Έχετε διαφωνίες, με τράπεζες, καταστήματα, ασφαλιστικές επιχειρήσεις ή το ελληνικό δημόσιο;
Πιστεύετε ότι ζημιωθήκατε;
Μάθετε ποιος φορέας θα σας βοηθήσει να βρείτε το δίκαιό σας σε κάθε περίπτωση: ο Συνήγορος του Καταναλωτή, τα πολιτικά δικαστήρια, ο Συνήγορος του Πολίτη ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής ή οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
Βασικός αποδέκτης παραπόνων -αλλά όχι όλων- είναι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
Στις αρμοδιότητές περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων:
α. Η διερεύνηση των καταγγελιών, αναφορών και παραπόνων των καταναλωτών για παραβίαση των κανόνων που αποβλέπουν στην προστασία του καταναλωτή από καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες.
β. Η μέριμνα για τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των καταναλωτών.
γ. Η επιβολή διοικητικών κυρώσεων στους προμηθευτές, σε περίπτωση που διαπιστώσει παράβαση της ειδικής νομοθεσίας που επιβλέπει.
δ. Η μέριμνα για τον έλεγχο της εφαρμογής της ειδικής νομοθεσίας που αφορά την προστασία του καταναλωτή (βάση του Ν.2251/1994).
Όπως εξηγεί η Γ.Γ. Καταναλωτή πρέπει να:
* παραλαμβάνει τις καταγγελίες/ αναφορές των καταναλωτών,
* να τις ταξινομεί ανάλογα με τη βαρύτητα των καταγγελλόμενων παραβάσεων
* να προβαίνει σε περαιτέρω έλεγχο και επεξεργασία των καταγγελιών μόνον εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο.
Τι δεν μπορεί να κάνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή:
* Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή δεν αποτελεί όργανο εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών των καταναλωτών με τους προμηθευτές (η αρμοδιότητά της εξαντλείται στην επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε βάρος των προμηθευτών για παραβάσεις της ειδικής νομοθεσίας που επιβλέπει).
Άρα, εφόσον επιθυμείτε την μεσολάβηση για την εξωδικαστική επίλυση της ατομικής σας καταναλωτικής διαφοράς με έναν προμηθευτή θα πρέπει να απευθυνθείτε σε ένα από τους φορείς εξωδικαστικής (εναλλακτικής) επίλυσης διαφορών που λειτουργούν στη χώρα μας (π.χ. στο Συνήγορο του Καταναλωτή).
* Επίσης, δεν προβαίνει σε γνωμοδοτήσεις ή απαντήσεις σε νομικά ερωτήματα, δεν είναι αρμόδια για τη χορήγηση ή τη δικαστική επιδίωξη αποζημίωσης και δεν μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις για περιστατικά «εκτός» της ειδικής νομοθεσίας που επιβλέπει.
Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις αρμόδια είναι τα πολιτικά δικαστήρια.
* Δεν δέχεται παράπονα από πολίτες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα κατά τη συναλλαγή τους με κάποια ελληνική υπηρεσία του Δημόσιου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Εάν θεωρείτε ότι ενέργειες ή παραλείψεις της δημόσιας διοίκησης παραβιάζουν δικαιώματα ή προσβάλλουν νόμιμα συμφέροντα σας θα πρέπει να απευθυνθείτε στο Συνήγορο του Πολίτη.
* Επίσης, εάν έχετε να καταγγείλετε περιπτώσεις κακοδιοίκησης από θεσμικά όργανα και οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να απευθυνθείτε στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή.
Υποβολή Παραπόνων
Για την υποβολή καταγγελιών και παραπόνων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή:
1) μέσω της ιστοσελίδας με τη συμπλήρωση της Φόρμας Παραπόνων http://www.1520.gov.gr/ypovoli-kataggelias
2) μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (E-Mail) : info@efpolis.gr ,
3) ταχυδρομικά ή με κατάθεση της καταγγελίας στο πρωτόκολλό μας (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή – Πλ. Κάνιγγος, 10181 Αθήνα),
4) με fax (210 38 29 640 – 210 38 43 549 – 210 38 47 676),
5) στην ειδική τηλεφωνική γραμμή 1520.
Capital.gr – Δ. Καδδά
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου