυτά τα στοιχεία πρέπει να τα λάβετε υπόψη σας, πριν συναντήσετε  τους μελλοντικούς σας συνεργάτες.
Δεν διαθέτετε καθόλου συστάσεις
Αν παραλείψετε τις συστάσεις ο HR θα συμπεράνει ότι δεν γνωρίζετε κανέναν που θα είχε να πει κάτι θετικό για τη δουλειά σας ή να εγγυηθεί για σας. Να θυμάστε -όσο και αν ορισμένες φορές θέλετε να το αποφύγετε- ότι οι διευθυντές προσωπικού επικοινωνούν τουλάχιστον με έναν προηγούμενο εργοδότη σας, πριν σας προσλάβουν.
Έχετε μόνο άσχημα πράγματα να πείτε για τους προηγούμενους εργοδότες σας
Αν θέλετε να μοιραστείτε με κάποιον τις αρνητικές εμπειρίες από την προηγούμενη δουλειά σας με τον μελλοντικό σας εργοδότη, μάλλον δεν είναι το κατάλληλο πρόσωπο. Για να πετύχετε την πρόσληψη καλό είναι να στρέψετε τα αρνητικά της προηγούμενης θέση σε θετικά. Δώστε τις παρακάτω απαντήσεις: «Ψάχνω για νέες προκλήσεις στον επαγγελματικό τομέα. Η προηγούμενη δουλειά μου δεν μπορούσε να μου προσφέρει τίποτα παραπάνω» ή «Θέλω να εργαστώ σε ένα περιβάλλον που θα αισθάνομαι μέρος της ομάδας. Η τελευταία μου θέση δεν μου έδινε αυτή τη δυνατότητα» και βγείτε... νικητές.
Έχετε αλλάξει παραπάνω από πέντε δουλειές τον τελευταίο χρόνο
Στις μέρες μας είναι γεγονός ότι οι εργαζόμενοι δεν συνταξιοδοτούνται από την πρώτη τους δουλειά, ούτε μένουν σε έναν εργοδότη για 15 ή 20 χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι οι συχνές αλλαγές εργασίας μπορούν να περάσουν απαρατήρητες. Το αντίθετο μάλιστα. Εμφανίζουν μία αρνητική εικόνα για σας. Δείχνουν ότι δεν μπορείτε να ανταποκριθείτε στις ανάγκες μίας θέσης και ότι οι προϊστάμενοι σας δεν μπορούν να σας εμπιστευτούν. Γι' αυτό στην περίπτωση αυτή καλό είναι να επιλέξετε σε ποιες δουλειές θα αναφερθείτε στο βιογραφικό σας.

Περιζήτητος εργαζόμενος ο freelancer


Μίνα Μπαγιώτα 


Εργάζεσαι ως freelancer, ελεύθερος επαγγελματίας ή με σύμβαση ορισμένου χρόνου; Στις μέρες μας, μάλλον είσαι από τους τυχερούς ή για να το θέσω καλύτερα ανήκεις στους... περιζήτητους εργαζόμενους.
Η μισθωτή εργασία αλλάζει μορφή, γίνεται όλο και πιο ευέλικτη ανατρέποντας τα μέχρι σήμερα δεδομένα στην αγορά. Μόνο τον τελευταίο χρόνο, στο Ηνωμένο Βασίλειο, το ποσοστό εκείνων που εργάζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες αυξήθηκε 5%. Η ίδια τάση επικράτησε στην Αμερική και τον Καναδά. Μπορεί να μειώθηκε η απασχόληση στον οικονομικό και το βιομηχανικό κλάδο, την ίδια στιγμή όμως αυξήθηκαν οι αυτοαπασχολούμενοι. Ακόμη και τώρα που, η οικονομία του Καναδά φαίνεται να ανακάμπτει από την ύφεση, οι εταιρίες συνεχίζουν να κάνουν περικοπές στις δαπάνες τους και να εστιάζουν ξανά και ξανά στη μείωση του εργατικού δυναμικού τους.
Πράγμα που σημαίνει ότι η τάση των freelancers, όπως όλα δείχνουν, ήρθε για να μείνει. Αν λοιπόν έχεις εργαστεί μόνο με το καθεστώς της πλήρους απασχόλησης ίσως είναι η κατάλληλη εποχή να προσαρμοστείς στα νέα δεδομένα και να γίνεις πιο ευέλικτος. Αν δεν μπορείς να βρεις μόνιμη απασχόληση μην κάθεσαι στο σπίτι,  πειραματίσου σε πιο ελεύθερες ή προσωρινές συνεργασίες και εκμεταλλεύσου την τάση της εποχής που είναι η αυξημένη ζήτηση για αυτοαπασχολούμενους και συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
Ένα πρώτο βήμα για να ενημερωθείς καλύτερα είναι να εξερευνήσεις με κάθε λεπτομέρεια γνωστές ιστοσελίδες που απευθύνονται σε ελεύθερους επαγγελματίες. Για τη διευκόλυνσή σου, στο kariera.gr συγκεντρώσαμε τα πέντε πιο δημοφιλή sites παγκοσμίως. Κάνε Google στα FlexJobs, Elance, oDesk, Guru, Freelancer και ανακάλυψε τα μυστικά ενός επιτυχημένου αυτοαπασχολούμενου και τις θέσεις εργασίας freelancers που είναι ανοιχτές σε όλες τις χώρες του κόσμου.
FlexJobs. Με πάνω από 50 κατηγορίες για ευκαιρίες καριέρας και θέσεις εργασίας το FlexJobs απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες, καθώς αφορά υποψηφίους από entry-level έως executive, μερικής ή πλήρους απασχόλησης. Επιπλέον, προσφέρει και άλλα χρήσιμα εργαλεία για όσους αναζητούν εργασία, όπως συμβουλές από ειδικούς, τεστ δεξιοτήτων, άριστη εξυπηρέτηση πελατών και εγγυημένα αποτελέσματα. Βέβαια, οι περισσότερες από τις θέσεις εργασίας στην ιστοσελίδα αυτή έχουν έδρα τις ΗΠΑ, όμως υπάρχουν καλές ευκαιρίες και στον Καναδά και την Ευρώπη.
Elance. Το Elance μέχρι πρόσφατα ήταν μία ιστοσελίδα αναζήτησης εργασίας παραδοσιακής μορφής. Όμως οι αλλαγές το τελευταίο διάστημα τη μετέτρεψαν σε ένα σύγχρονο online εργαλείο που απευθύνεται στους ελεύθερους επαγγελματίες όλων των βιομηχανιών. Για να εξασφαλιστεί η ποιότητα του κάθε έργου που πραγματοποιείται το Elance συνιστά στους freelances και τους project creators, να χρησιμοποιούν ένα σύστημα μεταβιβάσεων. Αυτό το σύστημα επιτρέπει σε έναν  project creator να τοποθετήσει την πληρωμή για το έργο του σε έναν λογαριασμό, ο οποίος θα παραμένει εκεί κλειστός μέχρι ο ελεύθερος επαγγελματίας να παραδώσει το έργο. Στη συνέχεια, ξεκλειδώνει ο project creator το λογαριασμό και γίνεται η πληρωμή στο freelancer. Το σύστημα αυτό βοηθά να αποφευχθούν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από τέτοιου είδους συνεργασίες, λαμβάνοντας υπόψη κάθε φορά τον επαγγελματισμό, την ταχύτητα, την τεχνογνωσία και την επικοινωνία μεταξύ των δύο πλευρών.
oDesk. Το συγκεκριμένο site έχει πολύ σαφή στόχο. Επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός εξειδικευμένου κέντρου πληροφοριών για όσους εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Ο κάθε freelancer μπορεί να ορίσει στο προφίλ του, τις ώρες που είναι διαθέσιμος για εργασία, τις προτάσεις και τα επιχειρηματικά του σχέδια, τις περιοχές στις οποίες επιθυμεί να εργαστεί κ.α. Βέβαια το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του oDesk είναι η διαφάνεια της όλης διαδικασίας που ακολουθείται. Αυτό σημαίνει ότι όταν κάποιος αναλάβει ένα έργο, ο καθένας που εμπλέκεται στο συγκεκριμένο project μπορεί να δει την εξέλιξη που έχει σημειωθεί αναλυτικά μέχρι την ολοκλήρωση του έργου.
Guru. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη online αγορά στον κόσμο των freelances - ταλέντων. Το Guru.com, που ιδρύθηκε το 1998, είναι ελεύθερο να ενώσει και να συνδέει τις επιχειρήσεις με ελεύθερους επαγγελματίες που ειδικεύονται σε περισσότερες από 220 επαγγελματικές κατηγορίες όπως: σχεδιασμός ιστοσελίδας, προγραμματισμός, γραφιστική, συμβούλοι επιχειρήσεων, διοικητική υποστήριξη. Μάλιστα, πολλοί εργοδότες που αναζητούν επαγγελματική εξειδίκευση σε τοπικό, εθνικό ή διεθνές επίπεδο παίρνουν δωρεάν συμβουλές από τους ελεύθερους επαγγελματίες που είναι μέλη του site.
Freelancer. Το Freelancer.com είναι μια ακόμη παγκόσμια αγορά για on-line και freelance θέσεις εργασίας, όπου οι επιχειρήσεις επικοινωνούν με ανεξάρτητους παρόχους υπηρεσιών και ελεύθερους επαγγελματίες για να αναθέσουν το έργο τους. Το site συνδέει, συνολικά, πάνω από 1,8 εκατομμύρια χρήστες, παγκοσμίως, σε πάνω από 234 χώρες και περιοχές. Μέσω της ιστοσελίδας, οι εργοδότες μπορούν να προσλαμβάνουν ελεύθερους επαγγελματίες και να κάνουν την εργασία τους σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, από το λογισμικό, τις επιστήμες, τις πωλήσεις, το μάρκετινγκ, τη λογιστική και τις νομικές υπηρεσίες. Το δυνατό του σημείο είναι ότι το μέσο μέγεθος της εργασίας είναι κάτω από 200 δολάρια. Η μέθοδος αυτή είναι εξαιρετικά αποδοτική για τις μικρές επιχειρήσεις, που συχνά χρειάζονται ποικιλία ειδικοτήτων, αλλά δεν μπορούν να καλύψουν τη δαπάνη πρόσληψης εργαζομένων πλήρους απασχόλησης.
Αν οι πληροφορίες που σου δώσαμε σε έχουν πείσει, μην χάνεις χρόνο. Ξεκίνα τη δική σου έρευνα και κάνε την ανάλογη προετοιμασία. Στις δύσκολες μέρες που έρχονται αν ξεφύγεις από το «στερεότυπο» της μόνιμης εργασίας, να είσαι σίγουρος, ότι η τύχη θα είναι με το μέρος σου!

Έξυπνοι τρόποι για να δικτυωθείτε... επαγγελματικά στο facebook


Μίνας Μπαγιώτα


Είμαι σίγουρη ότι όλοι γνωρίζετε τι είναι το facebook. Για την ακρίβεια πολλοί από σας είσαστε ήδη μέλη του. Το θέμα είναι ότι στη χώρα μας, η συγκεκριμένη ιστοσελίδα είναι περισσότερο γνωστή για την ψυχαγωγία που προσφέρει και λιγότερο για τις επαγγελματικές ευκαιρίες που μπορεί να αξιοποιήσει κάποιος μέσα από αυτή. Στο εξωτερικό τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Ειδικότερα, στην Αμερική τα sites κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά στην αναζήτηση εργασίας και στην προώθηση της καριέρας της νέας γενιάς εργαζομένων.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του αρμόδιου αμερικανικού φορέα για την ανεργία (δικού μας ΟΑΕΔ) η διατήρηση ενός στέρεου δικτύου είναι ζωτικής σημασίας για να έχει κάποιος μια επιτυχημένη καριέρα. Από την ίδια έρευνα, προκύπτει ότι μεταξύ των ηλικιών 18 και 34, ο μέσος εργαζόμενος στις ΗΠΑ θα αλλάξει εννέα διαφορετικές θέσεις εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι για να παραμένει κάποιος συνεχώς εντός της αγοράς εργασίας θα πρέπει να αναπτύξει το δίκτυο των επαφών του και πέρα από τους παλιούς του φίλους, τους συμμαθητές και τους πρώην εργοδότες του. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το networking παραμένει o νούμερο ένα τρόπος για την κάλυψη των περισσότερων θέσεων εργασίας.
Όμως στη σημερινή εποχή ο παραδοσιακός τρόπος δικτύωσης δεν αρκεί. Ο καθένας θα πρέπει, πλέον, να αξιοποιήσει και τα κοινωνικά ιντερνετικά δίκτυα. Μέσα σ' αυτά, τα ατομικά στοιχεία επικοινωνίας είναι πολύ πιο εύκολα διαθέσιμα, ενώ οι άνθρωποι είναι πιο ανοιχτοί και μπορεί κανείς να επικοινωνήσει πιο εύκολα μαζί τους. Την ίδια στιγμή, μπορείτε να συμμετέχετε σε πολυάριθμα φόρουμ και να μοιραστείτε μαζί με άλλους υποψηφίους ή μέλη των επαγγελματικών κοινοτήτων τις εμπειρίε σας.
Βέβαια, για να πούμε και του στραβού το δίκιο μεταξύ των κοινωνικών δικτύων το linkedIn θεωρείται περισσότερο επαγγελματικό σε σχέση με το facebook.
Η αλήθεια, όμως, είναι ότι το facebook, λόγω της αναγνωρισιμότητάς του, μπορεί να αποδειχθεί ευεργετικό εργαλείο δικτύωσης, αρκεί να το χρησιμοποιήσετε σωστά.
Βασική προϋπόθεση είναι να δημιουργήστε ένα επαγγελματικό προφίλ πέραν του προσωπικού σας, στο συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο.
Πολλές εταιρίες έχουν τις δικές τους σελίδες στο facebook ή έχουν αναρτήσει το προφίλ τους. Είναι λοιπόν μία καλή ευκαιρία να δημιουργήσετε και εσείς το δικό σας professional προφίλ, προκειμένου να στέλνετε τα σωστά μηνύματα σε έναν πιθανό σας εργοδότη.
Μέσα από αυτό θα πρέπει να προβάλετε τις επαγγελματικές οργανώσεις στις οποίες ανήκετε, να σχολιάζετε άρθρα που σχετίζονται με τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε και φυσικά να αποφύγετε να μοιράζεστε με τους φίλους σας χιουμοριστικά ή πιο ελαφριά θέματα που μπορεί να βλάψουν τη διαδικτυακή σας εικόνα.
Τώρα, αν σας έπεισα και θέλετε να πάρετε «μάστερ» ως networker μέσω facebook θα σας πρότεινα τα εξής:
Βρείτε τις εταιρίες που σας ενδιαφέρουν στο facebook και μελετήστε τις σελίδες τους
Ερευνήστε όχι μόνο για πιθανές ανακοινώσεις θέσεων εργασίας, αλλά και όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες που αφορούν στις δράσεις της εταιρίας, τα δελτία τύπου ή στους υπαλλήλους που αναρτούν τα στοιχεία. Αυτό θα σας βοηθήσει να ενημερωθείτε σωστά για τον οργανισμό, στον οποίο επιθυμείτε να ενταχθείτε και να κάνετε πιο στοχευμένες κινήσεις.
Ακολουθήστε τις σελίδες των ενώσεων και των ομάδων που ανήκουν στον τομέα σαςΔείτε με προσοχή τις πληροφορίες που είναι διαθέσιμες σε αυτές σελίδες. Είναι ένας τρόπος για να διαγνώσετε, εγκαίρως,  πιθανές ευκαιρίες καριέρας που θα μπορούσαν να υπάρξουν στο μέλλον. Επίσης, βρείτε ευκαιρία να αναδείξετε τις γνώσεις σας μέσα από τα δίκτυα αυτά.
Βρείτε τα πρόσωπα «κλειδιά» στον τομέα σας
Εγγραφείτε στις ομάδες που βρίσκονται τα σημαίνοντα πρόσωπα, ακολουθείστε τις δράσεις τους και βρείτε τρόπους για να συνεισφέρετε και να συμμετάσχετε στις εκδηλώσεις που οργανώνουν, προκειμένου να κάνετε αισθητή την παρουσία σας.
Γίνετε μέλη και σε groups που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενό σας
Μην αποκλείετε δίκτυα που βρίσκονται σε δεύτερο πλάνο, γιατί αυτά μπορεί ανοίξουν δρόμους για να εντοπίσετε τις συγκεκριμένες ομάδες, που σας ενδιαφέρουν.
Παραμείνετε ενεργοί στα κοινωνικά δίκτυα ακόμη και όταν έχετε δουλειά
Δεν είναι ανάγκη να ψάχνετε δουλειά για να αναπτύξετε το επαγγελματικό σας προφίλ στο facebook. Καλό είναι να συμμετέχετε σε όλες τις φάσεις της καριέρας σας, γιατί καταρχήν στις μέρες μας κανείς μας δεν ξέρει πόσο μακριά είναι από την αναζήτηση μιας νέας δουλειάς. Από την άλλη πάλι, αν νοιώθετε ευγνωμοσύνη για ένα άτομο που σας βοήθησε να βρείτε δουλειά, ο καλύτερος τρόπος για να το ανταποδώσετε είναι να βοηθήσετε και εσείς με τη σειρά σας κάποιον άλλον να βρει το δικό του επαγγελματικό... λιμάνι.
May Banners

ΠΑΤΑ LIKE ΚΙ ΕΣΥ ΑΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΕΝΑ ΦΙΛΟ ΣΟΥ

free counters