Ελάχιστοι το έχουν παρατηρήσει...
Και όμως, η διάσημη για το αινιγματικό της χαμόγελο Μόνα Λίζα δεν έχει καθόλου φρύδια. Για το γεγονός υπάρχουν δύο θεωρίες.
Σύμφωνα με την πρώτη, εκείνη την εποχή ήταν της μόδας οι γυναίκες να αφαιρούν τελείως τα φρύδια τους και γι' αυτό ο Ντα Βίντσι δεν τα απεικόνισε.
Η δεύτερη και πιο πολύπλοκη θεωρία βασίζεται στη μελέτη ενός μηχανικού, που έχει αφιερώσει περίπου 3000 ώρες στην εξέταση του πίνακα. Σύμφωνα με τον Pascal Cotte στην αρχική της μορφή η γυναίκα είχε φρύδια, όμως μετά τις πολλές επεμβάσεις που έχουν γίνει για την συντήρηση του πίνακα, έχουν διαβρωθεί.
Πιο αναλυτικά, ο Cotte κατάφερε να δει μέσω εξαιρετικά λεπτομερών ψηφιακών σαρώσεων την εικόνα όπως ήταν τον 16ο αιώνα. Εκεί ανακάλυψε ότι η γυναίκα του εμπόρου από την Φλωρεντία είχε φρύδια και βλεφαρίδες αλλά έχουν αλλοιωθεί τόσο που πια δεν φαίνονται.
Σύμφωνα με την πρώτη, εκείνη την εποχή ήταν της μόδας οι γυναίκες να αφαιρούν τελείως τα φρύδια τους και γι' αυτό ο Ντα Βίντσι δεν τα απεικόνισε.
Η δεύτερη και πιο πολύπλοκη θεωρία βασίζεται στη μελέτη ενός μηχανικού, που έχει αφιερώσει περίπου 3000 ώρες στην εξέταση του πίνακα. Σύμφωνα με τον Pascal Cotte στην αρχική της μορφή η γυναίκα είχε φρύδια, όμως μετά τις πολλές επεμβάσεις που έχουν γίνει για την συντήρηση του πίνακα, έχουν διαβρωθεί.
Πιο αναλυτικά, ο Cotte κατάφερε να δει μέσω εξαιρετικά λεπτομερών ψηφιακών σαρώσεων την εικόνα όπως ήταν τον 16ο αιώνα. Εκεί ανακάλυψε ότι η γυναίκα του εμπόρου από την Φλωρεντία είχε φρύδια και βλεφαρίδες αλλά έχουν αλλοιωθεί τόσο που πια δεν φαίνονται.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου